Zoals @Maartt hierboven al zegt wordt er geen hulp geadviseerd omdat ts haar kindje niet wil laten logeren maar omdat er andere dingen spelen...en dat beaamt ze ook dus!?! Wat logeren betreft moet ieder dat voor zich bepalen, persoonlijk vind ik drie weken ook wat vroeg maar wachten tot ze erom vragen hoeft van mij ook weer niet en hij gaat hier niet uit logeren omdat wij aan onze relatie moeten werken of om me vrouw te voelen ipv moeder...dat maken anderen ervan. Wij voelen ons er gewoon goed bij en als jij (wie dan ook) zich daar niet goed bij voelt dan wacht je daar toch mee...maar maak er niet zo'n drama van!
Heb niet alle pagina's terug gelezen. Onze zoon gaat regelmatig een nachtje uit logeren. En geweldig dat hij dat vindt! En ik voel me er echt geen slechtere moeder door. De eerste keer was hij volgens mij rond de 15 weken. En dat ging geweldig. Wel wennen voor ons en missen doen we hem altijd. Opa en oma genieten, zoon geniet, en papa en mama genieten ook! Krijgen tussen door regelmatig een berichtje gestuurd met een foto. Ooh en wat zijn die opa en oma altijd trots en wat geniet ons ventje van die aandacht.
Nou de eerste keer vond ik het moeilijk hoor, maar toen ging ik niet uiteten, toen ging ik weer een studie volgen en om haar na 1 jaar thuisblijfmama weer af te geven was echt moeilijk. Daar ben ik nu aan gewend. Ze is overigens vaak 5 dagen in de week overdag bij mijn so omdat ik stage moet lopen en school. Afgelopen mei zijn we voor de 1e keer gaan uiteten zonder kindje. Voor mijn verjaardag, ik vond het zeker erg maar ze bleef niet slapen daar en heb me op de plaats van bestemming toch naar mijn zin gehad.
Ons zoontje gaat al 7 weken na elkaar elke week 1 keer bij oma en opa slapen en ik voel me er zeker geen slechte moeder door. Ik heb alles juist heel leuk geregeld. Ik werk 5 dagen in de week van 18 tot 22uur. Op maandag heeft papa vrij Op dinsdag blijft hij bij oma en opa slapen Op woensdag en donderdag hebben we een babysit van 17u tot 18.30u want dan is papa thuis En op vrijdag gaat hij weer naar oma en opa maar dan ga ik hem na het werk halen dus om 22.30uur dan leggen we hem slapend in de auto of dat proberen we dan toch. We kunnen ook niet anders, we hebben maar 1 auto dus papa kan hem niet halen na zijn werk tenzij we hem in een rugzakje stoppen en dan de scooter op We hebben het juist heel goed geregeld want ik ben elke dag tot 17uur bij ons zoontje, op maandag, woensdag en donderdag is papa er (wo en do vanaf 18.30u) en op dinsdag en vrijdag oma en opa. Beter kan toch niet? Hij is elke dag bij vertrouwde personen, bij mensen die hij heel goed kent en opa,....opa is zijn alles! Oma ook hoor maar oma doet het verzorgende, opa alleen de gekke dingen dus,... Hij blijft dus elke week 1 keer bij oma en opa slapen maar voel ik me dan een mindere moeder? Neen helemaal niet want ik ben de hele dag bij ons mannetje, ik hoef hem geen hele dagen te missen en op woensdagochtend kan ik lekker uitslapen want vermoeiend is het wel! Ik ben elke dag bezig van 6.30uur tot 22.30uur als ik thuiskom van mn werk, ik kan nooit eens vroeg gaan slapen, alleen in het weekend maar om 20u naar bed lukt me dan niet met mn ver***de goede biologische klok Maar ik heb het er voor over! Ik ben lekker elke dag bij mn mannetje en ik zie het verschil niet echt tussen ganse dagen kinderdagverblijf en een nachtje slapen. Mijn zoontje is meer thuis dan bij vele andere werkende moeders die hun kindje moeten wegbrengen
Het is nooit mijn intentie geweest om een modderbad hier van te maken. Natuurlijk heb ik zo als alle andere een mening over bepaalde keuzes van ouders, maar deze zal ik nooit uitspreken omdat ik niet weet hoe de vork in de steel zit. Ik vind het erg lief dat jullie met me meedenken. Niet allemaal natuurlijk maar dat even ter zijde. Als kind zijnde veel meegemaakt en ook jarenlang hulp gehad. Ik ga nu niet opnieuw hulp zoeken. Ik heb een manier gevonden waardoor ik na jarenlange haat mijn moeder nu accepteer hoe ze is maar dan zonder contact. Ik gun haar ondanks alles het allerbeste, maar zonder mij en mijn dochtertje. ík hou gewoon ontzettend veel van haar, en ze is het enige wat ik heb van mijn familie omdat alles overhoop ligt. Ik wil haar absoluut niet claimen, ik wil haar juist alles geven wat ik nooit gehad heb, alleen is dat nu moeilijk omdat ze nog niet zo heel goed kan praten en zinnen kan maken. Als ze ouder is en wilt bij oma slapen zou ik overgelukkig zijn want dan weet ik dat ik haar daar een groot plezier mee doe, ook later bij vriendinnetjes slapen etc. Alleen nu nog even niet, ze is nog zo klein.
