Onze zoon is 2,5 en heeft vorige maand ineens een "virus" gekregen was de conclusie later werd het afgedaan als een ontsteking van de maag waarschijnlijk zouden we er wel even mee zoet zijn. De afgelopen dagen niets gemerkt maar vanmorgen wordt meneer wakker en weer niet fit hij ligt dan helemaal apatisch en slap in bed reageert nergens op kan niet lopen of iets hij hoestte maar zetten neit door en klaagde over buikpijn. Toch maar weer de dokter gebeld en hij begon te spugen weer alleen maar gal net als vorige maand. Bij de dokter helemaal nagekeken en hij vindt het ook heel vreemd dat dit nu na een maand weer gebeurd en wil dit ook heel goed in de gaten houden dus heb al de bevestiging als dit op korte termijn weer gebeurd dat we nara het ziekenhuis zullen worden doorverwezen, nu moeten we hem goed in de gaten houden en wordt het weer afgedaan als en virus of ontsteking van de maag. maar we hebben ook niets bijzonders gedaan of iets. verder goed in de gaten houden en meerdere malen per dag temperaturen bij alles boven de 38,3 moeten we de spoedlijn bellen, tevens moeten we proberen om hem meerdere malen per dag te laten springen en ook zijn kinnetje op de borst te laten leggen, dit omdat dit ook de beginselen van een blindedarmontsteking en of nekkramp kan zijn. Ik heb gevraagd of we niet een bloedonderzoek konden doen bij hem, hij zei dat als het om het begin van gaat we daar beter een dag mee af kunnen wachten ondat ze niet altijd gelijk wat in het bloed kunnen zien. Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik het gewoon doodeng vindt al hou ik mezelf vast aan het feit dat die het vorige maand ook al had, maar ik zal blij zijn als mijn mannetje weer vrolijk door de kamer rent en springt. 1 ding zodra ik ook maar iets heb dat het slechter gaat i.p.v. beter bel ik ik ga niet afwachten.
sorry waarom ben je niet doorverwezen naar het ziekenhuis??? Hoe gaat het nu met je zoontje? Je kunt bij twijfel ook gewoon even naar het ziekenhuis bellen he ook naar de eerste hulp je angst uitspreken en kan me niet voor stellen dat ze de zeggen kijk het nog maar even aan. heel veel sterkte, groetjes kim
Hij is wel wat beter als daarstraks hij heeft een biscuitje op en ors binnen gehouden inmiddels. Ik maak me niet zozeer zorgen om dat ik bang ben voor nekkramp of blindedarmontsteking, ik maak me zorgen omdat dit de 2e keer in heel korte tijd is dat hij zo vanuit het niets ineens hartstikke ziek is en alleen gal spuugt. Voor nu vindt ik hem veel te "goed" om iets " heel ernstigs" te hebben. maar het is een onderbuikgevoel zeg maar dat er iets niet klopt.
Vraag anders toch nog om bloedonderzoek. Al is het maar om je gerust te stellen. Mijn zoontje werd ook ineens ziek uit het niets met braken en somd koorts, wat regelmatig terug keerde. Wij zijn toen doorverwezen en hij kreeg een buikecho en foto's van maag / darm, om te kijken of er nergens een vernauwing zat.
Hij heeft net enorm zitten eten en voor alsnog binnen gehouden, mijn gevoel zegt dat er iets met de gal is (hele erge familie kwaal van mijn kant van de familie en dan aan beide kanten) ik weet helemaal niet of dat kan bij kleintjes maar het feit is als hij spuugt spuugt die alleen gal. in ieder geval man en ik hebben het er daarstraks even goed over gehad dat we maandag naar onze eigen huisarts gaan en toch graag even willen dat die helemaal na gekeken wordt (als die niet meer opknapt gaan we eerder natuurlijk)
Naar je onderbuikgevoel luisteren en niet afwachten totdat je mannetje weer een terug ziek aanval krijgt! Huisarts/post of wat dan ook bellen vooral het alleen gal spugen lijkt mij niet helemaal okee, als ze echt spontaan een virusje hebben spugen ze toch gehele maaginhoud uit? Beterschap met hem en je niet af laten poeieren hoor. Ik heb ook 2 jaar lang geluisterd naar ha en niet naar me eigen gevoel op een dag was de maat vol en heb ik me kind op de balie van de ehbo gezet en gezegd ik neem hem niet eerder mee of ze moeten hem hebben onderzocht en wat bleek.....lactose intolerantie dus niks geen virusje/buikgriep ect ect