Ach, het is ook nooit goed... Ons CB vond onze dochter, toen ze 6 maanden was, te licht en te klein. Dus moesten we maar terugkomen voor een extra afspraak. De keer erna was alles in orde. En ze zit nog steeds onder het gemiddelde, maar tja, wat wil je, met een stel kleine ouders. Ze kunnen niet allemaal op het middelste lijntje zitten.
Ik heb een doorverwijzing gekregen/geëist. Heb volgende week donderdagmiddag een afspraak met de kinderarts in het ziekenhuis. Ben nu ook wel heel benieuwd of ze iets mankeert of dat het gewoon babyvet is. In beide families zijn we heel slank (ik ben nooit petite, maar zeker niet dik geweest) Vriend is een Indo (pinda lichaam dus) Ik ben wel in m'n zwangerschap bijna 40 kilo aangekomen. Misschien dat dat ermee te maken heeft? Ik let er heel goed op dat ze geen onnodige suikers krijgt, ik heb zelfs haar laatste lievelingsflesje met rijstebloem geschrapt. Heel zielig omdat het echt ons momentje was voor het slapengaan en ik het gevoel had dat ze er steeds naar uitkeek. Nu kijkt ze niet meer met pretoogjes als ze me met haar slaapflesje aan ziet lopen. Ze krijgt geen Liga koekje, geen suiker in haar thee, geen mierzoete pyjama papjes. Ergens in m'n achterhoofd weet ik wel dat het als sneeuw voor de zon verdwijnt zodra ze beweegt, maar toch. Ze is ook best flink geboren met 3970 gram en 51 cm. Ze is dus elke maand zo'n kilo aangekomen. Zo zag ze eruit bij de geboorte (15 minuutjes oud)
Als jij zelf als baby zo groot/dik/zwaar was, lijkt het me heel simpel daarmee te maken hebben. Zou me, zeker als ze verder helemaal niets laat zien waar je je zorgen over maakt, dus echt niet druk maken.
Mijn overgewicht kindjes zijn tot 4 jaar flink dik geweest maar is nu helemaal goed hoor. hier was het door mijn slagroom dat ze zo hard groeiden. ik heb niet veel kindjes gezien van 6 mnd die al 12 kilo wogen op volledige borstvoeding. maar kan ook erfelijkheid zijn want als je als ouder grote dikke baby ben geweest kan dat ook erfelijk zijn. hier mijn zoon met 5 en 6 mnd oud. 11 en 12 kilo. nu is hij 6,5 jaar 37 kilo en 1m52. Mag zelfs wat zwaarder wegen nu.
Mijn dochter zat ook altijd erboven, en is nu sinds 13 mnd op een lijn kwa gewicht. Komt allemaal goed, geen zorgen maken.
Bianca wat een schattig jochie! Fijn om te lezen dat het bij je zoontje helemaal goed is gekomen. Ons jochie is nu 6 maanden en weegt 11 kilo. Ook volledig borstvoeding (en sinds een paar weekjes bijvoeding volgens Rapley methode). Zie je inderdaad niet vaak, dit gewicht. Maar ben blij te lezen dat het goed kan komen. De afgelopen maand vlakt de lijn van groei gelukkig iets af en ons zoontje is een druktemakertje. Dus houd hoop dat het bijtrekt.
Onze oudste ging ook enorm hard, nu is ze 2jr 9 mnd en staat ze al 9 mnd stil qua gewicht. Ze wordt steeds langer en is slank nu. Ze eet een stuk minder sinds ze 2 is.
Mijn dochter werd geboren met 56 cm en 4700 gram bij 41 weken. Nu is ze 16 maanden en weegt ze amper 10 kilo terwijl ze toch behoorlijk eet ('s middags momenteel 3 boterhammen ). Moet er wel bij zeggen dat ze vanaf de geboorte een erg actief kindje was, net als mijn zoontje. Zit geen seconde stil. Maar allebei mijn kinderen zijn groot en zwaar geboren en daarna echt tenger geworden. (precies zoals mijn man) Goed dat je een verwijzing hebt gevraagd als het je niet lekker zit...
Haha onze kindjes zien er precies hetzelfde uit! Ook heel veel cellulitis op de buik en tietjes Ik vind haar zelf niet zo heel dik, misschien omdat ik haar zo gewend ben en elke dag zie, maar al het commentaar van iedereen maakt me onzeker over m'n dochter. Ik zat in de wachtkamer naast een moeder met een 6 maanden oude dochtertje... Wat was zij ielig en dun. Ik vind mijn dikke kippetje toch mooier eigenlijk Maar wat lief van jullie allemaal. Het kan dus toch goed komen qua gewicht en proporties
Ikheb mij toen ook lang zorgen gemaakt, en kreeg ook van die comantaren. Erna gaf ik gewoon steeds antwoord als iemand zei, zo ook hollands glorie he? Jazeker heerlijk, beter dan een grasspriet! Ze weeg nu wat ze volgens de curve moet wegen icm de lengte, dus alles komt goed. Ze is nog steeds wat flink, kwa benen, armen en buik. Ik vind het heerlijk
Ik vond het altijd leuk als mensen zeiden dat onze dochter Hollands welvaren was, of dat soort opmerkingen Heb zelf nooit de indruk gehad dat mensen het negatief bedoelen.
Mijn mannetje woog met 8 mnd 14.580 gram en iedereen kneep steeds in zijn wangetjes. vooral turkse en Marokkaanse mensen. gek werd je er van. ook wilden ze hem steeds eten aanbieden terwijl hij nog steeds volledige bv kreeg. ben pas met 8,5 mnd met bijvoeding begonnen en dat was rapley. mensen weten niet hoe zwaar dat was een kind van 8 mnd met een gewicht van een bijna 3 jarig kindje. Terwijl hij met zijn 3de verjaardag 28 kilo woog oeps.
Nu met foto. lukte niet in bericht hierboven te plaatsen. Op de foto is zoonlief 8 maanden oud. En lengte 82 cm.
Haha Turken zijn dol op dikke kindjes inderdaad! Ben jij weleens bij de kinderarts geweest? Hij lijkt me nu best wel aan de zware kant? Maar ja, elk kindje is anders. Ik kan me er best wel aan irriteren dat baby's nu al een bepaalde norm gewicht moet hebben. Elk kindje is anders en elk kindje heeft een andere bouw. Mijn dochtertje is gewoon een mollige baby. Als ik niet telkens commentaar zou krijgen zou ik er niet om malen, maar juist die opmerkingen brengen me aan het twijfelen