Maar het is toch niet zo dat je de kleine wegbrengt en dat jij vervolgens niet meer terug komt.. Je ziet haar de volgende ochtend alweer, zo'n kleintje is echt nog niet bezig met mama die haar in de steek laat. Ik ben bang dat je het haar op deze manier juist aanpraat.
Ik denk niet dat iemand zich nog herinnerd dat ze als peuter of kleuter bij iemand hebben gelogeerd. Zeker niet als het voor hun een veilige omgeving is geweest. Ik heb als kind -en vast ook als peuter/kleuter- wel eens bij mijn grootouders geslapen of bij een tante. Nooit gedacht dat mijn moeder nóóit meer terug zou komen.
Ik snap je wel hoor, het is altijd een beetje eng. Zo'n eerste keer uit logeren. Je wilt gewoon altijd weten hoe het gaat met je kind en dat kan niet als je er zelf niet bij bent. Maar ik denk dat het juist goed is als je het nu doet. Dan kan ze ook alvast wennen aan logeren nu ze nog klein is. En gaat het niet, dan ga je haar gewoon halen. Ik zou het gewoon proberen... Mijn zoontje (4) heeft van kleins af aan wel eens gelogeerd bij opa en oma. Is altijd goed gegaan, maar ieder kind is anders natuurlijk. Maar ook ik maakte me zorgen hoor, en nog steeds. Ik vind het altijd zo'n raar gevoel als je dan zelf naar bed gaat. Ik loop dan toch altijd zijn kamer in ook al is er niemand. Roan vraagt zelf aan de oma's of hij mag blijven slapen. In de herfstvakantie gaat hij ook twee dagen bij mijn moeder slapen. Niet omdat wij weg gaan maar omdat hij het zelf zo graag wilt. Ach ja... dan gaan wij maar een avondje naar de bioscoop ofzo.
Ja zo deden wij het ook. Ik vind, als het je niet lekker zit, niet gaan, of wel gaan en gewoon op tijd naar huis. Dan heb je toch zeker tijd genoeg om pret te hebben, terwijl je je minder zorgen hoeft te maken over je kind.
Sorry voor de late reactie, ik heb er gisteren nog eens over nagedacht en ook met schoonouders gepraat, heb veel tranen gelaten en ze begrijpen me volkomen. Ze hebben gezegd dat ik ook eens met mijn partner een leuke dag moet hebben omdat we elkaar al bijna niet zien door drukke weken enz. Heel veel reacties stellen me echt gerust, ik weet dat ik een probleem heb uit mijn verleden, dat is pas gekomen sinds ik zelf moeder ben. Ik kan me nu gewoon niet voorstellen dat iemand zo omgaat met zijn kindje dus wil ik eigenlijk alles 180 graden omdraaien. Sommige reacties wat hier geplaatst zijn laten me nog in twijfel: dat je zelf voor je kind moet zorgen omdat je nu eenmaal mama bent, ja zo dacht ik er ook over. Ik ben ook ban dat als ik haar morgenvroeg ga halen ze opeens niet meer mee wilt en bij oma wilt blijven. Heel veel reacties klinken logisch en doen me echt goed. Als het na vanavond niet goed zou voelen kan ik haar altijd nog bij me houden en niet meer laten logeren. Maar van een kant gun ik het haar wel.
O maar toen ik mijn dochter een dagje of een middag bij mn ouders bracht en ik kwam dr halen ging ze meteen zeuren en wegdraaien en ik kreeg geen kusje... ze wilde niet mee... vond ik heel jammer maar aan de andere kant stelde me dat juist gerust. .. klinkt misschien gek maar zag toen hoe leuk ze het vond! Kijk... als t moet dan moet het. Als ik de keuze heb dan pas als ik het haar uit kan leggen. Hoe dan ook denk ik dat mijn dochter het straks in december geweldig gaat vinden en daarom laat ik het ook toe. Het is zooo dubbel... om gek van te worden
Wat ik in het begin wel deed was haar zelf daar in bed leggen en ik ging dan ook daar slapen als we terug kwamen en haaldr haar zelf sochtends weer uit bed. Dn wist ze nieteens dat ik weggeweest was.
