honger? Verb. Reflux? Krampen? HELP :(

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door mamajojo79, 3 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamajojo79

mamajojo79 Fanatiek lid

2 jun 2012
    1.443
    6
    38
    Beneden NL
    Hoi
    Ondanks dat dit de 2e is ben ik me toch erg onzeker. Ik weet dat krampen er bij horen, maar weet niet beter dan dat dit na elke voeding een beetje is, en niet INEENS heel erg, willen jullie aub onderstaand voorbeeld even lezen en kijken of je dit herkent? Het is een voorbeeld dag om een beeld te geven hoe het gaat, heb vandaag genomen, andere dagen zijn de tijden dat ze huilt anders.

4 uur en 730 uur gegeten. Geen bijzonder heden.

Voeding van 1015 en 1315 uur prima verlopen, netjes gedronken 15 min, met JBPM en daarna wakker even spelen en slapen, de 10 uur voeding in eigen wieg was ( zoals normaal) even huilen maar al snel gewoon slapen,.....maar toen kwam de 1630 uur voeding...zelfde gegeten maar daarna tot 1915 liggen krijsen...verschrikkelijk scheten laten, poepen, happen, zoeken, soms sabbelen..en huilen....na verloop van tijd kwamen er wat pauzes tussen dat ze stil was, maar elke keer weer terug huilen en weer scheten laten, happen, zoeken....rond 19 uur ging ze ook sabbelen....dus dacht...ojee inmiddels ook weer honger....zat te twijfelen of ik zal gaan voeden ( fv) maar ze was ( inmiddels in de draagzak) in slaap gevalle en slaapt nog.....is dus door de pijn wakker gehouden en nu DOODMOE, slaapt gewoon in de zak door alles heen, blijkbaar is de pijn weg.....geen honger dus toch???...

ik dacht aan reflux maar hebben ze dan niet na elke voeding pijn? en spugen ze dan niet ondanks even rechtop en JBPM?

ze komt sinds kort ook weer elke 3 uur en soms al na 2,5 uur....alleen vaak is het na flesje goed....op die enkele voedingen per dag na, soms 1 soms 2-3 keer per dag.....zeker niet na elke voeding.

wat kan dit nou zijn?

Bij cb en HA hoor ik alleen maar krampjes...maar omdat het niet na elke voeding, en ALS het is, zooo lang duurt ( 3 uur) lijkt dit geen gewone kramp.

ze is 5 weken en 1 dag en 9 dagen te laat geboren.

hoop zo dat dit toch normaal is. weet even niet meer te doen, en ben ook bang nu dat ik honger en kramp ga verwarren, omdat ze met die kramp ook sabbelt maar toch daarna lang slaapt. ( bij honger zullen ze niet gaan slapen neem ik aan)

Ik troost ALTIJD en laat alleen huilen als ik zelf even niet kan troosten ( wc of eten ofzo)

Liefs

2. raspberry

raspberry Niet meer actief

Allereerst even bij honger gaat een kind in principe niet slapen, TENZIJ het zo verschrikkelijk moe is dat drinken te vermoeiend is en er echt eerst geslapen moet worden.

Deze krampen zijn idd wel heel heftig, maar dat het maar 1-2 keer per dag is, is wel een beetje vreemd. Kan het zijn dat ze die voedingen onrustiger drinkt en meer lucht binnenhapt en dat daar het probleem zit? Hoe lang na de voeding begint ze met huilen?

3. mamajojo79

mamajojo79 Fanatiek lid

2 jun 2012
    1.443
    6
    38
    Beneden NL
    thx, eigenlijk meteen, eerst denk je dat ze niet genoeg heeft, je geeft speen houd lang recht op en dan vrij snel weer huilen en eerst krampjes zoals elke baby, maar houd langer aan en dan soms dus pas na 3 uur dt ze kan slapen

erg vervelend is dat ze nu eigenlijk op de 4 uur zit en dus moet eten, maar ja ze slaapt net uurtje, die krampen kosten energie, vind dan zielig wakker te maken :( maar hoe erg is langer dan 4 uur geen eten he.

4. raspberry

Niet wakker maken dan hoor. Bij reflux is het helemaal niet erg om dan maar even niet te drinken...
    Die krampjes zouden dan goed kunnen komen door het huilen, (bij hard huilen, happen ze vaak lucht mee naar binnen). Mogelijk dat je het krampgedeelte wat kunt beperken iig door -als ze tot rust is gekomen of in slaap is gevallen tegen je aan- even te laten boeren nog, (kan ook slapend namelijk ;)).
    Dat blijven happen en lijken op honger klinkt wel als typisch reflux. Als indikken onvoldoende helpt, is het mogelijk toch handig dan om medicatie te hebben, want je hebt wel een kans dat dit erger gaat worden in de komende weken.
    Hanteer je al wel de leefregels bij reflux? Kleine voedingen vaker per dag, goed laten boeren, zo rechtop mogelijk voeden en na voeding rechtop houden, bedje flink ophogen (of evt buikligging: was hier voor het slapen de oplossing).
    Een draagdoek (echt een doek of een ergonomische drager, GEEN babybjorn, stokke of chicco), kan verder enorm helpen als omhoog komende voeding een probleem is.

5. mamajojo79

mamajojo79 Fanatiek lid

2 jun 2012
    1.443
    6
    38
    Beneden NL
    thx, bedje hadden we idd ook al opgehoogd maar ze viel om en zakte naar beneden of naar tralies. gekke is ook nu ze gewoon slaapt ze ook niet nacht echt veel huilt, ja heel soms smorgens maar dan is vrij snel over als ze bij me ligt, dus nacht lijkt ze geen last te hebben.

moeten ze bij reflux niet terug geven? dat doet ze niet meer, alleen toen ze teveel voeding kreeg.
    ze krijgt nu 7x75 ongeveer.

recht op hou ik haar idd ook heel veel ook na voeding.

moet denk ik even dagboekje bij houden of die huil tijden beetje zelfde zijn en dan naar de HA gaan.

