Hallo meiden, daar ben ik effe om verslag uit te brengen . Helaas Mijn temperatuur was vanochtend nog steeds hoog en daardoor had ik goede moed. Een testje gewaagd dus. Met negatief resultaat helaas. Bij mijn dochtertje testte ik op dag 14 dpo licht positief, dus ik had vandaag toch zeker (15 dpo) positief moeten testen volgens mij, als ik zwanger ben. Ook vandaag na de stoelgang weer wat roze verlies, waar ook wat bloed bij zat. Dus ik vermoed dat mijn menstruatie vandaag toch eindelijk zal gaan doorbreken. Ik heb FF er weer even bij gehaald en kwam tot de ontdekking dat mijn temp in 68.4 % van de gevallen eerst (een dag of zelfs 2) daalt voordat ik mijn menstruatie kan verwachten. Maar zoals je ziet dus ook nog een behoorlijk percentage gevallen waarin deze ondanks hoge temp toch ineens later op de dag doorbrak. Ik wacht dus maar braaf af Ik voel me vandaag overigens hondsberoerd. Ik was de laatste dagen al behoorlijk misselijk, maar vandaag is het echt vreselijk. Ik wil het liefst de hele dag op de bank liggen en slapen, maar helaas ik ben alleen thuis met mijn dochtertje en ze is, natuurlijk dat hoort zo als mams zich niet goed voelt , ook nog eens heftig tegendraads en ondeugend vandaag. Pffff, kan eerlijk gezegd wel janken Ik hoop echt dat ik zo snel mogelijk duidelijkheid mag krijgen of het over-en-uit is wat de kans op zwangerschap betreft, want ik word hier echt helemaal tureluurs van! Ga ik dan toch de eerste zijn in dit topic die niet-zwanger bleek te zijn?
Chipske, ik hoop dat deze dag voor jou snel voorbij is, en de zon snel weer gaat schijnen. (Het liefst met alsnog positief resultaat natuurlijk!)
Dat is lief van je Katalaya! Pffff, wat een dag. Mijn buik knalt uit elkaar van de krampen etc. (net als de laatste 4 dagen trouwens) en iedere keer als ik naar de wc ga (en dat is VAAK vandaag ) is dat met vrees in mijn hart. Iedere keer denk ik: 'voelde ik nu iets lopen? Oh jee, dan is het dus toch begonnen...' Tot nu toe is er echter nog geen spoortje van bloed of bruinverlies of iets dergelijks geweest. En dat is misschien wel des te lastiger. Want daardoor blijf ik dus hoop houden terwijl dit misschien wel vergeefs is. Morgenvroeg maar weer afwachten wat mijn temp. doet en als morgen net zo als vandaag verloopt zal ik dinsdag opnieuw gaan testen. Het kan 2 kanten op natuurlijk. Of ik ben niet zwanger en dan is het hopen dat ik snel uit mijn onzekerheid verlost word en de menstruatie aanbreekt. Of ik ben wel zwanger en ik maak om wat voor reden dan ook nog onvoldoende hcg aan, wat me dan wel zorgen baart natuurlijk. Zo ook dat kleine beetje rozerood dat ik heb gespot. Tijdens de zwangerschap van mijn meisje is er geen druppel bloed of wat voor afscheiding dan ook geweest gedurende de zwangerschap. Pfffff, hoop echt dat mijn lichaam me niet in het ootje neemt, want dat doet het dan wel verdomd goed namelijk. Ik voel me echt zwanger namelijk.
