hoelaat de laatste fles

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door dolfijntje1985, 27 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dolfijntje1985

dolfijntje1985 Bekend lid

28 mrt 2007
    977
    1
    18
    ik lees hier soms dat jullie babytjes om 8uur de laatste fles krijgen bij ons krijgt lucas om 7uur sóchtens en dan om half 11 en dan om half 3 en dan om half 7 en dan de laatste om half 11.
    en hij krijgt elke fles 180 water dus uiteindelijk 200 voeding.
    en de laatste fles om half 11 krijgt hij 210 water dus uiteindlijk 230 voeding omdat hij daar wat langer op slaapt.
    maar hoe doen jullie dat want lees heel veel dat jullie om 8uur de laatste fles geven.
    hoe doen jullie dat dan en hoeveel krijgen ze dan en wanneer.
    en slapen ze dan ook de hele nacht door vanaf 8uur.
    want als ik lucas om half 11 zijn laatste voeding geef dan word hij vaak om half 7 al wakker en dan heeft hij echt honger maar als ik die fles nou ga vervroegen dan komt hij straks mischien om 3uur s'nachts.
    want het is best lastig om tot hafl 11 wakker te blijfen als je moe bent.
    dus ben heel benieuwd hoe jullie dat allemaal doen.

liefs diane

2. randi

randi Niet meer actief

hier krijgen de twins hun laatste fles rond 7.30u. dit is een fles van 210 water en 7 schepjes en ze slapen dan door tot ongeveer 7.00u. eigenlijk heb ik der niks speciaals voor gedaan ze hebben dit tempo zelf aangenomen van de ene dag op de andere en doen dit nu al 3 weken.

3. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

ik zou niets vervroegen, je kindje geeft vanzelf aan wanneer hij langer gaan slapen. bijv door steeds minder vaak de fles leeg te drinken. Joey krijgt ook hier nog steeds om half 11 de fles. Lekker zo laten, komt vanzelf!

4. Elvira

Elvira VIP lid

6 okt 2005
    7.494
    0
    36
    Verplaatst naar Flesvoeding

5. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    grote kans dat je kindje "gewoon" zijn eigen tijd 's ochtends aanhoud en dat dat tijdstip steeds later zal worden....

ik zou het gewoon eens proberen om de fles wat eerder te geven, denk dat je raar op staat te kijken dat de kleine evengoed om half 7 "roept".. ;)

Zoë krijgt om pakweg half 9 - 9 uur haar laatste fles en doordeweeks pak ik haar nu zelf om half 8 (komt het beste uit ivm aankleden wassen e.d. schoolgaande kinderen)...

en in het weekend laten we haar liggen tot ze zelf "roept" dan komt ze "ff" bij ons lekker keutelen, dan gaan we naar beneden en krijgt ze haar 1e fles zo rond een uur of 8-half 9....

succes meid..

ik zou zeggen probeer het gewoon eens....zo hoef je haar ook niet "wakker' te maken voor de laatste fles en kan ze lekker "doortokkelen" ;)

6. Mistra

Mistra Actief lid

22 apr 2008
    165
    0
    16
    Wij zijn hier van 5 naar 6 flessen gegaan (omgekeerde wereld :p), omdat ons ventje na drie dagen doorslapen weer behoefte bleek te hebben aan nachtvoeding. Hij sliep 4 dagen van 21 tot 6.30 uur, maar nu niet meer.

Zijn 'ritme' is nu een fles van 150 (+5) op de tijden: 7.00 - 11.00 - 15.00 - 19.00 - 23.00
    En dan 's nachts nog rond een uur of 4...

Ik heb zelf een beetje 'moeite' met die fles van 23.00 uur. Daar moet ik m namelijk voor wakker maken... Hij drinkt de fles trouwens wel zo goed als leeg, half in slaap. Zal er dus wel behoefte aan hebben.

Helaas slaapt de kleine man nog niet door tot een uur of 7. Kwestie van geduld hebben? Of heeft iemand van jullie een andere tip?

Mijn zoontje is 2,5 maand.

7. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

Hier kwam het doorslapen vanzelf,zo van de een op andere dag!

8. Mirthe81

Mirthe81 Bekend lid

21 feb 2008
    590
    0
    0
    Toen Nova zo oud was als Lucas kreeg ze zelfs nog een nacht voeding. Ongeveer een weekje later ging ze doorslapen en pakte ik haar om een uur of 11 voor de laatste fles. Ze sliep dan door tot 8 uur.
    Ik merkte op een gegeven moment dat ze overdag steeds minder goed ging drinken.
    Afgelopen week hebben we haar na de fles van 7 uur laten liggen en nu slaapt ze evengoed door tot de volgende ochtend 8 uur.
    Het komt vanzelf, gewoon goed naar je kindje kijken.

9. Mistra

Mistra Actief lid

22 apr 2008
    165
    0
    16
    Mirthe, als je haar dan om 23 uur voor de laatste fles pakte, was ze dan ook al in diepe slaap? En hoe deed je dat dan? Al slapend laten drinken of bijvoorbeeld verschonen dat ze wat wakker werd?

