Dochtertje Jan Dulles plotseling overleden

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Robijn89, 19 dec 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yara7

Yara7 Actief lid

23 aug 2020
    316
    427
    63
    Vrouw
    Wiegendood: het is, zoals hier eerder gezegd is, inderdaad zo dat bij je op kamer, op een correcte manier het bedje opmaken of op een correcte manier kindje bij je in bed laten slapen de kans op wiegendood verkleint. Zoals met bijna alles is de kans niet 0 maar door je aan de voorschriften te houden verklein je het wel. Je baby in een babynest laten slapen zonder toezicht of de baby al snel in zijn of haar eigen kamertje laten slapen zijn niet de meest veilige keuzes maar gaat je kind dan waarschijnlijk dood? Nee. De kans is alleen groter.

Dan nog specifiek wat betreft babynestjes: ik heb er meerdere gehad er overal staat op ‘let op, niet zonder toezicht laten slapen’. Ik schrik er van hoeveel mensen dat wel doen. Een baby kan makkelijk met zijn/haar gezichtje tegen de rand liggen waardoor ze stikken. Snap niet zo goed waarom veel mensen de indruk hebben dat dit een veilige slaapplek is voor de baby?

Wat betreft ‘kil’: het is een feit dat hoe meer een kind bij mama/papa is hoe meer geborgen hij/zij zich voelt. Maar dat wilt niet zeggen dat je 24/7 je kind bij je moet hebben en anders een kille mama bent. Ik laat mijn pasgeboren baby in een cosleeper slapen en doe dat ook uit liefde aangezien dat veiliger is. Ik doe geen dekentjes oid in het bedje. Niet omdat ik vind dat de baby in een saai bedje moet slapen maar omdat dat veiliger is. Dat doe ik dus ook uit liefde.

Over borstvoeding: het is inderdaad een beetje onnozel om te stellen dat mensen maar ‘snel’ opgeven. Er zijn genoeg redenen waarom kunstvoeding de oplossing is (kindje die niet kan aan happen door te vroeggeboorte, moeder die continu aan de antibiotica moet i.v.m. ontstekingen, kindje die toch niet genoeg aan borstvoeding heeft of een mama die kei en keihard werkt waarbij kolven niet haalbaar is). De gene die borstvoeding geeft is niet beter dan mama’s die voor kunstvoeding kiezen en vice versa. Denk dat elke moeder wel het beste voor haar kind wilt en het beste probeert te doen. En soms is dat niet borstvoeding.

Juffie26, GossipGirlxoxo, Neuzeke en 2 anderen vinden dit leuk.
  2. Kraanvogel

Kraanvogel Bekend lid

29 apr 2017
    723
    1.062
    93
    Zelf niet werkzaam in de zorg maar een collega van ons werd op haar 40e moeder na jarenlang wensen. Haar zoontje overleed ook aan wiegendood op 9 maand.
    Ik kreeg destijds politie op bezoek op werk, het gebeurde op kdv. Ik denk nog zó vaak aan het kindje en aan hen.

Anouk2005 vindt dit leuk.
  3. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.183
    16.521
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ja vreselijk zeg. Ik moet er ook nog vaak aan denken. Het maakt echt enorme indruk.
    Voor je collega toch ook echt een vreselijke nachtmerrie.

4. Kraanvogel

Kraanvogel Bekend lid

29 apr 2017
    723
    1.062
    93
    Niet te bevatten, temeer dat ze daarna ook geen kinderen meer heeft kunnen krijgen. Na jaren eindelijk moeder en dan zo verliezen. Ongekend.

5. Striae

Striae Fanatiek lid

16 jul 2020
    1.567
    1.073
    113
    9 maanden. Dat is ook echt al oud! Vreselijk!

6. Striae

Striae Fanatiek lid

16 jul 2020
    1.567
    1.073
    113
    :(

7. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.183
    16.521
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ja heel erg.

8. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.458
    11.973
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Wat een enorm verdriet moet dat zijn voor die mensen :( Lijkt me echt heel erg om zoiets mee te moeten maken.

9. YaelStone

YaelStone Fanatiek lid

5 aug 2019
    2.439
    4.367
    113
  10. Robijn89

Robijn89 VIP lid

1 feb 2015
    8.120
    5.038
    113
    Vrouw
    Magnolia29 vindt dit leuk.
  11. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    Ja zo mooi en prachtig kindje en dan opeens “weg”:cry:

12. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.819
    18.535
    113
    Vrouw
    Het leven is oneerlijk, zulke dingen zouden niet mogen gebeuren:cry::cry:

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  13. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Oef die foto ook, mijn hart huilt mee.

14. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.183
    16.521
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Dit komt binnen. Wat een prachtig meisje.

15. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

Ik had het niet beter kunnen omschrijven. Het enige verschil dat ik de eerste maanden wel 24/7 met mijn dochter was en sliep. Overdag in een draagzak tegen mij aan (soms een hazenslaapje in de box). In de nacht in de cosleeper. Hier was het wel mede een oorzaak dat ze zonder mij niet sliep. En dan had ik door kunnen zetten door te leren en laten huilen in haar eigen bedje alleen maar dat ging 1000% tegen mijn moeder gevoel in. Ik denk wel dat het nadeel hiervan is dat mijn dochter nog steeds niet goed zonder mij slaapt met 4 jaar. Het gebeurt nog 4x per week dat ik wakker word met een kind tussen ons in die niet kon slapen in de nacht alleen en dan met kussen naar ons komt en tussen ons in kruipt zonder ons wakker te maken. Ook logeren doet ze in principe niet want ze wil niet zonder mij. Ze heeft 3x bij mijn zus geslapen maar alleen als ze haar echt laat op laten blijven (zodat ze doodmoe is) en ze bij mijn zus in bed of bij mijn nichtjes in bed mag slapen.

16. GossipGirlxoxo

Was je al moeder toen dit op je werk gebeurde? Kan me voorstellen als zoiets dichtbij gebeurt is dat je daar een grote angst aan over kunt houden.

17. GossipGirlxoxo

18. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.183
    16.521
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Nee toen was ik nog geen moeder. Ik was ergens begin 20. Het jaar daarvoor werd er een vrouw doodgereden op het kruispunt voor de praktijk. Overreden door een vrachtwagen die rechtsaf sloeg. Was ook al zo heftig.

19. Dana1989

Dana1989 Bekend lid

1 apr 2014
    754
    404
    63
    #120 Dana1989, 5 jan 2021
    Laatst bewerkt: 5 jan 2021
    Dat komt doordat de borstvoedingscijfers een stuk hoger zijn in de Scandinavische landen, ze geven ook veel langer borstvoeding (zal ook wel komen doordat ze langer verlof hebben en daarom langer kunnen voeden zonder stress van het werk of kolven in de bezemkast) en in Afrika geven ze ook veel langer borstvoeding ivm onhygiënisch water en weinig geld. Twee maanden borstvoeding halveert de kans op wiegendood. Op google kan je daar ook alle onderzoeken hierover vinden.

Deel Deze Pagina