@Chipske.... hoe lang is je cyclus? En op de hoeveelste dag zit je nu? Niet alle zwangerschappen zijn het zelfde dus tussen de hoeveelheid hcg voor/op/vlak na NOD kan dus verschillen. Het kan dus zomaar zijn dat je wel zwanger bent maar later posi test. Volgens mij niet iets om je zorgen over te maken.... Of je bent grieperig aan het worden en voel je je daardoor anders en beroerd? Ik hoop het niet natuurlijk! Zo heb ik 2 nachten geleden gedroomd dat mijn zus een wenskaart uit een kaartenrek pakte... op de kaart stond "kindje op komst!" En op dat moment schrok ik wakker....... ook heul erg vreemd!.... Sterkte met afwachten meid! Ik wacht met je mee
Bedankt voor je reactie Cyntje78! Mijn cyclus is gemiddeld 29 dagen. Mijn ovulatie is gemiddeld op dag 16 en de luteale fase is gemiddeld 13 dagen lang. De gemiddeldes zijn trouwens over 23 cycli gemeten (Fertility Friend). Ik zit vandaag op dag 33. Mijn eisprong was op dag 17. Het is vandaag dus 16 dpo. Het is pas 2x eerder voorgekomen dat mijn luteale fase 15 dagen telde. Wanneer ik vandaag nog ongesteld word dan is het dus de 3e x van al die cycli. Als ik niet ongesteld word vandaag, dan heb ik dus ook gelijk een nieuw maximum te pakken voor mijn luteale fase. Mijn langste cyclus ooit was overigens 34 dagen, dit omdat ik toen mijn eisprong pas op dag 22 had. Dus een nieuw maximum voor langste cyclus ooit zit er ook al aan te komen Ik begrijp er helemaal niks meer van hoor. Vandaag nog geen drupje bloed gezien. Wel 2 kleine sliertjes roodbruin slijm bij het afvegen, overigens Het maakt me behoorlijk onzeker, dit gebrek aan duidelijkheid. Ben ik nu wel of niet zwanger? Ik heb zojuist bij de Etos een Clearblue met zwangerschapsindicator gekocht, kan ik die morgen of overmorgen eventueel gebruiken als mijn menstruatie niet doorbreekt. Kijk, als ik niet zou tempen zou ik uit zijn gegaan van mijn langste cyclus ooit en dat is die van 34 dagen. Morgen zou ik dan mijn NOD noemen. Maar omdat ik temp zou ik toch al van dag 14 na mijn ei uit kunnen gaan als zijnde testdag. Dat ik geen positieve test had gisteren geeft me dan ook een rot gevoel, als ik zwanger zou zijn zou er toch al een streepje zichtbaar hebben moeten zijn . Maar waarom de menstruatie dan niet doorzet is een raadsel. Ik ben trouwens wel blij dat ik volgende week maandag sowieso bij de gynaecoloog moet zijn. Dan kan ik gelijk bij hem aankaarten dat ik de laatste cycli zo enorm heftige baarmoederkrampen en eierstokpijn heb. Wie weet is er wel een andere verklaring voor mijn zwanger-gevoel de laatste 2 maanden? Wat mijn dochtertje betreft bedacht ik me ineens dat ze misschien wel bij mijn zus of ouders fotos gezien heeft van mij met een dikke buik of zo en dat haar gezegd is: kijk, daar was je nog een babytje in mamas buik waardoor ze steeds zegt dat ik een babytje in mijn buik heb. Lijkt me een logische verklaring. Maar eens navragen een dezer dagen Wat een bijzondere droom trouwens van je zus. Wie weet is het een signaal van je onderbewuste dat er inderdaad een kindje op komst is. Bij haar of bij jezelf? Ik wens het je toe, meid!
Mijn zus heeft een tweeling van 11 en die begint er niet meer aan... ik hoop dus bij mezelf. Ik zit nu op dag 30 en vanmorgen noodgedwongen een test gedaan... negatief. De assistente van de gyn belde namelijk vanmorgen met de mededeling dat ze 2 maanden geleden op de verkeerde dingen hebben getest na 9 buisjes bloed te hebben getrokken... Alleen de chromosomen bleken juist te zijn gecontrolleerd, waarvan de uitslag goed is. Maar de stolling en antistoffen enzo... die zijn dus helemaal niet gecontroleerd! Dus net maar opnieuw bloed laten prikken. Ik verwacht dat ik op rood ga een deze dagen want mijn boobies doen geen pijn meer...