lieve schat...... dit heet loslaten, en dit kom je nog heel vaak tegen. hier begint het mee. ik begrijp je gevoel helemaal want herken het. mijn kindjes zijn nu 5 en 4 en heb het nu nog. niet meer met uit logeren gaan maar wel met andere dingen. je bent zeker geen slechte moeder,, eigenlijk ben je juist een hele goede moeder als je jezelf wat tijd durft te geven en als je er een avondje uit gaat. je leert daarmee je kindje loslaten wat je nog vaak zal moeten doen. als je kindje voor het eerst naar de peuter gaan of naar school of alleen naar de speeltuin. en je laat haar niet bij een vreemde maar bij je schoonmoeder je schoonmoeder heeft je vriend/man opgevoed en dat is goed gekomen dus zal het met je kindje ook wel goedkomen. lekker gaan meid!! je moet jezelf niet wegcijveren je dochter heeft meer aan je als je ook een beetje aan jezelf denkt. en idd stel er gebeurd iets en ze moet logeren kan ze het beter al een keer gedaan hebben. mijn vader viel van de trap toen ik net 1 was. ik kan me herinneren dat de buurvrouw me vasthield en dat de ambulance weg reed. dat is het enige wat ik me herinner maar het zegt dat het veel indruk heeft gemaakt
Mijn kleine meid gaat regelmatig uit logeren, ik ga altijd met een kronkel in mijn buik weg...maar ik weet ook dat ze het geweldig heeft bij mijn ouders. Ze is altijd vrolijk en blij daar, heeft naar haar zin. Opa en oma doen leuke dingen...ennn...opa en oma zijn allebei veel thuis waardoor ze veel aandacht krijgt. Mijn moeder heeft wel haar regeltjes enz, maar niets waar ik niet mee kan leven. Ze vraagt ook altijd om een 'schema' van hoe de dagindeling is, luistert geduldig naar al mijn moederlijke ongerustheden en zaken die ik kwijt kan. Ik merk ook echt wel dat ze er wat mee doet / dingen mee neemt. Kortom..mijn kleintje heeft het goed. Ik breng mijn meisje elke maand voor een paar dagen daar, dit omdat 1 dag in de week bv niet gaat aangezien ze op 1 uur rijden wonen. Ik snap je gevoel helemaal, ik denk dat de meeste moeders dat wel hebben. Maar als je kleine het helemaal prima heeft en het is voor 1 nachtje, dan is het misschien af en toe wel eens goed. Hier valt het achteraf altijd mee Maar ik ben ook weer blij als ik haar op kan halen.
We hebben haar daar laten slapen. Ik heb het alleen totaal niet naar mijn zin gehad. Ik had echt buikpijn en we zijn na 2 uurtjes weer naar huis gekomen. Slecht geslapen enz. Dochter had het enorm naar haar zin, ze zijn naar de kermis geweest waar ze vanalles heeft gekregen en mijn so hebben de matras in de woonkamer gelegd waar ze met hun alle op hebben geslapen, ze is ook veel later naar bed gegaan, maar dat gun ik haar wel. Ik heb mezelf dus meer zorgen gemaakt en zelfs een beetje ziek. De komende tijd laat ik haar fijn bij mij en als ze zelf kan vragen zal ik er nog eens over na gaan denken. Bedankt voor jullie lieve reacties
Toch jammer voor je dochter,opa en oma zijn heeeeel leuk zo te horen!! Je maakt je TE veel zorgen,snap het wel maar je maakt je leven zo heel moeilijk
Jeetje... Vind het eigenlijk een beetje sneu voor je dochter, opa, oma en je man.. Kan je jezelf niet een klein beetje aanpakken? Iedereen heeft het naar zijn zin gehad behalve jij.
