Een veilig huis

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Johannal, 20 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Johannal

Johannal Fanatiek lid

28 jan 2009
    3.119
    0
    0
    • Wat hebben jullie allemaal gedaan om je huis zo veilig mogelijk te maken voor je baby/dreumes/enz

• En wat heb je allemaal in je E.H.B.O trommel?

Misschien hebben we nog wat aan elkaars tips.

2. Johannal

Johannal Fanatiek lid

28 jan 2009
    3.119
    0
    0
    - Afdekplaatjes op de stopcontacten
    - Opladers steeds uit de stopcontacten halen
    - Schoonmaakmiddelen uit het gootsteenkastje naar een hogere kast plank verplaatst
    - kattevoer op de vensterbank (voor zolang dat helpt)
    - traphekjes

EHBO
    pleisters
    drukverbanden
    alcohol
    steriele gaasjes
    vallen en stoten zalf VSM

3. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Wij hebben ook de afdekplaatjes en de traphekjes gedaan. Verder ook een soort hekding voor het fornuis zodat Thijmen er geen hete pannen vanaf kan trekken (bij die duitse webwinkel (ben de naam kwijt :) ) had je een 'mooie' rvs versie). Ik heb ook magneetslotjes op de keukenkastjes gedaan. Die zie je niet en Thijmen kan de deurtjes niet openmaken.

Kattevoer staat in voorraad gewoon in de kast en de kat krijgt gewoon op de grond eten. Thijmen heeft weleens een hard kattebrokje op, maar daar zal hij niets van krijgen :) Hij vond ze wel lekker... haha... Het natte voer heeft ie altijd laten staan gelukkig!

Verder hebben we eigenlijk niet zo heel veel gedaan. Nu gaan sommige beveiligingen ook weer weg :) Het traphekje beneden is weg (boven staan ze nog wel) en sommige kastjes gaan weer van het magneetslot af.

4. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    keuken volledig dicht met een lang hekje met n deurtje, stop contakten dicht met die dingentjes(hij haalt ze wel uit steeds, dus steeds checken en uiteindelijk dicht plakken)dikke dekentjes over bijzettafels heen, en hoekjes met hoekbeschermers. geen kleine dingentjes, geen planten, geen tafel dek.

ehbo dezelfde als johanna.

5. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    tafelhoekjes hebben we geprobeerd, maar Thijmen vond ze veel te leuk om mee te spelen :) Uiteindelijk maar laten zitten (of dus niet :) ).

6. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Ik heb heel weinig als ik jullie zo lees ;)

-traphekje (alleen bovenaan de trap, andere 2 moeten nog)
    -hoekjes op de tafel (die van de Ikea plakken het best, krijgt ze er niet af)
    -slotje op het gootsteenkastje
    -meeste schoonmaakdingen in de trapkast (= op slot)

Verder staat het kattenvoer gewoon op de grond (gaat ze niet dood van en ze moet het maar leren), stopcontacten kan ze niet bij, oven wist ze ook heel snel af te blijven, deuren etc kan ze niet bij.

Enige wat me nog wel eens veilig lijkt (geen idee of het bestaat) is iets om de knoppen van het gasfornuis mee af te schermen. Die zitten bij ons aan de voorkant en daar kan ze zo bij. Stel je voor dat ze het gas aan draait en ik het niet merk!

EHBO doos is standaard: pleisters, verbandjes, steriele gaasjes, jodium zalf, driekante doek, pincet, schaartje, steriele doekjes (om schoon te maken), zalfje (vaseline en nog iets van een zalfje voor wondjes). Het meeste gebruik je bijna nooit en zit er in voor nood, dus dat ligt er min of meer voor de zekerheid. Maar de pleisters houd ik wel in de gaten.

7. misa

misa Niet meer actief

Wat voor magneet slotjes zijn dat dan?

8. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Ik heb ze bij de etos gekocht. Je moet dan aan de binnenkant aan de deur en aan de kast de magneetjes bevestigen. Je hebt daarbij een magneetknop die er aan de buitenkant voorhoudt als je de deur wilt open doen. Dat zorgt dat de magneet los laat oid. Je kunt ze ook vastzetten zodat de deur gewoon open is.

9. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Die hebben wij ook, van het merk Dreambaby. Let wel op dat ze niet op alle soorten keukenkastjes passen.

Wij hebben 2 keukenkastjes met slotjes, traphekjes, stopcontactbeveiliging en aan de salontafel wat van die hoekbeschermers. Ook fijn voor mezelf, want ik heb nog al eens mijn benen gestoten tegen die punten. Oh ja, en zo'n fornuis omzetding van de Ikea.

10. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Wij hebben van die kastslotjes van de Ikea, die kun je op elke lengte vast maken aan de buitenkant van de kast. Die hoef je namelijk niet te boren (is een huurhuis, dus liever niet boren in de keuken).

11. Eylem

Eylem Niet meer actief

Het enige wat ik heb gedaan is de schoonmaakmiddelen hoog wegzetten. Voor de rest niets, nou ja, wat kleine dingetjes van een bijzettafeltje weggehaald enzo. Tot nu toe gaat het prima, aan bepaalde dingen mag ze niet komen en dat weet ze, en over het algemeen doet ze het dan ook niet. Wij hebben een (dicht) trappetje van 4 treden dus ik vind het niet nodig daarvoor een traphekje te kopen. Stopcontacten kan ze nog niet bij en heeft ze tot nu toe ook geen interesse in. EHBO is standaard gevuld met vanalles en nog wat, maar dat was ook al voor haar geboorte zo.

Deel Deze Pagina