Verjaardagsfeestje geven; hoe doe ik dat?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door PenK, 17 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. PenK

PenK VIP lid

20 jan 2006
    6.275
    521
    113
    Volgende week wordt mijn dochter 5 jaar. Voor het eerst voor haar, maar ook voor ons, dat er vriendjes en vriendinnetjes uitgenodigd worden.

Ik zat er aan te denken om te gaan knutselen (heb leuke maskers gezien en iets met textielverf of een t-shirt). Uiteraard wordt er eerst gezellig met z'n allen taart gegeten.

Maar verder????

Hoe maak ik er een leuke en gezellige middag van??

Het is zo nieuw voor mij.....

Ik zat te denken om het ongeveer 2,5 uur te laten duren. Denk dat dat lang genoeg is voor die kleintjes.

Kunnen jullie me wat tips geven en vertellen hoe jullie feestmiddag er uit zag?:)

2. FEE88

FEE88 Niet meer actief

Ik zou het idd niet langer dan 2,5 uur doen... Wij hadden een jongensfeestje met een speurtocht etc. maar na 1,5 uur waren we er wel klaar mee incl. taart eten etc. en mn stiefzoontje was zo kapot dat hij ervan moest huilen... dus miss zelfs nog wat korter... Veel indrukken zo'n eerste feestje :)

3. hardloper

hardloper Niet meer actief

* genoeg dingen plannen, je kan beter te veel hebben om te doen dan te weinig.
    * loslaten dat iedereen netjes overal aan mee moet doen sommige kinderen verdwijnen uit het geheel en blijken dan heel lief boven met een poppenhuis te zitten
    * hulp inschakelen, altijd fijn
    * thema is handig, makkelijk om de dingen aan op te hangen (Prinses, piraat, koken, feeen...)
    * knutselen is een leuke tijdvuller, maar duurt meestal niet zo heel lang. zorg dat je genoeg knutseldingen heb en laat ze iets specifieks knutselen (schatkistjes of sierradendoosjes, zie xenos)
    * op internet kan je veel spelletjesideen vinden voor kinderen. houd er rekening mee dat als je iets doet met ballonnen dat sommige kindjes het eng vinden als ze knallen (en daar ging dus een van mijn spelletjes)
    * cakejes kan je ook versieren
    * ik had een keer snippers papier (papierversnipperaar) die had ik in een tentje gegooid en daar de knutselspullen tussen verstopt. even op gang helpen, tent over ze leeggegooid, ze hebben echt ruim een half uur met snippers lopen gooien, en een lol! dus soms zijn de rare minst georganiseerde dingen eigenlijk al geweldig
    * heb een fototoestel

4. Maia

Maia Niet meer actief

cadeautjes door de kinderen laten verstoppen en dat jouw kind dan moet zoeken en dat ze je kind dan helpen door warm/koud te roepen. Was toen ik vroeger klein was altijd een succes ;)

5. sravia

sravia Lid

19 jul 2011
    63
    0
    0
    NULL
    Lekker K3 oid opzetten en dansen (uiteraard in de zelfversierde shirts en de maskers op)

6. Lavendel82

Lavendel82 Fanatiek lid

9 jan 2010
    3.656
    0
    36
    ik zou het ook max 2,5 uur laten duren. hoeveel kinderen komen er?
    eerst gezellig beginnen met drinken en taart. cadeautjes verstoppen als ze het leuk vinden. daarna masker maken (leuk idee!!), misschien nog een keer wat drinken en wat lekkers.
    Eventueel nog gezamenlijk spelletje doen, of de kinderen zelf even lekker laten spelen.

Zorg iig dat je wat achter de hand hebben, spelletje/voorleesboek/filmpje.

het moet voor jou en voor de kids leuk zijn, gezellig wordt het vast wel!

7. PenK

PenK VIP lid

20 jan 2006
    6.275
    521
    113
    Geweldig al deze tips!! Heel erg bedankt hiervoor!

Ik had gedacht rond 14.00u brengen, dan kunnen de moeders nog even blijven als ze willen en rustig gedag zeggen om ze vervolgens om 16.30u weer op te komen halen.
    Mijn dochter heeft momenteel 3 vriendinnetjes die ze zelf wil vragen. Ik had er 4 in gedachten, dus het groepje blijft sowieso klein.

Ik ben heel benieuwd. Vind het zo spannend.

Droom nu al dat al die kindjes vinden dat mijn dochter geen leuke moeder heeft:)....:).....

8. Lavendel82

Lavendel82 Fanatiek lid

9 jan 2010
    3.656
    0
    36
    ooow das een gezellig meidenclubje, succes met voorbereiden en alvast een fijne verjaardag!

9. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

enige feestje waar we hier waren.. was eerst samen kadootjes uitpakken.. spelletje spelen
    toen zijn ze boven gaan spelen met zn allen..
    tot ze weer naar beneden geroepen werden om te dansen
    natuurlijk wonnen ze allemaal een medaille

Toen kwam er nog taart (mja.. ik ben gewend dat eerst te doen.. maar het was niet mijn feestje en ik moet zeggen.. het was ook best goed te doen op deze volgorde)

Na de taart was het officieel afgelopen.. maar de mama's vonden het zo gezellig dat wij lekker nog tijdje hebben gekletst en de kinderen verder zijn gegaan boven.
    Ik was denk zo'n uur later thuis dan gepland :)

10. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

oh en ik bood aan om even te helpen evt.. maar uiteindelijk bleven alle moeders gewoon lekker plakken.
    erg gezellig dus.

Deel Deze Pagina