Hallo Allemaal, Bij mijn dochter nooit problemen gehad met bedenken wat leuk is. Maar nu zoontje in november 1 wordt en gelijk daarna sint langs komt (en daarna de kerst nog met een kleinigheidje) weet ik het echt niet. Ons mannetje is een ontdekker. Hobby's zijn trapklimmen, vaatwasser openen en erin klimmen, deuren open en dicht doen. Maar echt spelen en standaard babyspeelgoed is niet aan hem besteed. Dus iedere tip is welkom! Pyjama ed zijn sowieso dingen, maar das meer voor ons dan voor hem 😂. Wie heeft er ook zo'n ondernemer en wat is dan leuk?
ik denk dat hij het spelen nog moet ontdekken, met 1 jaar kun je dat nog niet echt zeggen toch denk ik. Maar wat zoontje gekregen heeft of leuk vond op die leeftijd: - little tikes transporter - playmobil 123 (brandweerkazerne, kasteel e.d.) - van die kleine gekleurde autootjes...ben de naam even kwijt, had ze van toychamp, waren 2 verschillende sets van) - kleurtjes - duplo
Klinkt als mijn mannetje. Hij is nu twee en echt spelen doet hij niet. Duplo is om te gooien, een garage om op te klimmen en daarna te demonteren en een fietsje moet op z'n kop zodat hij aan het wiel kan draaien. Wat hij wel leuk vind is eigenlijk alles met licht en geluid. Bijv toet toet, toen hij 1 werd hebben we de autoambulance met 2 losse auto's gegeven, dat was een grote hit.
Duplo en toet toet hebben we echt al veel van onze dochter. En echt spelen natuurlijk niet. Maar dochter kon zich op niveau wel vermaken met speelgoed. Maar dat is voor zoon echt niks. Ondanks dat dochter ook echt wel overal in en op klom doet zoon dat nog meer. Transporter is leuk, vind ik echt gaaf. Al geloof ik dat dat ding ook als klimrek wordt gebruikt. Maar dochter vind dat ook wel heel tof. Bedankt voor de tips! Kom maar op met meer!
Ken je het speelgoed van grimms? Bijvoorbeeld de regenboog? Kunnen ze heel veel mee. Onze dochter ( 9 mnd) vind dat erg leuk. Kijken hoe de schijven wiebelen en tegen elkaar aan tikken.
Nijntje verstoppertje is ook heel leuk. Uk vond de quatro van lego ook super.( Nog groter dan duplo) kon je snel bouwen en omgooien.(via marktplaats gekocht)
Wij hebben onze dochter destijds zo'n olifant gegeven die ballen de lucht in schiet. Zo'n lanceerbaan. Onze jongste (ook november 1) is daar momenteel helemaal fan van en net zo'n ontdekker als de jouwe we hebben ook toettoet gekocht maar daar is die nu nog iets te klein voor. Hij breekt de hele baan af. de auto's vind ie dan wel weer heel leuk.
Zo'n olifant zou inderdaad wel echt een idee zijn! Nijntje hebben we van dochter al. Is hij nu nog iets te klein voor, maar is met een paar maanden zeker leuk. Kijk, daar is een begin! Thx allemaal voor het mee denken, meer tips blijven welkom. Niet alleen voor mij natuurlijk, maar voor iedereen met klautergeitjes
Y heeft toen ze 1 werd een skippykoe gekregen, en daar wordt nu dagelijks om 'gevochten'. Voordeel is dat hij niet meteen gaten in hoofden veroorzaakt als er eens mee gegooid wordt... Misschien iets om achter/op te stappen? Zo'n loopwagentje of blokkenkar? Of boekjes met flapjes? Of een lichte (stoffen) bal om te rollen/voetballen?
Een lichte bal (als in lichtgewicht), die van ons doet niet anders dan de bal schoppen (en z'n papa haat voetbal hahaha). Hier ook een klauterventje. Heb zelfs gekeken naar van die dikke matten en kussens die je bij monkey town achtige speelhallen ziet, maar die zijn duuuuuuuuuur!! Keukentje had hij ook heel leuk gevonden, maar die bewaren we voor als hij 2 wordt. De toet toet auto's heeft hij veel gehad voor zijn 1e, maar daar kan hij nu pas echt mee spelen. Die skippydieren zijn ook echt tof! Wij hebben een koe gekregen. En kleurtjes. Ik heb babyzauber viltstiften, uitwasbaar en de punt gaat niet kapot en niet erg als ze in de mond gaan. Zijn speciaal voor 1+
Oh en ik weet niet hoe handig je bent, zo'n activity board is echt de bom. Heb een kleine, simpele variant gemaakt en daar speelt hij vaak mee.
Zachte blokken, een bal, die olifant waar melani het over heeft is heel leuk!, badspeeltjes, muziekinstrumentje
Mijn zoontje is nu 13 maandjes en hij is gek van z'n keukentje! Deurtje open en dicht...continu! En dan maar alles er in stoppen en er weer uit halen Verder: bal om tegenaan te trappen, blokken om om te gooien, autootjes, activity board, nijntje verstoppertje en z'n loopfietsje.
Ik zou voor een een ballenbak gaan zoals deze https://dutch.alibaba.com/product-detail/children-baby-play-tent-toy-ocean-ball-pool-pit-with-hoop-playhouse-for-gift-60517787904.html of https://dutch.alibaba.com/product-detail/bestway-52-x31-x27-helicopter-ball-pit-60419038638.html. Dit soort dingen verkopen ze ook bij normale winkels, maar dit kwam ik als eerste online tegen.
- Een Wobbel - Muziekinstrumentjes - Loopwagentje - Activiteiten-tafel - Keukentje - Ballenbak - Tunnel om doorheen te kruipen - Tafeltent Skippy-beest: ik weet dat veel mensen ermee weglopen maar ik heb al van 5 kinderen gehoord dat ze voorover zijn geklapt en stukjes van de tanden af hebben gevallen. Dus ik durf het niet aan
Super dames, echt al leuke tips. Wel een aantal dingen die we al hebben, maar ook andere dingen nu weer gehoord! Top!