Beste voedingsdeskundige, Ik zit nogal met het volgende. Mijn dochtertje is bijna 9 maanden oud. Ze heeft koemelkeiwit intolerantie net als haar papa en zus. Ze krijgt sinds ze 3,5 maand is nutrilon pepti. Flesje geven was in het begin drama want ze wilde het niet pakken. Later ging het goed en vond ze het ook lekker. Nu wil ze sinds een paar dagen geen flesjes meer. Maar ze heeft die voeding toch nodig? Ze eet het liefst met ons mee... Maar dit lijkt mij niet voldoende. Hoor graag advies/tips. Alvast bedankt!
Beste Bloem86, Bedankt voor je bericht op het forum. Dat je dochter haar flessen nu minder goed leegdrinkt heeft te maken met haar ontwikkeling in deze fase. Het eten van een lepeltje is nu interessanter dan drinken uit haar vertrouwde fles en bovendien zijn de smaken van de vaste hapjes veel gevarieerder. Het kan ook te maken hebben met doorkomende tandjes. Hierdoor kan het tandvlees wat gevoelig zijn en de speen hierop pijnlijk zijn. Vraag hiervoor advies bij de drogist of apotheek. Omdat opvolgmelk voedingsstoffen bevat welke zij niet uit fruit, groente of brood haalt is het belangrijk dat zij nog minimaal 3 flessen opvolgmelk per dag drinkt. Om dit te stimuleren kun je de melk eens koud aanbieden, of mengen met wat gepureerd fruit. Door de smaak te veranderen kun je haar interesse weer wekken. Probeer de opvolgmelk ook eens te geven uit een open (kinder) bekertje. Kies hiervoor bij voorkeur voor een lichte beker met een opstaand randje en gemakkelijke grepen en oefen eerst eens met een slokje water. Laat het gerust weten als bovenstaande tips niet helpen, je kunt ook altijd telefonisch contact met ons opnemen via ons gratis telefoonnummer 0800 022 2626. Fijne dag, Groeten Ginger Nutricia voor jou