hallo allemaal, mischien een domme vraag maar hoe moet ik ons avondeten babyklaar maken?? moet ik als ik iets gemaakt heb gewoon met de staafmixer erdoor en alles bij elkaar doen? of moet ik alles appart met de staafmixer pureren en dan apart geven zoals aardappels en groenten,vlees. ik wil haar namelijk met ons me laten eten (maak wel een apart portie zonder teveel kruiden enz) want groentenpotjes wil ze absoluut niet ze gaat kokhalzen en houd haar hoofd naar beneden zolang het potje op tafel staat. iemand tips??? alvast bedankt.
Ik weet t ook niet zeker hoor, ik geef tot nu toe 1ding tegelijk: wortels, bonen, sperziebonen, aardappels en dan pureren en geven. Maar denk als je aard groente en vlees tegelijk wilt geven zou ik alles goed koken en dan lekker pureren en in 1pot geven...Zie je toch ook in kant en klare potjes dat er meerdere dingen tegelijk inzitten... Hopelijk krijg je betere tips meid. Ik doe dus alles in de blender en helemaal fijn maken maarja mix dus tot nu toe geen meerdere dingen tegelijk, fruit wel ! Dan doe ik lekker een mix van paar dingen. Ik lees wel mee
hoi, Mijn zoontje eet ook al vanaf dat ie vaste voeding mag met ons mee. Ik heb eerst alles wel apart geprobeerd om te kijken hoe hij er op reageerde en ben toen alles gaan prakken, niet pureren. Eerst heel fijn en naar mate hij ouder werd steeds grover. Als je alles pureert is de over stap naar stukjes weer een drama. Ik maakte vanalles iets extras en deed dat dat in ijsblokbakjes. En dan de vriezer in met folie er over. Ik ben nu bezig met hem alles apart te laten eten aardappeltje beetje groente en vlees op een bord en dan prikke met een vorkje. Gr Zil
Mag ik vragen hoe oud je zoontje is?? Vind t dan wel knap uit een bordje eten met een vorkje prikken, mijn zoon kan niet eens de link leggen als hij een liga krijgt dat t naar zijn mond moet en aan sabbelen....
Rustig aan beginnen! Wij zijn de eerste 2 weken met 1 ding apart begonnen, dus alleen groente steeds (en dan op een ander tijdstip fruit). Nu heb ik gisteren voor het eerst aardappels met groente gegeven, en laatst op tv hoorde ik dat het beter is om het apart te geven. Ik heb het gewoon in 1 bakje gedaan (wel allebei gepureerd) en dan naast elkaar gegeven. Soms een hapje van het ene, dan weer het andere. Soms deed ik ook een hapje met allebei er op. Schijnt dat het beter is om de smaken eerst heel goed apart van elkaar te leren eten, zonder de smaken te mengen. Maar ja, de potjes zijn ook gemengd, dus het is ook een beetje wat je zelf wilt!
Hoi, mijn mannetje is nu 1 jaar. ik begeleid de vork en lepel naar z'n mond hoor...zou wel makkelijk zijn als ie het deed maar zover is ie nog niet. Dat ie 6 maanden was gaf ik hem zelf een stuk brood om op te sabbelen en dan deed ik zelf stukjes in z'n mond zodat ie wel wat binnen kreeg. En met z'n avond eten alles van een lepel...maar dat lijkt me wel duidelijk. IK heb hem eigenlijk vanaf het begin af aan alles zoveel mogelijk zelf laten doen. en dan was het soms wel eens een bende maar nu wordt het wel makkelijker. Gr Zil