Lang over het in slaap vallen doen.....

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door moonlight159, 5 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. moonlight159

moonlight159 Fanatiek lid

20 mei 2008
    3.051
    1
    0
    In m'n huis
    Sinds een paar weken doet onze peuter er lang over om in slaap te vallen. Hij ligt er rond 19.30/20.00uur in. Soms hoor ik hem om 21.30u nog praten en zingen. Het is niet dat hij gaat huilen ofzo, maar als ik moet werken moeten we er om 5.45u uit. Dus dan maakt hij korte nachten, terwijl hij de slaap wel nodig heeft. Laat ik hem op vrije dagen slapen, dan slaapt hij klokje rond. Tussen de middag wel of niet slapen heeft geen invloed.....nog meer van die eigenwijze peuters?

2. Gooischemama

Gooischemama Fanatiek lid

4 aug 2010
    1.642
    1
    0
    Hilversum
    Helaas
    Zij ligt er hier om 8 uur in en soms hoor je haar op dit tijdstp nog praten

3. Sensea

Sensea Niet meer actief

hier was dat ook. bij ons was het over toen het middagslaapje weggehaald is. nu slaapt hij vaak al om half 7 het klokje rond.

4. MacG

MacG Bekend lid

3 mrt 2009
    538
    0
    0
    Bij ons duurt het praten en zingen dan wel niet zo lang, maar soms helpt het als ik hem een beetje streng toespreek dat we nu echt niks meer willen horen. Ik denk dat ze dat op het kinderdagverblijf ook vaak zeggen, want hij is er altijd er van onder de indruk :D.

5. sweetamber

sweetamber Fanatiek lid

6 nov 2008
    1.271
    1
    0
    apothekersassistente
    Hier sinds een paar dagen ook, leggen we 'm rond half 8 in bed en dan ligt hij nog te kletsen tot een uur of half 10 kwart voor 10.
    Hebben nu al zo geregeld dat hij zijn eigen lamp niet meer aan kan doen (hij slaapt in peuterbedje) en toen was hij gisteren binnen 5 minuten stil (nadat hij er al een uur inlag)...

Zat ook te denken om dat het middagslaapje in te korten of (als ons dat beter uitkomt) te laten vervallen... Maar eerlijk is eerlijk, ik vind het ook nog wel lekker dat hij 's middags nog even slaapt...

Maar gaan jullie er 's avonds dan ook iedere keer heen om 'm in bed te leggen? Dat deden wij wel en dat helpt denk ik ook niet, ga vanaf vanavond er niet meer heen, totdat wij naar bed gaan, kijken of dat helpt...

6. marjolijn195

marjolijn195 Actief lid

29 dec 2008
    364
    0
    0
    Papendrecht
    Hier hetzelfde verhaal, maar alleen als ze 's middags geslapen heeft. Het is momenteel kiezen tussen 'twee kwaden' want als ik haar 's middags niet laat slapen is ze aan het eind van de dag gewoon doodop en volgen de driftbuien elkaar op bij alles wat even niet gaat zoals zij wil.
    Laat ik haar wel slapen (meestal niet langer dan een uur tot anderhalf uur) dan duurt het 's avonds gewoon veel langer voordat ze slaapt.

Ik wissel het nu een beetje af; de ene dag wel slapen 's middags, en dan wat later naar bed (8 uur-half 9) en de andere dag niet slapen en dan eerder naar bed (7 uur-half 8).
    Dit gaat redelijk goed.

7. diddi

diddi Bekend lid

1 jan 2010
    590
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben hetzelfde met ons meisje.
    Ons meisje geeft nu gelukkig zelf aan dat ze de ene middag wel wil slapen en de andere middag niet.
    Wij laten haar al niet langer dan 45 minuten slapen, als ze al niet eerder wakker is.
    Meestal is ze tussen de middag al eerder wakker.
    Laten we haar langer liggen dan die 45 minuten dan gaat ze niet voor 22.00 uur slapen, omdat ze dan niet moe is.

Van de week wilde ze twee keer niet slapen tussen de middag en dat ging heel goed. De ene keer was ze moe aan het eind van de dag en de andere keer totaal niet, maar ging wel lekker slapen.

Dus hier zitten we ook in zo een overgangsfase.

8. mamamadelon

mamamadelon Fanatiek lid

13 aug 2007
    4.077
    5
    38
    mijn zoontje ook,tot en uur of 22. maar ik werk niet dus we slapen uit tot half 9.

9. moonlight159

20 mei 2008
    3.051
    1
    0
    In m'n huis

Hier komt hij gelukkig zijn bedje niet uit, blijft keurig liggen/zitten in bed. Vanavond sliep hij vrij vlot, maar dan had hij ook een drukke dag op het kdv gehad. Wel geslapen overigens op het kdv.

10. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

Mijn zoon heeft dit ook, hij gaat om 7 uur half 8 naar bed en om half 10 is hij nog wakker,

hij komt wel uit bed, maar dan hij op naast het bed op de grond in een hoekje liggen, dan pakt hij zijn kussen en gaat daar liggen,

al slapend leggen we hem in zijn eigen bed, maar als hij midden in de nacht wakker word gaat hij eerst weer uit bed voor hij verder gaat slapen,

meneer vind het op de grond blijkbaar lekkerder liggen,

11. moonlight159

20 mei 2008
    3.051
    1
    0
    In m'n huis
    hihi dat doet het zoontje van m'n collega ook....kan het me niet voorstellen :D

Deel Deze Pagina