Nou, dat dachten wij dus vandaag ook. Mijn dochter had 38.5. Geen pilletje nodig dachten we. Maar ze kreeg mooi wel een koortsstuip! Het is doodeng! We hebben een ambu laten komen, ze hebben haar na gekeken, gelukkig niets aan de hand. Als ze nu ook maar een klein beetje koorts heeft, en ook al heeft ze er geen last van, geef ik haar een zetpil hoor, dat kan ik je wel vertellen. Ik wil dit nooit, maar dan ook nooit meer meemaken!!!
hey meid, dat moet echt ontzettend akelig geweest zijn . Ik kan me je reactie dan ook zeker voorstellen. Als ik echter op diverse medische sites kijk, word er overal vermeld dat je een koortstuip niet kunt voorkomen met paracetamol (wat ik dus zelf ook dacht, omdat je hier vaak leest, dat áls je paracetamol geeft, dat je het dan door moet geven om te voorkomen dat ze een stuip krijgen. Waarschijnlijk dus van mijn kant een verkeerde conclusie uitgetrokken) . En tja, m'n eerste gedachte was wel, paracetamol is ook niet zo goed, als je daar te 'makkelijk' mee wordt. Maar zoals gezegd ik kan me je reactie zeker voorstellen. En als ik dit niet net gelezen had, zou ik waarschijnlijk het zelfde willen doen als jij nu zegt, als het hier voorgekomen had! (google: zoek op: koorststuip voorkomen)
En toch heeft de arts mij vanmiddag verteld dat ik 3 dagen lang echt heel strak om de 6 uur paracetamol moet gaan geven, zodat de koorts onder controle blijft en er minder kans is op koortsstuipen. Aangezien ze er nu 1 heeft gehad, is het mogelijk dat ze er vaker 1 krijgt maar dat hoeft niet perse. Dat is mij vanmiddag dus verteld. Heb ook een soort van zetpillen gekregen die we moeten gebruiken op het moment dat ze een koortsstuip heeft. Maar zoals ik al zei: Ze krijgt van mij gewoon een zetpil als ze koorts heeft, omdat de kans daardoor wel minder wordt
sterkte en succes! Fijn dat je iets achter de hand hebt nu, voor als het onverhoopt toch nog eens voorkomt.