audiologisch centrum..

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door asmama, 27 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. asmama

asmama Bekend lid

22 mrt 2011
    525
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hallo ik heb een zoon van 18 maanden ik heb laatst ook al een topic geopend (Zie buisjes.. ja of nee?) hij heeft dus vocht achter beide trommelvliezen verhaal staat een beetje in andere topic..

wij zijn gistermiddag bij de kno geweest en hij zegt dus dat de beslissing puur bij ons ligt hij zegt willen jullie dat ik er wat aan doe (buisjes en neusamandele eruit) of willen jullie afwachten in de hoop dat het vocht wegtrekt. Hij zegt dat het in de meeste gevallen binnen 3 tot 6 maanden vanzelf wegtrekt. Tja ik heb gezegd dat als het niet nodig is en een operatie uitgespaard kan blijven dat we dat liever hebben maar dan zit je daar. In de auto zat ik toch weer te denken en te denken heb ik me niet te makkelijk weg laten sturen van ag t gaat wel over.. (ja ik weet het stom :)) we hebben nu wel afgesproken omdat ik mijn zorg heb uitgesproken ik zei dat ik me wel zorgen maakte over dat hij als hij ons niet goed hoort een taal/ontwikkeling achterstand krijgt en nu worden we doorgestuurd naar audiologisch centrum kentalis. Dus ik vroeg me af of iemand hier ervaring mee heeft? het rottige is dat de oproep hiervan ook weer een aantal weken gaat duren. Dus wat vinden jullie in het algemeen?

2. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Mijn dochtertje heeft schisis en wordt daarom al goed in de gaten gehouden qua gehoor. Maar wij kwamen pas bij het audiologisch centrum er achter dat ze vocht achter haar trommelvliezen had, en toen heeft ze buisjes gekregen.

Qua audiologisch centrum vind ik het wel een beetje gedoe, maar ze kijken goed of je kind problemen heeft met het gehoor. Als je zoontje geen gehoorproblemen heeft en geen last heeft van het vocht zou ik het denk ik gewoon even afwachten. Mijn dochtertje beleek iets slechter te horen, niets dramatisch, maar omdat dat haar spraakontwikkeling in de weg zou staan (die toch al lastiger is met schisis) besloten we buisjes te laten plaatsen.

Buisjes plaatsen is trouwens een eitje. Misschien denk ik er wel te makkelijk over omdat mijn dochtertje al 3 operaties had gehad met volldige narcose en opnames van een week, maar buisjes zijn zo gedaan. Ze krijgen een roesje, en 10 minuten later is het al klaar. Met zijn allen (meestal doen ze er 6 op een ochtend in een uurtje, echt lopende band werk :D) even uithuilen bij papa en mama, een cadeautje uit de grabbelton, en 2 uur na de start sta je al weer buiten.

Dus ik zou me niet laten weerhouden door de gedachte dat het een heftige operatie is, het is meer een beetje lastig naderhand omdat ze oordopjes en zo moeten hebben.

3. mamazeyad

mamazeyad Niet meer actief

nou zeg maar maanden;) ik loop nu al een jaar achter kentalis aan te rennen omdat mijn zoontje spraak en ontwikkeling achterstanden heeft. ik heb nu een psycholoog ingeschakeld die kentalis nu achter hun broek aanzit zodat er wat schot in komt maar ik ben eigenlijk niet zo blij met kentalis. het duurt allemaal vreselijk lang en ze doen totaal geen moeite. mijn zoontje is 3,5 en zit op niveau van en 1,5 a 2 jarige. iedereen weet dat er iets aan de hand is met mijn zoontje maar het advies van kentalis was om maar een half jaar naar de logopedie te gaan ;) nou inmiddels weer een half jaar verder zonder resultaat en dankzij de logopedist en pschygeloog gaan ze nu echt kijken naar mijn zoontje;) sorry aan mijn antwoord heb je waarschijnlijk niets maar moest het even kwijt. elke keer als is het woordje kentalis hoor loop ik rood aan:x;)

4. asmama

asmama Bekend lid

22 mrt 2011
    525
    0
    16
    NULL
    NULL
    hoihoi bedankt voor jullie reacties @ mamazeyad tuurlijk heb ik iets aan je reacties zeker wel slechte ervaringen zijn ook belangrijk heel erg bedankt en dat het lang gaat duren inderdaad het duurde nu ook al een aantal weken voordat k uberhaupt een oproep ga krijgen.. en ik denk maar zo stel dat het vocht zijn praten wel belemmerd en er last van heeft ben je tog alweer 1,5 2 maaanden verder ondertussen..

5. jongenmeisje

jongenmeisje Bekend lid

2 jan 2012
    838
    0
    0
    wij hebben direct een combiafspraak gehad met KNO + audiolologisch centrum.
    Is er geen ander audiologisch centrum in de buurt waar je naar toe kunt.
    Vanwege mijn positieve ervaring met buisjes bij minder horen en nog niet echt praten vind ik het wel jammer dat er nu weer afgewacht wordt. Als blijkt dat hij slechter hoort moet dat vaak weer eerst herhaalde worden, weer wachten. terug naar kno arts, weer wachten. en dan opereren weer wachten. Voor je het weet ben je 9 maanden verder.
    Succes verder

6. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    Mijn zoontje kreeg met 1,5 jaar buisjes wegens herhaalde oorontstekingen (2x per maand ofzo) en vocht achter het trommelvlies. De ingreep (met neusamandelen eruit) stelde echt niks voor, en we merkten dezelfde middag nog dat hij opeens meer begon te praten en alles beter kon horen. Ik zou het echt doen. De operatie is in 10 minuutjes gepiept. Hier dus ook enorm positieve ervaring met buisjes.

Deel Deze Pagina