dochtertje slaapt 's avonds niet.

Discussie in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' gestart door girlnatasja, 3 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. girlnatasja

girlnatasja Actief lid

3 jan 2011
    123
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,

Mijn dochtertje is nu 9 weken en sliep alleen de eerste week in het ziekenhuis de hele dag en nacht. Vanaf het moment dat we thuis zijn is het 's avonds een drama. Overdag slaapt ze redelijk tussen de voedingen maar vanaf een uur of 4 tot 22.00/23.00 uur krijg ik haar niet in slaap. Dan is het huilen (van de darmkrampjes, ze poept namelijk maar 1x per 4 a 5 dagen, en ligt ze continue te persen en windjes te laten of ze huilt omdat ze volzit met slijm en verkouden is)....Tenminste ik denk dat dat de redenen zijn waarom ze niet slaapt en huilt. Ik probeer haar steeds in haar bedje te leggen zodra ze gaat gapen maar ze raakt volledig overstuur dus haar laten huilen is dan volgens mij ook geen optie. Ze krijgt borstvoeding en groeit goed, en heeft voldoende plasluiers.

Wat zijn jullie adviezen??

Groet,
    Natas

2. Adrienne

Adrienne Fanatiek lid
    Medewerker

9 mrt 2010
    2.192
    5
    38
    Hoi hoi,

Het is een veel voorkomend verhaal dat kinderen 's avonds huilen. Ze verwerken dan de prikkels die ze overdag hebben gekregen. Slaapt ze overdag wel in haar bedje, of in de box? Ook is er 's avonds vaak wat minder voeding en willen ze wat meer aangelegd worden daardoor. Leg haar gerust meer aan als ze er om vraagt.

Je kunt het best een keer uitproberen om haar te laten huilen. Immers door haar weer op te pakken krijgt ze er weer een prikkel bij. Je kunt aan het huiltje horen of het een "inslaaphuilhuiltje" is. Dan begint ze, het wordt steeds harder, weer zachter, en dan is het even stil, en dan begint het weer opnieuw. Bij de voeding van vier uur in bad doen kan ook wel helpen.

Groetjes Adrienne

3. girlnatasja

girlnatasja Actief lid

3 jan 2011
    123
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ze slaapt overdag eigenlijk nooit in haar bedje, vaak in de box en heel soms in de maxi-cosi. Kan ik haar beter in haar bedje laten slapen overdag?

Ga met de andere tips aan de slag, bedankt!!

4. Adrienne

Adrienne Fanatiek lid
    Medewerker

9 mrt 2010
    2.192
    5
    38
    Hoi hoi,

Het is echt het beste om een baby in bed te laten slapen. Geef haar eerst voeding, tut nog even met haar op schoot, dan nog even in de box. Zodra je merkt dat ze moe wordt, (dreinen, gapen) leg je haar meteen op bed. Ze leert ze zelf hoe ze zich kan ontspannen en gaat dan makkelijker slapen. Slapen in de box zorgt voor teveel prikkels.

Succes Adrienne

Deel Deze Pagina