Dit doen wij sinds kort ook.. Vragen met wie ze gespeeld heeft en of (bv) Tess haar vriendinnetje is. Meestal zegt ze dan 'Ja, en mamma ook vriendinnetje'. Het gaat de laatste tijd over het algemeen wel beter. Ze is iig altijd heel leuk met andere kindjes aan het spelen als ik ze kom halen. Ze noemt dan de namen van alle kindjes die er zijn en de leidsters krijgen ook altijd een dikke kus als we weggaan. Alleen als ze binnenkomt op de groep kijkt ze dus altijd een beetje beteutert. Maar dat is dus 'snapkijken'. Bedankt!
Ik herken het van mijn oudste zoontje. Die praatte me thuis al maandenlang goed verstaanbaar de oren van mijn hoofd, toen de leidster van het kdv zei: "Leuk dat hij nu eindelijk een beetje leert praten he" Eh ja...... Ook op de peuterspeelzaal ging het zo. Hij zat er al 9 maanden op, toen ik hem eigenlijk vanwege mijn werktijden naar een andere groep wilde laten overplaatsen. Toen ik daarover ging overleggen met de leidsters deden ze erg terughoudend. Uiteindelijk bleek dat hij pas net een paar weken een beetje mee begon te doen met de groep, af en toe uit zichzelf iets begon te zeggen en mee durfde te zingen. Terwijl thuis die kwebbel nooit stilstaat! En terwijl hij de psz het allerleukste van de hele wereld vindt. Hij vraagt elke dag of hij er vandaag weer heen mag en staat te springen als het eindelijk weer zo ver is. Hier betekent zijn stilheid en verlegenheid dus niet dat hij het niet naar zijn zin heeft. Ik vrees dat ie gewoon op mij lijkt, ik kan het in in groepen prima naar mijn zin hebben, zonder de hele avond ook maar 1 woord te zeggen, haha.