Mijn dochter is eind deze maand jarig, dan word ze 2 jaar. Ze slaapt altijd nog in haar ledikantje. Sinds een paar weken kan ze uit haar ledikantje klimmen. Dit kon ze alleen zonder slaapzak aan. Maar vandaag kan dat boefje ook inclusief slaapzak eruit klimmen. Ze trok direct alles in de kamer overhoop, lades en kasten open en inhoud eruit.... Dus nu denk ik dat ze misschien toe is aan een groot bed, want het ledikantje heeft niet veel nut meer. Ik zou graag direct over willen op een groot bed, ipv een peuterbed. Zouden jullie dit ook al doen? Of zouden jullie nog even wachten? De aanschaf zou wel even veel geld kosten. Een nieuw bed, een nieuw matras... Maar kan ik haar met 2 jaar ook al onder een dekbed leggen? Of is dit nog niet veilig genoeg? Want dan moeten we dat ook nieuw kopen met een paar dekbedovertrekken en hoeslakens erbij.... Maar ik vraag me vooral af of ze nu toe is aan een groot bed, wat vinden jullie?
Ik lees mee want wij zijn ook aan het denken haar in december naar groot bed te doen. Wij kiezen wel voor peuterbed. Vinden we knusser.
Mijn dochter slaapt sinds paar maanden in een ander bed. Heb meteen een 1 persoons bed gekocht. Eerste nacht 2 keer eruit gevallen en lag onder het bed. We hebben er een plank tegen gezet en ze bleef gewoon lekker liggen. Sinds een paar dagen de plank weg gehaald en het gaat super goed. Ze slaapt nog in een slaapzak en wil absoluut niet onder de dekens. Ligt er wel op maar ze wil niet. Succes!
Uiteindelijk zal ze toch op een groot bed moeten, dus die kosten krijg je toch een keer.... Dekbed kan vanaf 2 jaar, ik zou persoonlijk wel voor katoen gaan, maar dat vind ik ook voor mezelf prettiger. Eventueel kan ze ook eerst in slaapzak in het grote bed. Peuterbed hebben wij niet gedaan, vonden dat een beetje dubbele kosten maken. Dochter sliep hier meteen goed in haar grote bed, maar ze was dan ook erg enthousiast over haar nieuwe hello kitty en dora dekbed Als ze uit het ledikant klimmen is het volgens mij wel tijd voor een ander bed. Wij hebben trouwens wel een bedhekje tegen het eruit vallen/rollen.
wij zijn er ook over na aan het denken, zoon is net 2 geworden. maar hij klimt er gelukkig nog niet uit. ik vind een peuter bed zonde van je geld, kan je over een paar jaar weer een nieuw bed en matras kopen... koop ik nu liever ineens iets waar hij jaren mee vooruit kan. wat mij tegenhoud is dat ik dan geen commode meer heb om hem aan te kleden en dus alles op de grond of bed zou moeten...
Ik denk dat we binnenkort maar eens een bed voor haar moeten kopen dan. Ik vind het persoonlijk ook zonde van het geld om eerst voor een peuterbed te gaan. Doe het gelijk in één keer goed! @ Nicole, ik haal de commode dan eerst nog niet weg hoor. Maar ze heeft ook een vrij ruime kamer. @ Ikkie, dat bedhekje lijkt me ook wel een goed idee. Ben anders ook wel bang dat ze de eerste keren met draaien er anders uitvalt. En dat is best een hoogte natuurlijk... Ik denk dat we vrijdag alvast gaan kijken voor beddengoed. Het bed zelf kopen we dan een andere keer....
Tja wij kiezen wel eerst voor een peuterbedje, vinden dat gewoon knusser en niet meteen zo 'gigantisch', ze liggen er tot een jaar of 6 in dus tegen die tijd kijken we wel weer voor een ander groot bed. Voor nu hebben we dit kamertje op het oog
Hier slaapt ze sinds 1.3 in peuterbed met he bamboo dekbed 100x135 cm en sinds vandaag kussen voor peuters alleen die heeft ze gelijk weggegooid Ze slaapt ook gelijk zonder hekje eerst nog kussens op grond gelegd maar nu niet meer. Overigens ze blijft in bed of ze komt bij ons ze gaat niet in haar kamer knoeien zeg maar hihi Ik heb die bedje van saartje pruim ook alleen andere model 360 euro icl verzenden Matras abs pocketvering 180 euro Dekbed en kussen 100 euro Beddengoed mimilou 65 euro Ikzelf heb geslapen in haar bed keertje en dat slaapt heerlijk hihi Het is bedje hier tot jaar of 4-5 daarna gaat volgende kindje erin en ze krijgt een soort bedstede in kamer bovenaan tegen plafond etc om meer ruimte beneden maken. Tegen die tijd gaat commode ook weg
@ juffie, ik begrijp je idee erachter ook wel hoor... Ziet er leuk uit dat bed. @ Piccolina, daar hangt dus een flink prijskaartje aan. Wij hebben momenteel niet zo'n groot budget, dus misschien halen we een bed van marktplaats en een nieuwe matras van Ikea en het beddengoed ook daarvandaan.
Oja nog een vraagje! Hoe zit het nu eigenlijk met een dekbed? Ik lees op internet dat ze het vanaf 2,5 jaar adviseren, maar ik zag soms ook 2 jaar staan. Wat doen jullie/ zouden jullie doen?
Wij laten haar gewoon in haar slaapzak liggen. Ze wilt echt absoluut niet onder een dekbed ook niet in ons bed, dus lekker in haar slaapzak.
Wij heben een doorgroeibedje toe gekocht. Kan deze straks ombouwen tot peuterbed. Mijn dochter word in feb 2. Ik laat haar zolang als kan nog in haar bedje liggen. Maar als ze begint te klimmen, kies ik er ook gelijk voor om het om te bouwen. Dekbed zou k nog ff niet aaschaffen, de meeste kindjes willen er niet onder. Alleen in hun slaapzak.
Als mijn dochter bij ons in bed ligt, dan trekt ze vaak wel ons dekbed over haar heen. Ach en ik moet het toch hebben. We kunnen het vast aanschaffen, wil ze er niet onder, dan leggen we het eerst nog ff weg.
Mijn dochter ging rond haar tweede verjaardag over naar een groot bed. Wij hebben meteen een groot bed gekocht, anders koop je ook dubbel beddengoed. Nooit spijt van gehad. Je kunt het bed eventueel lager opmaken als je wilt. Je dochter mag -volgens mij- wel onder een dekbed, maar niet onder een donzen (als ik dat goed heb onthouden). Google daar maar eens op. Ik neem aan dat je een grote deken hebt: je kunt ook een deken in de dekbedhoes doen. Ik heb toen meteen een vierseizoenen dekbed gekocht bij Woonexpress. Wel eentje die ik kon uitwassen, met het oog op spuugpartijen en zindelijkheid. Een bedhekje heb ik nooit gekocht en dat was ook zonde geweest van ons geld. Ik heb de eerste weer haar babymatras half onder haal bed geschoven, voor het geval dat ze eruit zou vallen, maar dat is nooit gebeurd. Het bed waar je kleintje in gaat, is ineens een stuk groter. Veel plezier met beddenjacht!