mijn vraag staat er al,en daar komt de vraag bij: wanneer groeien ze minder hard? Ik vraag het omdat mijn mannetje zo'n groeipijnen heeft,met name snachts. Ook pijn in zijn voeten en heupen en rug. Hij is nu met 4 jaar en 2 maanden 1m25 bij 23 kilo. Ik zit namelijk te denken de dokter te bellen als hij er last van blijft houden.
Hi Bianca, Mijn zoontje is pas 3 dus daar kan ik je niet mee helpen maar is het niet zo dat jouw kinderen erg lang zijn? Ik denk dat het vergelijken met anderen misschien niet zo op z'n plaats is. Als je zoontje er zo veel last van heeft dan zou ik zeker naar de huisarts gaan. Bedenk wel dat hij / zij er waarschijnlijk weinig aan kan doen, behalve misschien iets roepen over pijnstilling en oefeningen. Veel sterkte! Trouwens de sterkste groei gaat er vanaf na het 1e jaar...Dit staat in mijn groeiboekje bij gemiddeld: geboorte 52 cm 1 jaar 79 cm (+ 27 cm) 2 jaar 90 cm (+ 11 cm) 3 jaar 99 cm (+ 9 cm) 4 jaar 106 cm (+ 7 cm) 5 jaar 113 cm (+ 7 cm) 6 jaar 120 cm (+ 7 cm) 7 jaar 127 cm (+ 7 cm) 8 jaar 132 cm (+ 5 cm) 9 jaar 138 cm (+ 6 cm) 10 jaar 144 cm vanaf 15 jaar neemt de snelheid van groei echt af (eerst neemt ie met 11 jaar weer wat toe)
Van mijzelf kan ik alleen maar zeggen dat de groeipijn hier bij onze oudste (4jr 2mnd) nu ook erger lijkt als voorheen, terwijl ze dus minder hard groeien als de jaren ervoor. Misschien zijn ze er meer opgericht? Kunnen ze beter onder woorden brengen dat ze ergens last van hebben en valt het ons daarom meer op? Verder denk ik dat vergelijken niet veel zin heeft met andere kids, want dacht eerder eens gelezen te hebben dat jouw kids wel erg groot zijn Hier zo'n 108cm en 17kg en dat is volgens de CB-lijntjes al best iets boven gemiddeld. Maar ieder kind volgt z'n eigen lijn
mijn dochter is bijna 4 en is 101,5 dus niet al te lang en 13,4kg haar neef is net 5 en die is 1,28 ook vrij lang maar heeft geen groei pijn , overigens is zijn vader ook heel lang 2,06. zou anders langs de ha gaan kijken wat hij zegt. sterkte met je grote mannetje.
Mijn dochter is ook 4 en nu 110 cm en 17 kilo. Zij heeft ook regelmatig in de nacht last van kramp in haar kuiten. Meestal duurt dat best lang en geef ik haar een zetpil. Pas dat kan ze verder slapen.
dank jullie wel,het is ook niet om te vergelijken,maar ik vraag me echt a f wanneer het minder hard gaat,ik ga morgen de dokter bellen,ook omdat hij huilt om de pijn in zijn rug,heupen en voeten erbij,ik weet namelijk niet of dit bij de groeipijnen hoort,heb het nog nooit bij mijn oudste meegemaakt. Hoop dat de dokter me meer kan vertellen.
Pfff Bianca arme Mika! Wat blijft je mannetje tobben ("ken" je ook van een ander forum)! Zou er inderdaad mee naar de dokter gaan want dit is niets voor hem. Herken het niet van mijn kinderen, maar dat zijn 2 mini`s met hun lengte. Dochter van bijna 4 die 95 cm is.
Hier is mijn zoontje 4 en nu 110 cm en hij weegt 20 kilo . Maar heb hem eigenlijk nog nooit gehoord over pijn ofzo.
Denk dat je zoon wel aan de grote kant is. Thijmen is rond de 110 denk ik. Maar hij heeft soms ook die onwijze groeppijnen 's nachts. Al een tijd eigenlijk. Dan wordt ie echt huilend wakker van de pijn in zijn benen en voeten en de laatste keer ook in zijn armen. Enige wat helpt is paracetamol, je ziet de pijn echt afnemen dan. Wat ik er van begrepen heb is dat groeipijn echt onwijs pijn kan doen maar dat er verder niet veel aan de hand is.
ik heb gebeld,volgens ha is het onschuldig en is het idd groeipijn,erg vervelend,maar moet maar benen,voeten en rug in maseren met een zalfje calendulan ofzo iets en paracetamol geven,als hij er nu nog 1 maand last van blijft houden moet ik weer aan de bel trekken. Volgens ha kan de groeispurt nog zeker een maand aanhouden,hopelijk helpt de zalf goed.
Mijn dochtertje is met net 4 rond de 1.12m en rond de 17,5 kilo. Zij is behoorlijk lang voor haar leeftijd, zeker voor een meisje! Nu op de basisschool is zij net zo lang als de 5 jarigen...
hier is onze oudste dochter 1.15 en weeg 20 kilo. EN heeft maat 28 van schoenen. Ik hoop dat snel de pijn bij je mannetje minder word.