Ts fijn dat je een keuze hebt kunnen maken. Ik kijk echt op van sommige reacties hier. Dan krijg je ineens een heel ander beeld van iemand. En weet je wat ook een grote rol speelt bij deze kwestie, de oppas zelf. Mijn dochter heeft 2 oma's die heel lief voor haar zijn. Aan de ene oma vertrouw ik haar helemaal toe, aan de ander geen half uur. Het is net waar je je goed bij voelt.
Nou manyana als je hebt kunnen genieten tijdens het uit eten in mei komt het allemaal wel goed!!! Ik vind het nog steeds "moeilijk" om mn dochter naar de opvang te brengen. Ze gaat er al een jaar naar toe. Ik heb haar liever bij me, vooral nu ze verlatingangst hwb haha. Maarja werken moet ook he. Geeft toch een andere gevoel dat wanneer je met werk/stage/school bezig bent en je kind ergens anders is dan wanneer je een avondje uitgaat. Ik ben 2x weggeweest zonder mn meisje genieten deed ik wel maar ook steeds naar mn tel kijken of ik geen oproep had gemist . Probeer gewoon 1x in de 2 mnd een paar uurtjes met alleen je man weg te gaan om toch het leren los te laten. De bios of uit eten is vaak maar 3u. Kan je so bij jullie oppassen. Meisje in eigen bed. Jullie ff plezier met zn 2 en jij deels ook aab het loslaten dat je echt geen slechte moeder bent als je iets voor jezelf doet. Logeren komt wel als ze 4jr is ofzo
Ts zonder je aangevallen te voelen.. Maar wat is het verschil tussen overdag je kindje wegbrengen en een nachtje laten slapen? Is dat een verschil in gevoel ofzo? Ik vraag me dat echt af..
Mijn dochter slaapt 1 nachtje in de week bij mijn ouders.. Ben ik dan een slechte moeder? haha, ik vind van niet.. Persoonlijk vind ik het voor mijn dochter goed dat ze ook leert slapen in een andere omgeving. Opa en oma vinden het geweldig, en wij vinden het ook wel fijn om een avond en nacht alleen te zijn.. Je moet doen wat je gevoel zegt, maar een slechte moeder omdat je kindje uit logeren gaat? Nee!
Volgens mij heb je mij niet helemaal begrepen. Ten eerste: Ik denk dat TS hulp nodig heeft voor haar onverwerkte issues uit het verleden waarmee ze mogelijk haar kind zou kunnen verstikken. Niet omdat ze moeite heeft om haar kind te laten logeren. Het is duidelijk dat ze nog veel moeite heeft met bepaalde dingen uit haar verleden. Daarnaast: Natuurlijk heb je logeerpartijtjes niet nodig om een goede band op te bouwen met je kleinkinderen. Maar IK vind het wel prettig dat, mocht er wat gebeuren, mijn kinderen al een vertrouwd 'andere slaapplaats' hebben met bedjes waar ze al eerder in geslapen hebben en waar ze het goed kennen en vertrouwd mee zijn, zodat ze niet ineens ergens vreemd MOETEN slapen in een dan ook nog eens stressvolle situatie, (lees mijn voorbeeld). Nogmaals, IK vind dat prettig. en IK vind dat in het belang van mijn kinderen. Het dient dus ook de doelen van mijn kinderen en niet alleen van mij als ouder. Wat een ander doet moet hij of zij zelf weten maar dit is gewoon mijn mening. Bovendien gun IK het de opa's en oma's ook om lekker te genieten en een beetje te moederen over mijn kinderen. Dat mag best af en toe hoor. En mijn ouders genieten er met volle teugen als de kids komen logeren. Lekker badderen, flesje geven, verhaaltjes voorlezen, in bed stoppen, en de volgende morgen heerlijk weer uit bed halen, lekker ontbijten, gezelligheid, blijheid etc. Ook mijn kleine meisje geniet er duidelijk van, ze vind het heel erg leuk en hoe bizar, ze slaapt zelf NOG beter daar dan thuis Verder vind ik het ook niet raar dat het niet goed voelt voor TS om haar kind te laten logeren, ik heb mijn kinderen natuurlijk ook het liefste bij mij. Maar toch vind ik het ook niet erg om ze zo heel af en toe een nachtje te laten logeren. Verder vind ik je opmerkingen zoals 'Kindloos uitleven' en 'behoefte aan kindloze weekenden' en dat je dat 'onnatuurlijk' vind een beetje denigrerend. Er is toch niks mis mee om een keer een avondje met je partner uit te gaan eten of zo? even met z'n 2-en wat leuks doen? Nogmaals, als je daar geen behoefte aan hebt, prima, maar als die behoefte er wel is, is dat ook normaal en zeker niet onnatuurlijk. Je bent ook nog man en vrouw en behoefte aan even samen man en vrouw zijn zo af en toe is heel natuurlijk hoor.