Ik ben mama van een dreumes van bijna 16 maanden, een heerlijk meisje dat al behoorlijk eigenwijs en opstandig kan zijn. Ik vermoed dat bij haar de peuterpuberteit vroeg zal beginnen, en wil me daarop een beetje voorbereiden met een goed boek over de ontwikkeling en belevingswereld van peuters. Wie heeft voor mij goede boekentips?
Daar was ik dus ook heel erg naar op zoek en mn vriendin gaf me de tip how2talk2kids. Gaat over (hoe kan het ook anders) hoe je met je kinderen kan praten van peuterpuberteit tot de gewone puberteit. En heb daarbij zelf het boek peuterpuberteit (paars boekje weet even niet meer van wie, maar als je intypt op bol zie je dat vanzelf) gekocht en vind die ook wel aardig. Ze hebben nog meer boeken op bol, maar die stukjes tekst trokken me niet zo aan. Was zelf ook een beetje op zoek naar boekjes over als er straks een 2e komt (zie dat je ook weer zwnager bent) maar daar stond er bij 1 dat er strakke schema's in stonden voor na de bevalling en daar ben ik niet van. Maar waarschijnlijk staan daar ook nog wel andere tips in, ging echt over de peuterpuberteit.
Ik heb het boek 'je peuter' Ik vind He een leuk boek om over van alles wat je tegen kan komen, over ontwikkeling, eten, en EHBO.
ik heb allebei de boeken die hierboven genoemd worden. How2talk2kids is een heel bruikbaar boek, echt een eye opener ook!