Vanaf dat onze zoon 2 week oud is lopen we al met hem te tobben. Begonnen met BV, maar na 1,5 kreeg ik borstontsteking, spruw en giga tepelkloven. Had het gehad, en overgestapt op Friso comfort. In de kraamweek hoorde ik hem al regelmatig terug slikken, en verbeten gezichten trekken en was onrustig. Vervolgens werd hij steeds onrustiger, begon met hoesten, en steeds benauwder te klinken. Ook had hij veel uitslag in zijn gezicht, huilen met de fles, en zijn ogen ook hardstikke rood. Laten we het over het slapen maar niet hebben: Drama (we slapen nu nog steeds een uurtje of 4 á 5 per nacht. Overdag kan ik hem amper weg leggen om te slapen. Draagdoek wil hij ook vaak niet in, alleen maar in mijn armen). Op naar de HA om eens naar zijn longen te laten luisteren en even overleggen of het misschien handig was om op pepti over te stappen. Longen waren schoon, en pepti was inderdaad verstandig (gezien mijn allergieën, astma, en de rest van de allergieën bij mijn broertje en zusje o.a. KMA). Week later weer bij de HA ivm verdenking reflux, en meteen een doorverwijzing naar de KA gekregen. Paar dagen later kon ik hier al terecht. Mijn hele verhaal gedaan, en hij twijfelde of pepti wel nut had, want de klachten waren allemaal vaag. Hij stelden voor om een provocatietest te gaan doen. Wel nexium meegekregen voor zijn reflux: 1/2 zakje per dag. Afgelopen maandag maar weer eens naar de HA toe. Het hoesten word steeds erger (neusspray en druppels van Tussikind hadden geen effect), ook klinkt hij heel astmatisch, en hij stikt de gieter er zowat in. Vooral na een fles en als zijn voeding omhoog komt. Wederom longen schoon, en de HA opperde dat het misschien wel eens aan zijn reflux kon liggen. Ik moest dit maar met de KA bespreken omdat hij er meer verstand van had. Op 06-04 en 13-04 hebben we de provocatietest gehad, en deze vandaag besproken. Op 06-04 was hij rustig, en 13-04 heel onrustig. Echter heeft hij op 06-04 voeding met KM gehad, en op 13-04 alleen pepti, ofwel hoogstwaarschijnlijk geen KMA en mag rustig terug op gewone voeding. Meteen aangekaart wat de HA afgelopen maandag heeft gezegt. Zijn klachten passen volgens de KA goed in het plaatje van atypische reflux. De medicatie mocht ik ophogen van een 1/2 zakje nexium naar een heel zakje per dag, en toch proberen om voeding nog meer in te dikken (hij spuugt het uit als het te dik word). Over 2 weken een belafspraak om te bespreken hoe het is gegaan om hem weer over te zetten op gewone voeding en over 4 weken een belafsrpaak om zijn reflux te bespreken. Wie heeft ervaring met atypische reflux, en heeft nog tips voor mij? Zijn wiegje en ledinkant staan al schuin, voeding word ingedikt met JBPM, er ligt een extra handdoek onder hoofd, en hij ligt in de puck.
Hoi, ik lees mee, ben ook op zoek naar meer tips, kwam zelf ook niet verder dan bed omhoog, JBPM en hier de pacco omdat m'n vent vrij sterk is.
Mijn dochter heeft verborgen reflux gehad. Bij haar dikte ik de melk zo erg in, dat het net pap was. Doe ik dit bij mijn zoon, dan weet ik zeker dat hij het uitspuugd. Valt misschien zwaar op zijn maag? Manneke zit niet lekker in zijn velletje, en vind dit zo vreselijk sneu. Van de 7 dagen slaapt hij 1 á 2 dagen goed (omdat hij dan echt over de top moe is) en de rest is weer drama (alleen in mijn armen slaapt hij goed).