6. nmv

nmv Fanatiek lid

7 jan 2013
    3.964
    270
    83
    Oost-NL
    Ik herken veel in jouw verhaal! Hier ook vooral eind vd middag en 's avonds krijsen... Alleen is het hier meestal 1-1,5 uur max. Het enige grote verschil is dat ik borstvoeding geef.
    Hier denken ze ook dat het krampjes zijn, ze strekt zich dan ook helemaal uit en krimpt vervolgens weer in elkaar. Ik denk zelf ook dat het dit is. Ze wordt alleen rustig bij buik op buik contact, maar dat is ook niet altijd te doen! (En het speentje helpt soms om het ergste iets te verminderen naar mijn idee...)

En volgens mij spugen ze bij reflux behoorlijk wat, na elke voeding.
    Misschien is het een idee om een andere fles te proberen? Ik hoor goede verhalen over de dr brown fles!

7. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Je hebt gewone en verborgen reflux.
    Bij gewone spugen ze, bij verborgen niet. Dan slikt de baby het zelf weer terug.

Door indikken van de voeding kun je het spugen voorkomen, maar doorgaans niet dat de melk niet terugstroomt de slokdarm in. De symptomen lijken te verdwijnen, maar de pijn blijft.
    Soms is indikken trouwens wel voldoende omdat het minder makkelijk terugstroomt. Ook kan indikken de pijn verergen. Dikke voeding doet meer pijn als het omhoog komt.

Dus indikken heeft zo zijn voor en nadelen. Wat de 'overhand' heeft is het verschil bij de verschillende kindjes.

8. Teske1987

Teske1987 Fanatiek lid

7 aug 2013
    2.294
    0
    0
    Ik lees mee in dit topic. Herken veel van je verhaal. Enigste verschil, geef borstvoeding. Sommige dagen is het even huilen. Andere dagen juist heel veel.
    Veel hikken, slikken en kokhalzen. Vindt het lastig.

9. nmv

nmv Fanatiek lid

7 jan 2013
    3.964
    270
    83
    Oost-NL
    Hey Teske, ook hier?

10. raspberry

Zoals averlhach al zegt: je hebt gewone en verborgen reflux. Onze oudste had reflux en spuugde heel veel. Werd bij haar veroorzaakt door het kiss-syndroom en was over na 1 behandeling bij de osteopaat.
    Onze jongste had (heeft) verborgen reflux: spuugde niet, lag wel veel te slikken, hikken en ontzettend te krijsen.

Bijhouden van een huildagboek is handig idd, vooral ook voor jezelf. Je gaat dan vaak verbanden zien die kunnen helpen om de oorzaken van het huilen te achterhalen en iets aan die problemen te doen.
    Zou ik dus zeker doen! Daarin niet alleen schrijven wanneer ze huilt en hoeveel, maar ook wat ze gedronken heeft, hoe ze gedronken heeft, hoe ze geslapen heeft, enz enz

11. liefkleintje

liefkleintje VIP lid

16 jun 2011
    5.783
    1.133
    113
    Vrouw
    Ook hier herkenbaar!! Toevallig vanmorgen bij de dokter geweest....

Zij denkt aan reflux, maar ik twijfel.... ik dacht krampjes.
    Ook ik geef borstvoeding. En sinds een week is het vooral s'middags en s'avonds krijsen. En dan echt ontroostbaar. We krijgen haar ook niet stil, alleen aan de borst.

Je ziet haar verkrampen en ze schopt met haar beentjes.
    Ze poept ook nog maar 1x per dag.

Ze spuugt soms wel na de voeding. De ene keer meer als de andere keer. Ze heeft ook bijna na elke voeding de hik. En ze boert zelden tot nooit.

Ik ga nu kolven en JBP erdoor doen. Kijken wat dat doet. Al vind ik het balen, heb ze liever gewoon aan de borst. Maar dat krijsen en die pijn vind ik ook zo zielig voor haar!!

12. Teske1987

Teske1987 Fanatiek lid

7 aug 2013
    2.294
    0
    0
    Ja. Helaas vannochtend heerlijk geslapen en nu is het weer even mis!

13. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.814
    5.951
    113
    Vrouw
    Je kan JBPM ook gewoon met een lepeltje geven hoor, dat hoeft niet door een fles !:)
    Zo deed ik het toen zoon reflux had.

Helaas hielp het niet;)

14. liefkleintje

liefkleintje VIP lid

16 jun 2011
    5.783
    1.133
    113
    Vrouw
    Ja, er staat op het pak iets over een papje maken met water en dat met een lepeltje geven voor de bv.
    Maar dat dat niet de voorkeur heeft. Hoe deed jij dat??

Balen dat het geen effect had :(

15. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.814
    5.951
    113
    Vrouw
    Idd met een lepeltje..eigenlijk ging het helemaal niet moeilijk. Zoon vond het wel leuk geloof ik :)
    Staat er waarom het niet de voorkeur heeft?
    Ik zou zeggen probeer het eerst op die manier, werkt het niet kan je altijd nog met een fles aan de slag.
    Ik gaf het ook op die manier omdat ik echt geen zin had om dan maar elke voeding te gaan kolven..een keertje oke maar vaker nee dank...

Deel Deze Pagina