extreem grote voeten?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Yellowsun, Nov 4, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Yellowsun

Yellowsun Fanatiek lid

Apr 23, 2009
    2,021
    287
    83
    Ons mannetje loopt nu al een maand of 2 stevig.Ik vandaag helemaal blij en wilde schoenen gaan kopen.De dame in de winkel meette zijn voeten netjes op en kwam aan met echte "peuter"schoenen.Dikke leren hoog model met een dikke zool eronder.We trokken ze aan en hij verzette geen stap meer.Die schoenen waren veel te zwaar voor hem.Ik vertelde dat hij pas 13 maanden was en schoentjes met een flexiblere zool zocht die niet zo zwaar zijn.Om alvast wat te wennen.Hij heeft alleen maar op slofjes en sokken gelopen voorheen.
    Blijken die dingen maar tot maat 22 te gaan terwijl hij maat 23 heeft.Na wat verschillende winkels in geweest te zijn heb ik een paar maat 22 gevonden die ruim uitvallen en hij nog een beetje ruimte voorin heeft.
    Heeft mijn zoontje dan extreem grote voeten ??
    Of gaan ze als ze dan kunnen lopen echt meteen naar die zware schoenen?Over een maand of 2 passen deze vast niet meer.

2. dreames

dreames VIP lid

Dec 9, 2007
    7,815
    4,057
    113
    Ik weet niet hoe groot je kind verder is. Als hij al groot is voor zijn leeftijd zal hij misschien ook al wat grotere voeten hebben.

Voor demi hebben wij 2 weken geleden schoenen gekocht. Ze meten dan haar voetjes en houden rekening met een beetje groeiruimte. Ze heeft nu maat 21.

3. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,814
    3,340
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Of ze groot zijn weet ik niet... Mijn dochter stapt aan de hand en zet haar voetjes iets minder scheef weg met haar (buiten)schoenen aan. Ze heeft nu maatje 22 -maar die is nog aan de ruime kant.
    De zool is overigens wel nog buigzaam... maar niet zoals bij leren slofjes. Maar het viel me wel op, dat er heel wat schoentjes waren, met een zool die ik amper gebogen kreeg.

4. Jucade

Jucade VIP lid

Jul 20, 2006
    18,229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    op internet staan er meer dan genoeg..

5. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

Dec 26, 2007
    4,849
    0
    0
    Mijn zoontje had met 14 mnd een maat 23 en we hadden toen genoeg keuze uit schoenen met flexibele zool. Moet makkelijk lukken, lijkt me

6. zo79

zo79 Fanatiek lid

Nov 27, 2007
    3,925
    0
    36
    Ligt er idd aan hoe groot je zoontje verder is. Maar ter vergelijking: mijn dochter is bijna net zo oud als jouw zoontje en heeft nét maat 18 ;)

7. Eva1983

Eva1983 VIP lid

Sep 2, 2007
    9,025
    2
    38
    Ik durf niet te zeggen of je zoon grote voeten heeft, hangt af van zijn lengte.
    Misschien heb je iets aan deze link.
    Shoesme

8. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,814
    3,340
    113
    zwemjuf
    zuid-holland

Leuke site, met leuke schoenen :) - maar ik zie wel dat de mooie, zachte, flexibele schoentjes, tm maat 22 gaan weer... daarna worden het toch gelijk wat zwaardere, wat ts ook al schreef eigenlijk....
    Ik denk dat het voor een jongen ook wat moeilijker is dan voor een meisje, een ballerina of schoen met riempje (half open) is wellicht wat minder zwaar dan een volledig dichte schoen.

9. Eva1983

Eva1983 VIP lid

Sep 2, 2007
    9,025
    2
    38
    maar als hij al stevig loopt 2 maanden kan hij de superflexibele schoentjes van shoesme (die grotere) echt wel hebben hoor. Het is niet eens goed om dan op die zachte schoentjes te blijven lopen. En de grotere schoentjes van shoesme zijn niet lomp groot hoor. Ik zou zeggen, probeer ze eens uit bij een van de verkooppunten :)

10. soovi

soovi Fanatiek lid

Nov 1, 2007
    2,465
    582
    113
    Mijn zoontje is nu 22 maanden en heeft schoenmaat 20, dus voor mij klinkt 23 heel groot. Nu heb ik zelf ook echt kleine voeten, voor ik zwanger raakte was 36 nog aan te grote kant..
    Maar er zullen toch wel merken zijn die wel flexibele schoenen in grotere maten hebben, vooral hier in Nederland heeft men over het algemeen best grote voeten.
    Ik weet dat mijn moeder mijn eerste schoentjes vanuit spanje heeft moeten bestellen omdat ze hier nergens zo'n kleine maat hadden. Dat moet dan de andere kant op toch ook wel kunnen lijkt mij zo.

11. Yellowsun

Yellowsun Fanatiek lid

Apr 23, 2009
    2,021
    287
    83
    Leuke schoenen, ik heb eens gekeken maar bij ons in de buurt zit geen winkel,ik ga denk ik voor de volgende schoenen eens op internet shoppen

12. Angelina

Angelina Niet meer actief

Ja! Ik herken het probleem! Mijn zoon heeft maat 23/24 en loopt ook net pas stevig genoeg om schoenen aan te doen.
    Ik heb hetzelfde probleem, en nog geen oplossing :D

Share This Page