Oeh spannend cyntje78, dan lijkt die droom inderdaad meer op jezelf te slaan. En wie weet is het dan misschien niet deze maand maar wel al snel raak? Wat die boobies betreft, dat kan enorm fluctueren hoor qua pijn/spanning, zelfs gedurende de maanden zwangerschap. Ik heb bijvoorbeeld ALTIJD (althans, de laatste maanden) last van mijn borsten gelijk na mijn eisprong tot aan de menstruatie. Hoeft dus helemaal niets te zeggen als het wel/niet (meer) pijn doet. Heb je de uitslag van je bloed al gelijk ontvangen of krijg je die een dezer dagen? Op zich wel fijn dat je dan een uitslag krijgt waar je gewoon niet omheen kunt, toch? Hoe dan ook, heel veel succes meid!
wat bijzonder he? ik heb toevallig vorige week een topic geplaatst hierover in baby en dreumes, mijn dochter is 15 maanden en geeft steeds kusjes op mijn buik en zegt baby. dacht dat ze veel te jong was om dit te begrijpen, maar blijkbaar toch niet. (wel leuk, baby tegen mijn buik zeggen was haar eerste woordje op papa en mama na.) nu ben ik al een stuk verder, maar toen ik zwanger raakte was mijn odchter echt nog te jong om te praten. @chipske: heel veel sterkte deze dagen. hoop dat je alsnog snel een knalpositieve test in je handen mag houden!
Bedankt voor je reactie miffy11! Ik heb je topic gelijk gelezen en ben erg blij dat je me op dit 'draadje' attendeerde. Erg fijn om te lezen en ik ben ook bijzonder blij met de link van Frieda. SUPERBEDANKT meid!
Nou meiden, ik ben van mijn onzekerheid verlost Ik zat gisterenavond aan tafel nog te glunderen van blijdschap toen ik mijn vriend zei er steeds meer vertrouwen in te hebben dat ik inderdaad zwanger was, om vlak voor het naar bed gaan ineens flink wat druppels helderrood bloed te verliezen toen ik naar de wc ging. In bed was het dan ook huilen geblazen. Vanochtend, het was natuurlijk al geen verrassing meer door dat bloedverlies gisterenavond, was mijn temp van voor-ei-niveau en ik loop al de hele ochtend zowat dubbelgeslagen van de pijn. Dat is zoals vanouds, althans; voor mijn bevalling had ik altijd hele hevige menstruaties met heftige krampen. Ben zelfs meermalen flauw gevallen, ook door het hevige bloedverlies. Sinds de bevalling zijn mijn menstruaties niet zo pijnlijk meer en ik verlies ook veel minder bloed. Maar vandaag lijkt daar verandering in gekomen te zijn, het is als vanouds Pluspuntje is dat ik nu gewoon naar hartelust pijnstillers kan slikken 8) Ik kijk op dit moment uit naar mijn afspraak volgende week bij de gynaecoloog. Ook al ben ik bang dat ik weer een slechte pap-uitslag kan verwachten, gezien mijn klachten de laatste maanden. Maar goed, dan weet ik tenminste wel waar ik aan toe ben. Ik kan het zeker relativeren allemaal. We waren per slot van rekening nog niet eens echt bezig voor een 2e kindje en hé, er zijn erger dingen op de wereld. Maar ondertussen grijpt het me nu wel een beetje naar de keel. Ik vind het, gezien mijn kanker en de nog jarenlange controles, het feit dat ik nog in de ziektewet zit en er op werkgebied het een en ander zal gaan veranderen (en dan wil ik mijn oude en/of nieuwe werkgever niet lastig vallen met het nieuws dat ik zwanger zou zijn), plus evt. een slechte uitslag van het uitstrijkje er nog bovenop, toch al onmogelijk om te bepalen wanneer we er voor moeten of kunnen gaan. Ondertussen word ik er niet jonger op en ons meisje alleen maar ouder. Vriendlief is al niet van het beslissende soort, en dat is zwak uitgedrukt, zucht, dus op het moment weet ik het gewoon effe niet meer Vanochtend aaide mijn dochtertje me over mijn wang en zei: mama drietig? Toen ik ja zei, zei ze:babytje komt mama. Daar houd ik me dan maar aan vast . Allemaal hartstikke bedankt voor het meelezen en meeleven meiden. Dat doet me goed! Een verdrietige Chipske