Allereerst: jij bent je moeder niet! Dat je moeder jou in de steek gelaten heeft betekent niet dat jij dat ook zult doen bij jouw dochter. Sterker nog, je zult het juist niet doen omdat je weet hoe dat voelt. Dus laat dat maar gewoon los. De eerste keer dat mijn zoontje uit logeren ging was hij 4 maand en heb ik zitten huilen niet te zuinig. Hen hem omtzettend gemist en vond het helemaal niets. De tweede keer huilen bij het weggaan (ik he), daarna ging het beter. Ondertussen is hij 2 en geef ik er niets meer om. Natuurlijk mis ik hem! Ik hou ook van hem als hij er niet is, maar ik kan hem met een gerust hart laten logeren. Mijn andere zoontje is bijna 7 maand, hij heeft met 1 maand oud al bij mijn ouders gelogeerd. Dat was een stuk makkelijker omdat ik het al gewend was. Onder normale omstandigheden had ik mijn pasgeboren baby nooit laten logeren, maar nu moest ik wel en zag ik in dat ook dat prima ging. Eergister heb ik het nog met mijn schoonzusje gehad over dat de jongens daar mogen logeren. Ik wil zooo graag een avondje en nacht rust!! Heb een baby met een en al problemen en een veeleisend karakter, dit is super vermoeiend en ik zit er 24/7 in. Ik wil hem echt niet kwijt en heb alles uiteraard veel liever dan geen baby maar oh man wat wil ik graag een keertje ongestoord kunnen slapen! Ik vind mezelf dan ook helemaal geen slechte moeder, ik vind mezelf een verstandige moeder die zichzelf niet wegcijfert voor haar kinderen, terwijl ze met heel haar hart voor ze zorgt en van ze houdt! Wat kunnen mijn jongens nog meer wensen dan zulke ouders en ook nog eens super liefhebbende opa en oma en ooms en tantes!
Onze oudste gaat vrij regelmatig slapen. Ze vind het geweldig vraagt er ook af entoe om maar ook toen ze er niet om konm vragen is ze wezen logeren.. waarom zodat papa en mama ook eens tijd voor zichzelf en vooral elkaar hadden.. Onze jongste is nu 6 maanden en is 1 nachtje weggeweest,. wat had ik het zwaar toen hij wegging zeg pfff maar datw as bij de oudste ook de eerste keer, Maar daarna na een heerlijke nacht slapen kon ik er weer vol tegen aan en hem alle aandacht geven naast zijn zus die hij nodig had. Een tijdje terug hadden we op zondag afgesproken dat schoonouders de jongste een dagje zouden meenemen de oudste was bij mijn vader. Mijn gevoel zij neej niet doen, toch gedaan want ik had het vertrouwen dat ons kleintje zelf wel zou laten weten of die naar huis wou of niet..En inderdaad smiddags werden we gebeld ofze hem mochten brengen want hij wou niet eten en huilde. dus weten wij nu dat hij voorlopig nog lekker niet weg gaat..
1e keer uurtje achter laten bij oma jankte ik de ogen uit me kop, 1e keer naar gastouder voelde ik me ook echt slecht en o ik was een dupe slechte moeder en toch party schuldgevoel . Toen de 1e keer logeren. Heb echt niet genoten van de avond en hield me telefoon goed in de gaten. Uiteindelijk hebben de kinderen de dag van hun leven, is het goed voor hun om te beseffen dat ze het ook redde zonder mams en paps en worden ze flink verwent. Nu gaan ze zon 3 x per jaar logeren en hebben mijn man en ik tijd voor ons samen. Heerlijk
Ik vind dat je je enorm aanstelt.Hormonen of geen hormonen dat doet er nu even niet toe. Sorry voor mijn botte reactie. Geef jezelf een schop onder je kont zou ik zeggen en wees niet zo overbezorgd.Lijkt me uiteindelijk voor je dochter erg beklemmend en ongezond.
Wat jammer dat jij geen leuke avond hebt gehad. Ik zou je aanraden om hulp te zoeken om je trauma met je moeder te verwerken. Het belemmert je duidelijk om je dochter los te laten. Los kunen laten is belangrijk, straks moet ze naar school, spelen bij vriendinnetjes etc. Ik vind je houding nu compleet irrationeel, als je denkt dat je je dochter in de steek laat met één nachtje logeren. Mijn dochter (15mnd) heeft zaterdag ook bij opa en oma gelogeerd, wij hadden een feestje van mijn vriend zijn werk. Ik heb een geweldige avond gehad, en geen moment gedacht of ze het leuk zou hebben. Ze logeert er vanaf 3 maand regelmatig als wij een bruiloft o.i.d. hebben, en ik heb er nooit een traan om gelaten. Opa, oma en dochter hebben het dan super gezellig samen.