Zoontje braakt eten uit in het KDV

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Moedertjevj, 4 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Moedertjevj

Moedertjevj Fanatiek lid

1 jun 2007
    1.351
    97
    48
    Bediende
    ik voel me er zo slecht bij.

Hij is amper 2 dagen al geweest en al 2 dagen wil hij smiddags niet eten, hij braakt het eten uit zegt de leidster terwijl hij thuis zo een goeie eter is.

Thuis eet en drinkt hij zelf, schept alles mooi op een vorkje en drinkt uit zijn beker, in het kdv wil hij helemaal niets zelf doen en hij braakt het eten uit. ik maak me er zorgen in. verder huilt hij ook als ze hem een andere luier willen omdoen, thuis nooit. ook hem smorgens afzetten is een ramp, heb er helemaal geen goed gevoel bij.

wat zouden jullie doen? het is toch niet normaal dat hij het eten uitbraakt waardoor hij niets eet smiddags? zou het komen doordat hij nog moet wennen? ik vind het bizar. :(

2. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Misschien moet hij inderdaad nog wennen maar kan heel goed voorstellen dat je je er absoluut niet goed bij voelt.

Ik zou het nog even aankijken en mocht het echt niet gaan en je merkt echt dat hij het niet leuk vnd misschien kun je dan aan een gastouder denken. Is vaak toch iets kleiner.

3. poema

poema Fanatiek lid

27 jul 2007
    4.046
    453
    83
    Vrouw
    Je hoort wel vaker dat kindjes niet eten op het KDV. Ik denk dat het wennen is. Hij is ook al wat ouder dus niet gewend om erheen te gaan. Ik zou het nog even aankijken. Of anders zijn eten van thuis meegeven. Misschien eet hij dat wel? Maar ik denk dat het gewenning is. Sterkte.

4. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.853
    3.367
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    He wat akelig dat hij dat doet... Zou hij het bewust doen, dat braken? Of vanwege stress en zenuwen buikpijn hebben ofzo?

Ik zou zelf ook denken dat het wennen is. Mijn dochter is met 8 maanden naar het kdv gegaan. Een stuk jonger dan jou kindje, maar ook al vrij groot op zich. En dat was toch ook wel erg wennen in het begin. Maar dat richtte zich voornamelijk op het slapen en afscheid nemen.

Verder heeft ze hier een periode gehad met breath holding spells -waarbij ze haar adem inhield. Dat was dan niet op het kdv - maar voor m'n dochter wel een manier om haar zin te krijgen. Erg heftig ook. Maar we mochten hier niet aan toegeven.

Met dat in m'n achterhoofd, zou ik denken: Geef het nog wat meer tijd, maar ik kan me zo voorstellen dat dat erg moeilijk is!

overigens: Als hij niets wil eten op het kdv -terwijl hij thuis zelf eet, zou ik ze hem ook niets laten geven, maar oke, dat is mijn idee ;)

Deel Deze Pagina