verplicht borstvoeding ivm vroeggeboorte, wanneer over stappen op flesvoeding?

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door Joylinn, 22 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Joylinn

Joylinn Actief lid

21 feb 2011
    466
    0
    0
    Intern Accountmanager
    Utrecht
    ik lig momenteel in het UMC op verdenking van vroeggeboorte. en hier adviseren ze borstvoeding omdat dit voor vroeggeboren kindjes het beste blijkt. ik heb helaas niets met borstvoeding maar ga natuurlijk voor het beste voor mijn kindje.
    maar wanneer kan ik dan overstappen op flesvoeding? wanneer hij eigenlijk 40 weken zou zijn? want ik wil het niet blijven doen.

kan iemand bij dit vertellen?

2. Teddy

Teddy Bekend lid

20 okt 2011
    695
    0
    0
    Hallo Joylinn,

Wat vervelend dat je in het ziekenhuis ligt. Ik hoop dat de baby nog even op zich laat wachten.

Als 1e wil ik je zeggen dat je niks verplicht bent. Maar ik ben het wel eens met het ziekenhuis dat juist voor premature baby's moedermelk van wezenlijk belang is. Het beschermt je baby tegen een ernstige (en gevaarlijke) ziekte van de darmen. Moedermelk is het belangrijkste medicijn dat jij je baby kunt geven. Dat betekent dat je zodra je kindje geboren is je start met kolven. Probeer dit in elk geval vol te houden zolang je baby in het ziekenhuis ligt.

Sterkte meid!

3. Joylinn

Joylinn Actief lid

21 feb 2011
    466
    0
    0
    Intern Accountmanager
    Utrecht
    dank je voor je antwoord!

liefs Joyce

Deel Deze Pagina