Wat een enorm verdriet zo net voor kerst. Het ergste wat je als ouders kan overkomen is je kindje verliezen
Bah vrselijk mijn nichtje van 19 is kraamverzorgster en zij hadden afgelopen week een briefing gekregen dat wiegendood cijfers weer oplopen. Dus wie was het dat.
Afschuwelijk vreselijk verdrietig Lijkt mij ook zo erg om dan ook nog een publiek persoon te zijn... hoop ook echt dat ze alle rust krijgen en geen paparazzi erbij...
Ik schrok zo van het nieuws! Verschrikkelijk, ben je zo je kleine meisje kwijt. Echt zo erg, je ergste nachtmerrie.
Brr toename aan wiegendood krijg ik kippenvel van? Wil er niet aan denken, wat afschuwelijk om je kindje na zo’n korte periode al te moeten laten gaan.
Is er dan ook bekend waar dat mee te maken kan hebben? Indirect gevolg van covid bijvoorbeeld omdat de controles en contact momenten anders zijn? (Als dat zo is)?
In lees naar aanleiding van je post een oud artikel over wiegendood: In Nederland stierven in 2006 11 babytjes (tussen één week en één jaar oud) aan wiegendood. In 2007 stierven er 14 babytjes aan wiegendood, in 2008 18 babytjes en in 2009 waren dat er 19. De cijfers voor België liggen hoger: naar schatting tussen de 100 en 150 gevallen per jaar. Ik vraag me ook wel erg af hoe het kan dat er in België zo veel meer baby's sterven dan in nederland
Dat zijn er inderdaad fors meer. Ik kan zelf wel wat dingen bedenken maar geen idee of dat ook echt klopt. België heeft een aantal gebieden met een hele beroerde luchtkwaliteit. En een groot gebied waarvan de sociaal economische status van de mensen niet de vergelijken is met Vlaanderen.
Zou het kunnen zijn dat in NL meer onderzoek wordt gedaan naar de oorzaak van ‘wiegendood’ en het daarna niet meer onder wiegendood valt? Wat ik heb begrepen is dat het overlijden van een baby in het bedje zonder aantoonbare rede onder wiegendood valt. Maar als ze toch een reden vinden, dan is dat niet meer de doodsoorzaak. Vreselijk bericht, dit was mijn grote angst tijdens de babytijd na het verliezen van 2 kinderen. Geen woorden kunnen troost bieden...
Mijn nichtje had het erover dat er toch steeds meer amerikaanse bedranden/boxranden worden gebruikt, bedjes die nadat de kraam weg is te hoog worden opgemaakt, normale kruiken gebruikt worden op aerosleeps etc Als het eerste en laatste geconstateerd wordt tijdens de kraam en ouders willen dit per ce dan wordt er een formulier getekend door ouders en kraam, dat kraam zorgvuldig de gevaren heeft uitgelegd van dit gebruik en ze dan niet verantwoordelijk zijn
Echt vreselijk, je grootste nachtmerrie Dan kijk ik naar m'n dochter van nu een maandje oud en word ik er naar van.. moet je toch niet aan denken dat zoiets gebeurd.