10. Mistra

Mistra Actief lid

22 apr 2008
    165
    0
    16
    Vergeet nog iets; om een uur of half 8 gaat onze kleine man 'echt' naar bed. Dus vaak na een badje, kamer donker gemaakt, etc. Hij raakt dan al vrij snel in zijn 'diepe slaap'. Misschien dat ik het daarom extra 'zielig' vind om hem rond elf wakker te maken voor laatste voeding. Maar aan de andere kant... ik heb ook geen zin om er 's nachts 2 keer uit te moeten...

11. Mirthe81

Mirthe81 Bekend lid

21 feb 2008
    590
    0
    0
    Dan lag ze inderdaad diep te slapen. Ik vond het ook zielig om haar dan te pakken. Ik pakte haar dan in een dekentje, gaf haar op m'n eigen bed in het donker een flesje, liet haar boeren en legde haar weer terug. Ik verschoonde haar niet, deed zo min mogelijk om haar te prikkelen. Ze sliep dan ook altijd gewoon weer verder.

12. Mistra

Mistra Actief lid

22 apr 2008
    165
    0
    16
    Hetzelfde als wij nu doen... En op een gegeven moment was het ineens pas 7 uur dat ze wakker werd? Oef, ik kijk uit naar dat moment :)
    Terwijl ik overigens al hartstikke blij ben zoals het nu gaat.. Fles drinken, boertje en hup... meneer slaapt weer. Overdag gaat het trouwens niet zo... haha.

13. Mirthe81

Mirthe81 Bekend lid

21 feb 2008
    590
    0
    0
    Toen ze nog niet tot de volgende ochtend sliep, pakte ik haar niet om 11 uur hoor. Ik liet haar dan gewoon liggen vanaf 7 uur en zag wel wanneer ze kwam. Dan kon ik ook lekker vroeg naar bed en ik moest er toch wel uit 's nachts. Vaak kwam ze dan om een uur of drie en daarna sliep ze door tot de volgende ochtend. Drie uur begon steeds verder te verschuiven naar de ochtend.
    Vanaf toen ben ik haar pas om 11 uur wakker gaan maken zodat ze het ook zou redden tot de volgende ochtend.

14. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    Jeetje als ik dat zo lees is Demi echt een uitzondering wat doorslapen betreft!
    Dat doet ze dus nog niet bedoel ik. Ik zit zeker op 7 voedingen waarvan 2 snachts. Voeding overdag ophogen helpt niet, want dat krijgt ze neit weg :(

15. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Is vrij normaal op die leeftijd hoor. Ik denk dat je nu net wat stukjes hebt gelezen van moeders die enorm boffen!

16. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    maar hoeveel krijgt ze per fles aangeboden als ik vragen mag?

ik neem maar aan dat ze geen flessen van 200 krijgt?

want dan krijgt ze natuurlijk veel te veel per dag, en zou het raadzaam zijn voeding te geven voor hongerige baby's...

het ene kindje is idd het andere kindje niet, en als die van jou ze nog nodig heeft tja dan is het niet anders...

maar als ze toch 'snachts al komt, heb je al eens geprobeerd de fles die tussen de avond en nacht zit weg te laten?

op deze leeftijd mag je toch wel of 5-6 voedingen zitten maar goed, ligt er natuurlijk maar net aan wat zij per keer leegdrinkt en hoeveel tijd er gemiddeld tussen de flessen zit?

gr.smoekie

17. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    Smoekie ze krijgt flessen van 130cc (120+4schepjes) en die krijgt ze niet altijd leeg.
    Van het cb mochten we ophogen naar 165cc, maar dat heeft geen nut omdat ze dus die van 130 al meestal niet leeg krijgt.

Zijn vorig weekend overgegaan op standaard voeding ipv ha in de hoop dat dit beter verzadigd zodat ze langere tijd tussen de voedingen krijgt en we dan grotere hoeveelheden kunnen geven.
    Maar dat werkt dus nog niet zo. Ik vrees dat ze het gewoon nog nodig heeft om vaker kleinere beetjes te drinken...

18. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    ja als ze ze niet leeg krijgt is het wat anders, dan moet je toch zorgen dat ze genoeg binnen krijgt, en tja dat houd dan idd in wat meer flessen verdeeld over de dag...

hoe lang zit er gemiddeld tussen de voedingen in Lexie?

gr.smoekie

19. Mistra

Mistra Actief lid

22 apr 2008
    165
    0
    16
    De 6 flessen die mijn kleine man krijgt gaan schoon op (150+5). Heb vaak het idee dat ie meer wil, maar ik zit dus al aan 30 schepjes. Hij krijgt Friso Comfort. Weet iemand of ik dit evenhtueel mag mengen met Extra? En is dat wel slim? Of misschien de late voeding helemaal Extra geven?

20. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    je kan zeer zeker de laatste extra geven meid, denk dat dat wel goed is hoor, van wat ik begrepen heb van de friso voedingen kun je ze volgens mij allemaal makkelijk met elkaar mengen, maar bel voor de zekerheid even met hun voedingsnummer voor de zekerheid..

dan zou je ook op de dag de flesjes kunnen mengen bijv (3 comfort en 2 extra)...zo heb ik het in het begin met Zoë gedaan omdat ze echt hongerig was, nu zit ik inmiddels alweer een tijdje op standaard zonder ook maar iets bij te hoeven voegen wat meer verzadigd....

gr.smoekie

Deel Deze Pagina