Dochtertje al anderhalve week ziek

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Hopmarjanneke, Apr 28, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

Jul 10, 2008
    13,553
    528
    113
    Female
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Even wegtikken hoor.....

Vorige week maandag begon ons meiske met licht verhoging 38, in de nacht van maandag op dinsdag 39.7 en daar bleef het de hele dag, ondanks paracetamol. Mja... ze was er verder wel vrolijk onder en ze was alleen maar snotterig. Donderdag daalde de temp onder de 38, maar begon ze met diarree. Dat heeft ze dus nu nog! :( Zondag begon ze ook nog met overgeven, okay gelukkig alleen maar zondag. Maar t kleine ding is zooooo zielig dan.
    Dus maandag ochtend eerst maar naar de Kinderarts geweest (woon in Duitsland en daar ga je dus naar de KA ipv HA of CB) Paar standaardonderzoekjes, ze had wel wat rode oortjes. Daarom bloedonderzoekje gedaan of ze mogelijk een ontsteking had.

Niets van dat alles, dus mocht weer naar huis met de mededeling dat ik de oortjes later in de week moest laten controleren en dat het verder een kwestie van uitzieken was.

Mja sinds gistermiddag dus weer boven de 39 en een spuitluiers niet te geloven. Echt ik geloof dat ze wel 15 luiers op een dag krijgt en als we net te laat zijn dan kunnen we dr dus ook nog drie keer per dag schone kleren aantrekken. En ze is dan zoooooo zielig hè, je kunt geen stap bij dr vandaan, brullen. Ze brult zelfs al wanneer de hond achter mn vriend aan loopt :p

Daarstraks onze eigen KA maar gebeld: voorlopig even geen melk meer geven. Maar ik moest even speciale voeding halen (Heilnährung) en liefst bananen en wortels geven voor het "stoppen". Mocht het niet opknappen dan moest ik "doch ünbedingt" voor het weekend nog langskomen.

Hèhè dat lucht wel even op!!! Nou ja, ik moest het gewoon even kwijt. Iedereen heeft natuurlijk wel eens last van de griep, maar ik begin nu vooral te balen van het feit dat ze al zo lang diarree heeft.

2. adi

adi Niet meer actief

Wat zielig zeg!

Hoe vaak heeft ze nou ontlasting per dag? En drinkt ze wel voldoende?

Die aanhoudende diaree icm hoge koorts klinkt bijna als Rota-virus. Ruiken haar luiers zuur?

Hou haar goed in de gaten ivm uitdroging!

Mijn kindjes (stuk jonger) hebben begin dit jaar Rota-vorus gehad, ong 15-20 dunne luiers per dag + koorts, en zijn ondanks dat ze echt veel dronken, na 4 dagen uitgedroogd.

3. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

Jul 10, 2008
    13,553
    528
    113
    Female
    Duitsland
    Ja, ze drinkt gelukkig wel goed. Eten wil ze niet, vooral koud drinken wil ze hebben. Daar probeer ik dus inderdaad wel op toe te zien.

Luiers: we verschonen haar momenteel zo iedere anderhalf a twee uur en iedere keer zit er weer 'zooi' in. Gisteren temperatuurde ik haar en toen had ze dus weer 39,3. Had haar luier nog half open liggen en ging de thermometer even schoonmaken.... nou daar kwam me toch ineens een derrie :( Echt t spoot bijna een meter weg!!! Het was vooral vocht, veel vocht, met een beetje ontlasting.

Ik probeer de luiers ook wel in de gaten te houden, dat die toch wel vochtig zijn.... mja.... er is bijna niet tegen op te werken ;)

Of ze ook zuur ruiken??? Uhm... weet ik even niet.

Mbt dat rotavirus: ze heeft dus al sinds donderdag diarree en pas sinds gisteren weer koorts erbij. Dus eigenlijk vijf dagen relatief koortsvrij maar wel diarree.

4. adi

adi Niet meer actief

Ik wil je niet onnodig ongerust maken, maar dit klinkt toch echt als Rota-virus.. Op haar leeftijd hoeft dat helemaal niet gevaarlijk te zijn, is niks anders als een flinke buikgriep. Maar het kan op uitlopen dat het lichaam geen vocht meer opneemt, en alleen maar doorvoert naar buiten.
    Dus daarom zou ik haar heel goed in de gaten houden qua uitdroging en evt ORS laten drinken (ik weet niet of ze dat hebben in Duitsland)

5. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

Jul 10, 2008
    13,553
    528
    113
    Female
    Duitsland
    Nee ik weet idd niet of ze in Duitsland ORS kennen. KA wilde haar sowieso zien mocht de verandering van voedsel geen verbetering geven. Mijn vriend had wel het idee dat het eten (van wat ze dan nog heeft gegeten) niet echt verteerde en dat het eigenlijk direct doorgleed naar dr luier.

6. Sisa

Sisa VIP lid

Jun 13, 2008
    5,552
    1
    0
    Ik dacht ook meteen aan het rotavirus toen ik het las. ORS zal zeker bestaan in duitsland, alleen onder een andere naam denk ik. Zou het zeker goed in de gaten houden, ze kunnen veel hebben maar opeens kan het ook heel snel achteruit gaan, zeker met uitdrogen. Beterschap voor je meisje!

7. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

Jul 10, 2008
    13,553
    528
    113
    Female
    Duitsland
    Ik was gisteravond zo rond half zeven thuis en heb sindsdien in ieder geval geen diarreeluiers meer gezien. Wel plasluiers, maar kan nou niet zeggen dat ze echt goed gevuld waren. Maar dat kan ook komen omdat we haar zo om de anderhalf a twee uur controleren/verschonen.
    Gisteravond had ze 39,3 en vannacht had ze 40,3 :$ Ze wilde wel haar "roosvicee" (van de Aldi maar ik noem het altijd Roosvicee) drinken. De speciale voeding hoefde ze niet. Ze heeft die alleen gisteravond om 8 uur opgedronken. Vannacht wilde ze dus alleen maar de fles met sap.
    Vanochtend sliep ze nog lekker toen ik naar t werk vertrok, dus weet even niet hoe het nu is. Zometeen vriendlief maar even bellen.

8. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

Jul 10, 2008
    13,553
    528
    113
    Female
    Duitsland
    Pfieuwwww.... het lijkt erop dat we het ergste hebben gehad... hoop ik. Belde daarstraks met mn vriend, hij vertelde dat ze vooral veel slaapt. Heeft vanmorgen pap gehad, maar daarna ook weer overgegeven.... kwam vermoedelijk door het spelen met een klein kartonnen doosje wat ze te ver in dr mond heeft gestoken 8)
    Ook hij had nog geen poepluiers gehad, maar wel plasluiers en hij had ook het idee dat ze geen koorts meer had. Nu sliep ze lekker, maar straks ging hij haar dan nog maar even temperaturen.

Dus * fingers crossed* het lijkt er op dat ze aan de beterende hand is.

Share This Page