Dochtertje krabt zichzelf open!

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door thewiz, 29 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. thewiz

thewiz Actief lid

27 jun 2009
    331
    0
    0
    Thuismama
    Assen
    Hallo,

Ik heb een dochtertje van bijna 2,5 en zodra ik bij haar de kleren uit doe dan krabt ze haar rug, armpjes en schouders open. Hoe kort ik haar nageltjes ook knip. Ze heeft geen droge huid of eczeem. En ik zie niks bijzonders zitten.
    Dus ik vroeg me af of meer kindjes dit hebben....

Gr. Sanne.

2. mama van 2 meiden

mama van 2 meiden Niet meer actief

Oeh das wel heftig. Ik neem aan dat je al een keer naar de dokter bent geweest ervoor? Wat zei die?

3. ch28

ch28 Actief lid

23 sep 2008
    494
    0
    0
    Mijn dochtertje doet het ook al sinds ze heel erg klein is. Ook zij heeft geen exceem ofzoiets.
    We hebben het een keer op het CB besproken en ze zien dat daar wel vaker. Het schijnt een gewoonte te worden en geen kwaad te kunnen. Wij doen er dus niets tegen. Behalve natuurlijk haar nageltjes erg kort houden en als we het zien haar handjes wegpakken van de plek waar ze aan het krabben is.

4. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    Hoe lang heeft ze er al last van? Het kan namelijk ook van de verwarming komen die jullie waarschijnlijk sinds kort weer lekker aan hebben.

5. thewiz

thewiz Actief lid

27 jun 2009
    331
    0
    0
    Thuismama
    Assen
    Nee, ik ben er nog niet voor naar de dokter geweest. Daarvoor vindt ik het weer te onbenullig. Ze heeft het al vanaf de geboorte zeg maar. Maar gelukkig lees ik dat ze niet de enigste is!

6. Flutterby

Flutterby VIP lid

23 jul 2008
    10.153
    63
    48
    De nageltjes vijlen na het knippen zodat ze minder scherp zijn. Gelukkig gaat het vanzelf weer over :)

7. yenolah

yenolah Fanatiek lid

12 dec 2008
    4.038
    83
    48
    Vrouw
    fysiotherapeut
    Caldas da Rainha
    Ander wasmiddel proberen? Kijken of het krabben dan ophoudt.

Deel Deze Pagina