Dochtertje weigert opeens groente

Discussie in 'Voeding' gestart door Lilyrosa, 10 mrt 2024.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lilyrosa

    Lilyrosa Nieuw lid

    10 mrt 2024
    1
    0
    1
    Vrouw
    Hoi hoi,
    Ik heb een dochter van 6,5 maand die al vanaf ong 4,5 maand super goed groente at. Eerst bv alleen wortel en toen steeds iets meer uitgebreid. Dus andere soorten groente. Nou weigert ze sinds een week alleen haar groentehap opeens. Als ik haar een hapje geef trekt ze een heel vies gezicht en soms begint ze te kokhalzen. Zelfs als ik weer bv alleen wortel geef. Ze krijgt ook fruit en dat vindt ze heerlijk (snap ik ook wel, is natuurlijk zoeter) Ik heb het ook al een beetje geprobeerd te mengen, de groente en fruit maar dan vindt ze het ook vies. Ik vind het lastig want ik merk dat ze wel behoefte heeft aan 'meer' eten maar om nou alleen fruit te geven.... Heeft iemand hier ervaring mee :(
     
  2. Shalom

    Shalom Bekend lid

    15 jan 2024
    799
    507
    93
    Geef je groente uit een potje of zelf klaar gemaakt?
    En dan helemaal gepureerd of sinds kort wat minder fijn en wellicht kleine stukjes erin?

    Mogelijk dat ze de structuur niet fijn vind namelijk.
     
  3. Fristi2012

    Fristi2012 VIP lid

    23 jun 2014
    5.941
    3.359
    113
    Ze is pas 6,5 maand, ze heeft nog tijd zat om te leren eten. Groeien doe je van melk, en niet vann groente. Zorg dat je nog geen melk afbouwt, dat doet ze zelf wel als ze er aan toe is. Lekker blijven aanbieden en maak je niet druk.
     
    Achterkantvandemaan en Zoe123 vinden dit leuk.
  4. Zoe123

    Zoe123 VIP lid

    9 feb 2013
    11.488
    5.581
    113
    Vrouw
    #4 Zoe123, 11 mrt 2024
    Laatst bewerkt: 11 mrt 2024
    Tot 1 jaar is melk nog de belangrijkste voedingsbron.
    Je bent begonnen met 4,5 maand maar dat hoeft niet, je kan ook met 6 maanden beginnen.
    Dus als ze nu geen groenten wil is dat helemaal niet erg. Ze heeft nog alle tijd mbt vaste voeding.
    Pureren hoeft ook niet meer, als ze stevig rechtop zit kan je ook losse stukken groenten geven.
    Leuk om ze zelf de controle te geven
     
    Fristi2012 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina