dochtertje heeft continu verstopte neus

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Nathalie6, 21 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nathalie6

Nathalie6 Actief lid

7 jan 2008
    186
    0
    0
    Hallo,

Mijn dochtertje heeft sinds de geboorte elke dag van een verstopte neus.
    Iedere dag moet ik haar neus druppelen met met zoutoplossing anders kan ze niet goed drinken of krijgt ze het zo benauwd dat ze hard gaat huilen en boos wordt.

Iedere dag haal ik snot uit haar neusje. Dit snot is niet groen maar ondoorzichtig wit.

Is dit normaal? Bij het consultatieburo zeggen ze dat veel kinderen hier last van hebben. Maar ik heb het nooit gehoord van anderen.

2. Happymama70

Happymama70 Actief lid

1 nov 2007
    141
    0
    0
    Sweet Lake City
    Hoi,

Jayden is al vanaf dag 11 verkouden. Het snot blijft uit zijn neusje lopen. Hij blijft ook niezen en hoesten. de ene keer is het doorzichtig en de andere keer komt er groene snot uit. Ik ben er een paar keer voor bij de huisarts geweest en die zegt dat baby's het eerste jaar veel verkouden zijn. En dat je er verder weinig aan kan doen. Hij heeft me wel het advies gegeven om niet te veel en of te lang de spray te gebruiken, omdat het ander gewenning wordt voor ze. Ik weet niet of je een neuspompje hebt, daar haal je nameleijk ook veel troep uit het neusje . Ze vinden het niet prettig, maar het verlicht wel een beetje.

Hij vertelde dat als het slijm bovenin de longetjes blijft ziten dat het geen probleem is.

Jayden heeft een paar maanden geleden wel aan de antibiotica gezeten omdat er een kleine ontsteking op zijn rechterlongetje zat.

En Jayden gaat 2x per week naar de creche, en daar blijven ze elkaar ook aansteken.

3. raspberry

raspberry Niet meer actief

Dat melkachtige wit kan ook melk zijn... had Thirza in eerste instantie ook last van en soms nog.
    Je zou even op kunnen letten dat ze niet te snel moet drinken en dat je haar wat rechterop houdt bij het drinken, zodat ze melk niet haar neusje in kan lopen.

4. Angie85

Angie85 Actief lid

27 dec 2007
    297
    0
    0
    secretaresse, mama
    den haag
    Wij hebben ook een dametje die continu verkouden is. Als haar neus echt dicht zit en ze moeite heeft met ademen door haar neus gebruiken wij zoutoplossing van otrivin.

Uien onder haar bedje en insmeren met Luuf voordat ze gaat slapen.

5. foetbal

foetbal Actief lid

20 feb 2008
    209
    0
    0
    Die van mij is ook sinds 'ie twee weken oud is verkouden. Vooral 's nachts is 'ie erg benauwd. Er zitten grote groene snotters in z'n neus.
    Ik gebruik zoutoplossing van Daro, cb gaf aan dat het geen probleem is om dat langere periode te gebruiken. Ook smeer ik in met Luuf, maar ik heb niet het idee dat dat erg helpt...

Deel Deze Pagina