Wou net zeggen, inderdaad gemiddeld 17/18 maanden, dus nog ruim de tijd om het gemiddelde te halen! Je kunt er toch weinig van zeggen: het kan heel snel gaan zo of het kan nog maanden duren. Bv mijn zoontje deed nog helemaal niets tot 10 maanden, niet draaien, kruipen etc. Alleen als je hem in zit zette, kon hij zo wel een uur zitten. In 2 weken ging hij kruipen, zelf zitten, staan en lopen aan de hand. Met precies 14 maanden liep hij zelf goed los. Bij hem ging het dus ineens snel, maar we hebben ook vrienden met oudere kindjes die pas net lopen.
Klopt, de fysio vertelde mij ook pas dat het gemiddeld met 18 maanden is. Daarom vooral geen zorgen maken! Hier kan hij pas sinds kort aan dingen optrekken en staan (en doet dat ook heel de dag), dus lopen zal nog wel even duren ga ik vanuit
Bij mijn weten tussen de 12 en 18 maanden, met uitschieters naar beneden en naar boven. Beneden de 18 maanden is er iig nog niets aan de hand als ze niet lopen en daarboven alleen als er signalen zijn dat er verder iets mis zou kunnen zijn. Neefje van mij ging pas los lopen met bijna 2 jaar. Maar een half jaar later klom hij tegen de schutting omhoog om te kijken wat z'n buurmeisjes aan het doen waren in de tuin.... Onze oudste liep los met 15 maanden, (met 8 maanden al lansglopen), maar kan nog steeds niet tegen een schutting omhoog klimmen....
Onze dochter is 15 maanden. Twee weken geleden de eerste stapjes, nu loopt ze hele stukken los. Binnen/buiten/overal. Het kan echt heel snel gaan. Nu wil ze alleen nog maar lopen en zodra je d'r optilt is het krijsen. Van mij had ze nog wel even mogen kruipen ha ha
Mijn oudste was heel vlot, hij deed zijn eerste stapjes los vier sagen voor zijn eerste verjaardag en binnen een maand liep hij goed los. Onze jongste staat al vanaf 6 mnd en liep met 7 mnd al overal langs, maar liep pas met 14 mnd echt los.
Mijn meisje was ook laat, ruim 19 maanden toen ze eindelijk ging lopen. Ze kon t toen ook meteen goed, kon haar evenwicht goed bewaren enz.