Hongerige baby

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door Dora en Boots, 2 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dora en Boots

Dora en Boots Niet meer actief

Hallo,

Onze zoon is 7 weken en krijgt 6x150 met 5 schepjes friso comfort.
    Na de fles, waar hij ongeveer 20 min over doet huilt hij. Tot nu toe kan ik het aardig oplossen met de speen, maar zal hij al over kunnen op meer voeding?Hij komt ook steeds eerder voor de volgende fles.

Hij is geboren met een gewicht van 4285 en heb hem mee op de weegschaal genomen en zijn gewicht is ongeveer 6 kilo. (aankomende donderdag weet ik zijn precieze gewicht)

Ik heb al wat Nutriton bijgevoegd om misschien een meer verzadigder gevoel te krijgen maar hier krijgt hij lijkt wel meer last van de krampjes.

Ik heb een aantal dagen de avondfles aangeboden van 180+6 met het idee dat hij dan misschien de nachtfles zou laten vallen en zo langzaam verder ophogen. Helaas is dit niet gelukt en ben ik weer gewoon 150+5 gaan geven. Ik wil hem namelijk niet overvoeren,maar hij moet ook geen honger hebben.

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hoi!

Dat is inderdaad al best wel veel, ik zou ook niet adviseren om hier overheen te gaan. Het is namelijk al het maximale wat hij mag hebben. Ik heb misschien nog wat tips voor je.

Je kan eens kijken naar zijn drinktempo. Als het goed is, is dit ongeveer 15-20 minuten, dan raakt hij goed verzadigd. Als dit sneller gaat, kan een kleiner speentje helpen.

Ook kan je gaan mengen met Friso Extra, voor hongerige baby's. Dit geeft een voller gevoel. Dit is wel een iets dunnere voeding, dus misschien heb je hiervoor sowieso een kleinere speen nodig hebt.

Je mag ook altijd een beetje extra water (10-20 ml) toevoegen of tussen de voedingen geven, soms helpt dit ook.

Succes en groetjes Linda

3. Dora en Boots

Dora en Boots Niet meer actief

Hallo,

Bedankt voor de reactie! Een kleiner speen ga ik halen.
    Wat betreft het mengen, begin ik met 1 schepje friso extra alle flessen en dan de volgende dag 2?

En hoe gaat dat verder? Of maakt dat niet uit?

Groetjes

4. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hoi,
    Wanneer het nodig is mag je iedere fles Friso Comfort met Friso Extra geven. Aangezien je kindje nog wat jonger is en sommige kindjes ook even moeten wennen als er wat in de voeding verandert is het fijn om dit geleidelijk te doen. Je kunt inderdaad eerst 1 schepje vervangen, kijken hoe het gaat (kan per dag), dan 2 schepjes vervangen, etc. De verhouding Friso Comfort/Extra mag je op je kindje afstemmen.
    Groetjes Angelique

Deel Deze Pagina