Hallo, Ik heb een dochtertje van bijna 2,5 en zodra ik bij haar de kleren uit doe dan krabt ze haar rug, armpjes en schouders open. Hoe kort ik haar nageltjes ook knip. Ze heeft geen droge huid of eczeem. En ik zie niks bijzonders zitten. Dus ik vroeg me af of meer kindjes dit hebben.... Gr. Sanne.
Mijn dochtertje doet het ook al sinds ze heel erg klein is. Ook zij heeft geen exceem ofzoiets. We hebben het een keer op het CB besproken en ze zien dat daar wel vaker. Het schijnt een gewoonte te worden en geen kwaad te kunnen. Wij doen er dus niets tegen. Behalve natuurlijk haar nageltjes erg kort houden en als we het zien haar handjes wegpakken van de plek waar ze aan het krabben is.
Hoe lang heeft ze er al last van? Het kan namelijk ook van de verwarming komen die jullie waarschijnlijk sinds kort weer lekker aan hebben.
Nee, ik ben er nog niet voor naar de dokter geweest. Daarvoor vindt ik het weer te onbenullig. Ze heeft het al vanaf de geboorte zeg maar. Maar gelukkig lees ik dat ze niet de enigste is!