mijn meisje kan goed zitten, alleen ik durf haar niet alleen in de box of op de grond te laten zitten! ik ben bang dat ze dan valt en zichzelf pijn doet.. hoe doen jullie dat?
Ik heb Liam nooit laten zitten voordat hij zelf kon zitten maar ik zou gewoon een kussen in de rug doen. liefsz
Kussens om haar heen leggen zodat ze zich niet kan bezeren als ze omvalt. Hier in het begin het voedingskussen om hem heen gelegd.
Ik legde ook vaak een kussen achter Lucas neer toen hij in die fase zat. Het is zo'n fase waarin ze eigenlijk wel zelf kunnen zitten, maar dan hun evenwicht verliezen als ze iets willen pakken en dan omvallen (of heb ik dat mis?). In de box deed ik dat ook, maar dan moet je het gewoon goed in de gaten houden dat je kindje zich er niet in verstrikt. Het was bij mij overigens meer een 'loslaat-proces' dan dat hij er zoveel moeite mee had dat ie z'n hoofd stootte. Ik moest daar heel erg aan wennen en vond het snel zielig (al wist ik verstandelijk dat het niet erg was en erbij hoorde!). Hierna krijg je namelijk de fase van optrekken en stappen langs de tafel, op een gegeven moment kun je dingen niet meer voorkomen! Probeer het dus ook een beetje los te laten, en ja, die eerste blauwe bult op dat bolleke doet jou meer pijn dan haar! Succes !
kussen legde ik overigens zo neer dat het hem niet steunde, maar dat het er lag 'voor het geval dat'... hij moest dus wel echt zelf zitten
idem hier gedaan eerst voedingskussen voor beetje steun nu sinds een week gaat ze helemaal zelf zitten overal, dan probeer ik zoveel mogelijk op te letten dat ik een grote kussen achter haar leg maar niet dat ze ertegen steunt vorove en zij weet ze goed op te vangen als ze omgaat maar naar achter pooh
Ik legde ook wel eens een kussen of dekbed achter Robyn, maar 9 van de 10 keer viel ze er dan toch naast. Ik zette haar wel altijd op een kleed, dat breekt de val nog een beetje, maar de kussens heb ik weggelaten, dat had toch geen nut.
Als ze nog niet zelf kan gaan zitten zou ik haar niet te vaak neerzetten. Maar toch een tip: een tuinstoelkussen in de box langs de randen.
Hier hetzelfde, ze kan zelfstandig zitten maar ben toch bang dat ze misschien is omvalt. Hier speelt de kleine op een kleed met wat kussens om der heen voor de zekerheid, gaat goed!