Wanneer kan een kind zelf zijn billen afvegen?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Luppy, 21 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Mijn oudste poept veel, vaak en erg vies (dunne smeerpoep). Hij is gelukkig al lang zindelijk, maar veegt nog niet zelf zijn billen af. Hij is nu 3,5. Over een paar maandjes gaat hij wennen op de kleuterschool. Ik kan me van vroeger herinneren dat de juf daar niet meer helpt op de wc, dus dan zou hij zelf zijn billen af moeten kunnen vegen, anders zit zijn hele onderbroek eronder. Toch maar eens mee gaan oefenen dan... Hoe oud zijn kinderen meestal als ze zelf hun billen af kunnen vegen?

2. Lavendel82

Lavendel82 Fanatiek lid

9 jan 2010
    3.656
    0
    36
    ik werk in het onderwijs, en mijn kleutercollega's helpen de kinderen gewoon bij een grote beurt op de wc!

op jonge leeftijd billen af vegen is ook erg moeilijk. Als je het zelf prettig vind kun je alvast beginnen om het aan te leren, maar ik zou altijd nog even controleren of het wel goed is afgeveegd!

3. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.266
    6.794
    113
    Volgens mij kunnen die kleintjes nog niet echt bij hun achterwerk.

Isabella kan plas wel zelf vegen ( van voren af) maar poep wil ik nog niet. Dat doe ik ook nog liever zelf eigenlijk.

4. veertje

veertje Fanatiek lid

Stijn is 3,5 en die wil het altijd zelf doen maar van mij mag het nog niet want hij smeert echt alles eronder..
    Heb eigenlijk geen idee wanneer ze dat zelf kunnen, ben daar ook wel benieuwd naar..

5. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Mn dochter van bijna 5 doet het op school zelf maar thuis doen wij het hoor... kunnen ze echt nog niet goed bij en ik heb niet zo´n zin in remsporen in de broek. Bij de jongste kids helpen ze ook op de basisschool wel hoor.

Deel Deze Pagina