Krentenbaard besmettelijk via speelgoed...

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door aardbei1707, 4 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. aardbei1707

aardbei1707 Fanatiek lid

20 aug 2012
    4.244
    681
    113
    Even een vraag nu heeft de oudste van mijn zus krentenbaard. Afgelopen weekend (zaterdag op zondag) hebben ze gelogeerd bij mijn ouders (wisten toen nog niet dat hij dit had).
    Nu lees ik op internet dat krentenbaard overgedragen kan worden via speelgoed. Maar hoelang kan dit overgedragen worden via speelgoed? mijn dochter is gisteren hele dag bij mijn ouders geweest en ook met dat speelgoed gespeeld. zou het dan via dat speelgoed nog overdraagbaar geweest zijn?

Iemand een idee?

2. sydneys

sydneys Niet meer actief

Geen idee hoelang het besmettelijk is maar wel dat het heel erg besmettelijk is. Volgens mij heeft ons zoontje het gekregen van een winkelkar, kan me niks anders inbeelden. En onze fysiotherapeute deed alsof hij lepra had:)

3. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Is besmettelijk als blaasjes open zijn. Dus dat kan.
    Ik weet dat hand voet mond ziekte nog 11 wk besmettelijk is bijvoorbeeld via ontlasting..

4. Nescio

Nescio Niet meer actief

Ja, dat kan. Het is daarom altijd aangeraden extra hygiene toe te passen (speelgoed in warm sopje na het spelen, etc)

Maar alleen als de blaasjes open zijn en er dus vocht op het speelgoed is gekomen. Als de ziekte zich nog niet openbaart is het volgens mij ook niet besmettelijk (?)

5. aardbei1707

aardbei1707 Fanatiek lid

20 aug 2012
    4.244
    681
    113
    Oke vind het lastig. Straks toch me moeder maar eens bellen of ze toch het speelgoed ook wilt schoonmaken...

Deel Deze Pagina