Hoihoi, ben ff benieuwd: heb van de week een schikking getroffen met een bedrijf dat een foto van Thirza en mij, plus in het kort ons verhaal, veel breder voor reclame-doeleinden heeft gebruikt dan waar ik toestemming voor had gegeven. Heb een leuk bedrag ontvangen, maar was ff benieuwd wat ongeveer gebruikelijk is om te krijgen als je (met je) kind op de foto gaat? Niet dat ik er verder nog wat mee ga doen, vind het allang wel best zo, maar om ff een idee te krijgen of ik idd een eerlijk aanbod heb gehad
Ga ik hier niet vertellen, want ik heb per slot van rekening een schikking getroffen, maar 't is meer dan mijn netto-maandsalaris In eerste instantie zou het enkel in twee kleine vakbladen komen te staan en momenteel staat het in alle bekende kinderbladen zo'n beetje Daar heb ik dus even wat van gezegd... en met resultaat
Wat voor een reclame is het dan? Als in 'Deze mama is heel tevreden over het resultaat van onze huidcreme'?
@Yukl: jep, zo'n soort reclame ja @SLC: Haha, zeker als je iets met blije dozen of CB-lectuur krijgt, ga je ons wel tegenkomen
snel naar me schoonzus de dozen bekijken...gnagna en cb komt ik over 2 mnd vast weer....en alles ligt in de kast. Stom dat het zonder je toestemming is gedaan trouwens. Stond het niet in de kleine letters
Nee, zij hebben een foutje gemaakt... is van het ene reclamebedrijf overgegaan naar een ander en die hebben niet nagekeken waar ik wel en niet toestemming voor had gegeven, vertelden ze me vanmiddag aan de telefoon nog even, (ben inmiddels door twee reclamebureaus en de fabrikant gebeld met allemaal excuses, dus dat doen ze iig netjes ). "Volgende keer maar wel even alles goed nakijken", zei ik nog aan de telefoon. "Ja, dit was een goeie les voor ze geweest", zeiden ze. Ja, dat zal wel... Foto is van vorig jaar, dus idd nog geen krullen...
ben nu wel heel nieuwsgierig hoor.. ik lees eigenlijk alleen de kinderen, sta je daar in? en de grazia, maar als jullie niet bij het huwelijk van wes en yo waren zal het niet die van deze week zijn
Ik weet zelf niet helemaal precies welke bladen het zijn, alleen dat ik om de haverklap weer van iemand hoor dat ze mij en Thirza gezien hebben... En om nou tot in eeuwigheid m'n eigen hoofd tegen te komen in allerlei bladen...
tuurlijk niet anders gaan ze haar er toch geen geld voor geven omdat ze haar en haar dochtertje in alle bladen hebben gezet terwijl ze daar geen toestemming voor heeft gegeven
Nee, dat geld heb ik nu dus achteraf gekregen, (tenminste, heb het nog niet, we zijn tot een schikking gekomen), omdat er dus geen kleine lettertjes waren en zij een fout hebben gemaakt Advertentie wordt vanaf nu niet opnieuw gedrukt, dus over een half jaartje ofzo, moet het zo'n beetje klaar zijn en vind je ons niet weer terug
Wat ik weet is dat je meestal een standaard vergoeding krijgt en als het voor langere tijd gebruikt gaat worden een buy out en die buy out kan nogal wat verschillen.... Zo heb ik pas een mail gehad dat ze mensen zochten voor een commercial van Xbox en daar was de buy out 2500 euro voor, Een vergoeding van 250 euro per dag, reiskosten en verblijf naar Praag (daar werd de commercial opgenomen) en als je een dag niet ingezet werd dan kreeg je 150 euro, maar dan gaat de commercial wel wereldwijd! Helaas was ik te jong want ze zochten mensen vanaf 30 - 35 geloof ik Maar om antwoord op jou vraag te geven: ik denk dat je (ik weet natuurlijk niet hoeveel je werkt en verdient maar uitgaande van verdiensten van minimaal 1000 ) toch wel een redelijke deal heb gesloten!
OK Ik denk dat ik dan idd een redelijke deal heb gesloten, in acht nemende dat een deel van het bedrag ook een soort van schadevergoeding is voor het onterechte gebruik van onze gegevens natuurlijk... Het maakt me verder ook niet zo heel veel uit, maar ik wilde toch even checken of ik niet met een schijntje ben weggestuurd Ws had ik wel meer kunnen krijgen, heb gewoon direct hun bod geaccepteerd. Maar pfff... het ging mij er vooral om dat het verder niet meer gebruikt gaat worden, daar heb ik helemaal geen zin in namelijk.