tot welke leeftijd buggy mee op vakantie?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Boukje34, 4 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Boukje34

Boukje34 Bekend lid

20 sep 2006
    654
    0
    0
    Fryslan
    Hallo,

Wij gaan volgende week op vakantie met het vliegtuig naar Fuerteventura. We vertrekken na middernacht met de auto naar het vliegveld, moeten 3 uur rijden en vervolgens inchecken (2 uur van te voren). Rond half 7 vliegen we. Nu zit ik even met het volgende;
    onze zoon van net 3 wil altijd zelf lopen. we gebruiken de buggy dan ookal maaaaanden niet meer. maar hoe doen we dat met een half slapend kind? op de arm? of toch de buggy? tijdens de vakantie is het niet zo'n probleem. dan kan hij even op schoot of we gaan lekker naar onze kamer, we zijn toch geen nachtbrakers en doen we daar nog een drankje. Ik zit eigenlijk alleen even met de heenreis. (terug is 's morgens rond 11 uur vliegen, dus een vrij 'normale' dag.
    wie heeft tips?

2. AMS

AMS Fanatiek lid

14 mei 2009
    3.394
    4
    38
    España
    Ik zou hem gewoon meenemen, heb je hem niet nodig prima, maar denk dat het met een slapend kind heel fijn is, want wachten op een vliegveld is lang hoor! Fijne vakantie!

3. stef25

stef25 Bekend lid

9 mrt 2010
    500
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn zoontje wordt in augustus 4 jaar. We gaan volgende maand naar Curacao maar er gaan toch echt 2 buggy's mee. Mijn jongste loopt nog niet maar ook voor de oudste kan een lange wandeling flink vermoeiend worden in de warmte. Mijn advies; neem een buggy mee!

4. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Mijn zoon wordt over 2 weken 3 jaar en in juni gaan wij weer op vakantie en de buggy gaat dit jaar ook weer mee. hij loopt meer dan dat hij er in zit maar als hij moe is of wordt kan hij in de buggy gaan zitten.

5. tulip

tulip Niet meer actief

onze dochter is 2 1/2 en ik wandel graag en veel. Ze zit dus nog regelmatig in de kinderwagen/buggy. Op vakantie zou die dus zeker meegaan.

6. Laika

Laika Fanatiek lid

23 jul 2006
    2.334
    3
    38
    Sem is 4 en dit jaar word de tweede jaar dat we zonder buggy gaan. Sem wilt het liefst zelf lopen en als we naar Aruba gaan, doen we toch bijna alles met de auto. En alleen 's avonds gaan we voor een korte wandeling en dat gaat prima. Ik denk dat het heel erg van het kind afhangt en als je 's avonds nog tot laat buiten wilt zijn.

7. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Alleen meegehad toen ze 10,5 maand en 1 jaar en 11 maanden was.

8. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Tis zo handig om je handbagage in te leggen ;)

9. Boukje34

Boukje34 Bekend lid

20 sep 2006
    654
    0
    0
    Fryslan
    @ kaboutertje; ja, da's waar!
    we doen het toch maar niet. die 2 uurtjes wachten komen we wel door.. ik ben het eens met Laica, Jinne wil toch het liefste zelf lopen en we gaan toch niet veel echt wandelen. we huren voor de hele periode een auto en ons hotel zit echt in de middle of no-where, direct aan het strand maar niet in een stadje ofzo.
    het wordt voor mijn man (deels) een windsurfvakantie en voor onze zoon en mij een relaxte strandvakantie. 's avonds na het eten nog wat rondhangen bij het hotel of een autoritje naar een dorpje en dan niet te laat in de hangmat.. bedankt in ieder geval voor jullie reacties!

10. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Maar je hebt koffers waar je op moet wachten. Mss wel 3 of 4 stuks handbagage waar je op moet letten. En dan nog je kindje.
    Hier gaat kk echt de buggy in op een overvol vliegveld en al die mensen die dringen en wachten bij de band op hun koffers.

11. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Wij nemen alleen om deze reden nog de buggy... om te slapen! Zoon wordt in augustus 3

12. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Hier ook. Beetje warm tempje en slapen maar :)
    Nou ja niet alleen om die reden, maar wij gebruiken hem dus om verschillende redenen. Hij gaat zeker weer mee dit jaar.

13. mimi83

mimi83 Niet meer actief

ik zou hem zeker mee nemen. Inderdaad dingen regelen, koffers pakken enz. zou de kleine gewoon in de buggy gaan.

14. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.810
    4.192
    113
    mijn dochter is 2.5. Wij gaan over 2 weken op vakantie maar nemen de buggy niet meer mee. Ze gaat er toch niet in, slapen in de buggy doet ze ook niet. Onze laatste vakantie (toen was ze net 2) hebben we de buggy ook helemaal niet gebruikt dus nu laten we em thuis

15. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Onze dochter is 3, wij gaan in augustus waarschijnlijk wel nog de buggy meenemen.
    Voor lange afstanden wandelen ofzo, en soms is het ook wel handig om je koelbox oid op te zetten. :D

16. Laika

Laika Fanatiek lid

23 jul 2006
    2.334
    3
    38
    Op bagage wachten enzo doen we met Sem erbij. Dan pakt mijn man de koffers en dan blijf ik met Sem staan. Nooit problemen mee gehad. En als hij echt moe was, dan ging hij even zitten. Dus nee, hangt af waar je naartoe gaat, maar wij hebben dat ding al jaren niet meer nodig gehad.

17. Boukje34

Boukje34 Bekend lid

20 sep 2006
    654
    0
    0
    Fryslan
    ik wacht ook met onze zoon en de handbagage op zo'n vliegveld trolley/karretje ergens op een rustig plekje, mijn man pakt de koffers van de band. zo deden we het ook altijd al toen we nog met z'n 2-en waren. daarbij komt dat we vanaf weeze vliegen, dat is een relatief klein vliegveld en het vliegveld op fuerte is ook niet mega. We hebben een auto geregeld op het vliegveld en rijden zelf naar het hotel, dus geen gedoe met transfers... en, mocht blijken dat het toch handig is ('s avonds ofzo) dan kopen we daar wel bij een spaanse kruidvat eentje van 2 tientjes ofzo..

18. wendy77

wendy77 Actief lid

3 feb 2007
    247
    0
    0
    hellevoetsluis
    Nou, mijn dochtertje is 4 en ik gebruik nog steeds de buggy! Ze trekt het echt nog niet om een uur te wandelen! En wij wandelen juist heel veel. Wij zitten op bonaire en idd de hitte en wandelen vermoeid je kleine nog sneller. Maar ik gebruik hem dan ook echt alleen maar als we grote stukken gaan wandelen. Hoewel laura het heerlijk vindt om in der buggy te zitten.

19. Boukje34

Boukje34 Bekend lid

20 sep 2006
    654
    0
    0
    Fryslan
    ik denk dat dit ook wel erg belangrijk is, wanneer je kind het prettig vind in de buggy is dat natuurlijk super handig, maar onze zoon schreeuwt moord en brand als hij erin moet.

Deel Deze Pagina