Mijn zoontje Yoran heeft sinds enkele dagen dat hij zijn vaste voedingen niet meer zo goed wil eten. We hebben hiermee nooit problemen gehad, integendeel... soms ging het zelfs niet snel genoeg voor meneertje! Nu sinds zaterdag huilt hij iedere keer we hem een hapje fruit- of groentenpap aanboeden de hele boel bij elkaar. Dit tot de laatste hap... Net wilde ik hem weer een groentepapje aanbieden, maar na 3 happen ben ik een flesje voor hem gaan klaarmaken! Zo heeft je kind toch geen plezier van zijn eten (integendeel, je maakt jezelf ook alleen maar druk en het kind zou er een trauma aan overhouden, zeg!) Gisteren liet ik dit checken bij de dokter en hij vertelde me dat yoran zijn keeltje een beetje rood zag en het evt daar wel mee te maken kon hebben. We moesten het 2 weekjes aankijken en indien er dan geen beterschap was, even op consultatie bij een kinderarts om te laten controleren op reflux, allergie, ... Zijn er nog meer onder jullie die dit hebben voorgehad, dat je kindje goed eet, maar dat het opeens "mis" gaat? en zo ja... wat hebben jullie gedaan? Kan het ook te maken hebben met een sprongetje of reflux? S Nachts slaapt hij goed door en tot daar is er geen enkel probleem.
andro heeft ook vaak een rood keeltje gehad. alleen mijn vreetzakkie at gewoon door, zelfs toen hij een keelontsteking had. maar wat je ha zegt vind ik wel erg lang, 2 weken aankijken. is zijn keeltje/amandelen niet gewoon een beetje ontstoken? is hij verkouden geweest? hoe oud is Yoran?
Ik ken het van mijn nichtje. Zij was een goed jaar oud en eet nu al bijna een jaar niet of bijna niet. Volgens het cb niet erg, komt wel weer. Maar als het keeltje rood is, is het een ander verhaal. Ik vind twee weken wachten dan ook wel lang!
Hier 1tje die altijd huilt bij het eten... Maar de oorzaak van Marin is reflux.... Ik hoop voor je dat het snel beter gaat! En mocht je het echt niet meer aan kunnen zien gewoon weer heen gaan! Hoe oud is je kindje?
Yoran is nu 5maanden en een week. Vanavond ging zijn fruitpapje weer zonder problemen. Had hem een uurtje voordien een beetje laten drinken, gewoon sapje... zodat hij niet met een lege maag zou moeten beginnen eten. Mss dat dat geholpen heeft
Hij heeft pas sinds kort de problemen met eten. Als hij reflux zou hebben zou dit toch al eerder aan de orde geweest moeten zijn?! Onze dochter heeft al vanaf het begin last gehad van de reflux en dus medicijnen. Is er geen sprake van een keelontsteking oid. Ik vind 2 wkn wachten ook erg lang! Sterkte!
yoran heeft altijd wel een beetje reflux gehad, maar niet echt met veel pap teruggeven... eerder terugslikken, zeg maar!
@Jelly: dat kan ook echt enorm pijnlijk zijn, aangzien het dus ook nog eens terug gaat door de slokdarm. Ook Marin spuugt niet veel uit, maar het komt wel de hele dag door constant omhoog. Wij hebben veel problemen ook met de flesvoeding gehad. Maar het kan zijn dat je er bij jou kindje n ou achterkomt doormiddel van vaste voeding..... Want daarop reageert Marin dus ook zoals jouw kindje. Maar goed het hoeft niet zo te zijn, kan ook last vd keel zijn..