Dochtertje anderhalf en nog steeds prakken

Discussie in 'Voeding' gestart door Lous1982, 17 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. linnie83

linnie83 VIP lid

20 dec 2007
    5.436
    0
    0
    sociaalpedagigisch werker
    Toen ik klein was kreeg ik ook alles geprakt met een grote schep appelmoes.
    Snap niet dat er overal tegenwoordig zo'n ophef wordt gemaakt.

Ik lust bijna alles en eet het niet meer geprakt met appelmoes :p

Scheelt misschien ook dat ik al blij ben als ze eten. De jongste heeft meerdere malen in het zh gelegen en een sonde gehad. Hier dus echt geen strijd aan tafel.
    Kwak er gewoon een schep appelmoes bij en dan eten ze het vaak wel. :D.

2. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Pff niet Zo letterlijk nemen joh ;)

Weet heus wel hoe k een aardappel moet koken hoor;) haha

3. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Ow en btw rijst met saus/vlees toestand

Gat hier op mn bord ook door elkaar...
    Ovenschotel... Snijd ik even paar keer doorheen en hussel ik ook door mekaar en dan kaas er over :D

Dus dat is zowat ook een prakkie...

4. adi

adi Niet meer actief

Door elkaar husselen is iets heel anders dan prakken. Fijn geprakt eten is iets groffer dan gepureerd eten. Het hoeft haast niet gekauwd te worden.

Veel mensen halen inderdaad geprakt eten in de war met 'een prakkie' (door elkaar gehusseld bord eten)

5. Kari37

Kari37 Fanatiek lid

19 nov 2009
    2.571
    1
    0
    Ben ik helemaal met je eens!

6. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    nou gewoon lekker prakken hoor!
    je wilt toch ook dat je kindje genoeg binnen krijgt?? en ik pureer vaak ook nog (lasagne bvb) krijgt hij eerst prakje en daarna wat vast , zodat hij lekker mee kan happen en kliederen,

Ik prak ook nog steeds , niet eens gerealiseerd dat dit miss totaal niet opvoedkundig kan zijn (door sommigen)

7. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0

8. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Eten de mensen die alles prakken nooit in een behoorlijk restaurant?

9. Kari37

Kari37 Fanatiek lid

19 nov 2009
    2.571
    1
    0
    Ja wel hoor! Wekelijks zelfs.
    Maar daar krijg ik doorgaans geen gekookte aardappels met andijvie ;)

10. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Lijkt me niet nee dt je daar andijvie eet :p

Voor de rest snap ik de link met in een restaurant eten en je eten prakken niet zo goed..:(
    Wil niet zeggen dat je per definitie niet 'normaal' kan eten ofzo toch( al is prakken voor mij gewoon normaal maar goed)
    In een restaurant eet je doorgaans toch anders/netter als thuis

En ow daarbij nee ik ga bijna nooit uit eten..

11. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.745
    1.073
    113
    Ik zou proberen het steeds een stukje grover te prakken. En sommige dingen prakken wij hollanders nou eenmaal omdat het dan zo hoort of omdat het gewoon lekker is! En ja ik eet ook weleens buiten de deur en dat is voor een keer leuk,maar m'n hutspot met worst vind ik ook mmm.. Laat ieder z'n kind voeden zoals hun het goed vinden. De ene groeit op met een uitgebreide eet cultuur de ander op een simpelere manier. Zolang de kids gezond eten en voldoende doe je t goed, een klein kind weet niet wat hij nodig heeft. Vind dus dat je als ouder moet sturen naar een minimale intake. Om dan dus te zeggen; stop met prakken ze gaat vanzelf normaal eten, past dus niet in mijn strategie.. Blijf het haar aanbieden en komt vast wel goed hoor!

12. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ik zou me er niet te druk over maken. Als ze op deze manier lekker eet, lekker laten eten. Op een gegeven moment willen kinderen vaak toch meedoen met de rest van de familie, die stukken komen wel.
    En er zijn zat volwassenen die thuis hun eten lekker fijngeprakt op hun bordje eten, terwijl ze buitenshuis netjes met mes en vork stukjes kunnen eten hoor, het een sluit het ander toch niet uit?
    Ik neem aan dat ze haar brood, taart, koekjes en fruit niet geprakt eet?

13. Lous1982

Lous1982 Actief lid

22 jun 2011
    322
    1
    16
    Docent Nederlands
    Groningen
    Hoi allemaal!

Bedankt voor de uiteenlopende antwoorden, super! Ik denk dat ik wat grover ga prakken en het voor de rest een beetje op zijn beloop laat. Komt inderdaad wel goed! Uiteindelijk eet ze gewoon mee en ik zal zo terloops stukjes aanbieden, na het eten of tijdens. En inderdaad, brood, koekjes, fruit, dat hoeft allemaal niet geprakt, dat eet ze prima (in grote stukken soms!).

14. Fashion88

Fashion88 Actief lid

19 mrt 2009
    345
    0
    0
    Mijn zoontje eet ook altijd zijn avondeten geprakt. Niet helemaal fijn, maar zeker geen hele stukken.

15. Jorietje

Jorietje Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.149
    688
    113
    Zuid-Holland
    Hier nog eentje van bijna anderhalf die zijn aardappels/groente ook geprakt eet. Vlees eet hij wel in stukjes, maar dat krijgt hij pas als hij wat van de prak op heeft, als ik het gelijk voor hem neerleg, hoeft hij de prak niet meer. :D Apart eet hij het gewoon niet of hij eet alleen de aardappel en ik wil toch ook wel dat hij groente eet, dus op de 3 dagen dat wij aardappels/groente/vlees eten, maak ik een prakje van zijn aardappel en groente..
    Ik versta onder een prakje of geprakt eten: aardappels en groente met een vork 'prakken' tot een prakje het zit dan wel door elkaar gehusseld, maar tis niet zo fijn dat hij niet hoeft te kauwen, hij moet nog wel wat moeite ervoor doen :D

Ik zie het probleem nog niet zo van nu nog prakken, zeker niet voor aardappels/groente, hubbie dat dat ook nog steeds haha.
    Als wij macaroni o.i.d. eten wat ik dus geen 'prak eten' vindt dan eet hij het gewoon zo mee, alleen eet hij dan niet zo veel, maar dit vind ik geen probleem.

16. Jente2010

Jente2010 Fanatiek lid

21 okt 2010
    1.430
    0
    0
    hoi,

hier is het zelfs terug mixen. ze wil al een week geen stukjes, dus ze heeft al een week bijna niks gegeten. vandaag had KDV is terug gemixt en alles op. KA zei nu ook van effe terug gemixt te geven, omdat dochter blijkbaar ni toegeeft. omdat ze al een week bijna niks gegeten had, hoopte we op hongergevoel maar blijkbaar niks.

gr

Deel Deze Pagina