Naar groep 3...

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door SushiLover123, 31 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Het is zover. Vanmorgen hebben we onze 5-jarige naar school gebracht. Hij is kleuter af en zit nu in groep 3! Voelt wel als een mijlpaal hoor!

Ik baal er een beetje van, dat ik vandaag moet werken. Mijn man is vandaag wel thuis. Ik zou zo graag willen weten hoe zijn dag was! Wat ze gedaan hebben, wat ze geleerd hebben, hoe hij het vond. Het is natuurlijk een heel verschil tussen de kleuterklas en groep 3.

*zucht* Ik bereid me alvast voor op vanavond. Als ik vraag hoe het was, dan zal er waarschijnlijk een "goed" of "leuk" uitkomen. Zo gaat dat... En als ik vraag wat ze gedaan hebben, is het "niks", "van alles" of "ik weet het niet meer."

Herkenbaar?

En kan iemand een tipje van de sluier oplichten? Wat gebeurt er in hemelsnaam in groep 3?! :D

Ze hebben in elk geval wel allemaal dingen gekregen. Ik zag een etui, schriftjes en een telraampje op iedere tafel liggen. Ben benieuwd of ik vanavond iets losgepeuterd krijg. :D

2. poema

poema Fanatiek lid

27 jul 2007
    4.045
    453
    83
    Vrouw
    dag 1 zal er nog niet veel gebeuren hoor... ;)
    Het is wel een hele omschakeling, ze gaan nu echt leren. Vooral het stilzitten valt sommige kinderen zwaar. Mijn dochter vond vooral dat het spelen erg kort was, maar was daar snel aan gewend. En ja, wat ze leren... VEEL! Met kerst kan hij al een boekje lezen, let maar op! Zo leuk!
    Succes, hij gaat het vast geweldig vinden!

3. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    hahaha geweldig! ik hoop hij niet te moe is in de avond om te vertellen. sommige kinderen weten helemaal niks meer na zo een eerste dag. maar ik zag afgelopen week dat ze allemaal helemaal blij en vrolijk naar buiten renden! vol trots allemaal!

4. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Hier ook de eerste dag in groep 3, spannend!!

Wij hebben de zoon een beetje voorbereid, hij had erg hoge verwachtingen van het leerstof de eerste weken, nu gelukkig een stap teruggeschakeld.

Het ritme en blijven zitten is denk ik het belangrijkste wat ze in het begin gaan leren, en dat vond zoon al heel spannend ☺

5. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.027
    551
    113
    hier zit er al een week op.

dochter heeft een aantal woordjes geleerd uit een boekje waar ze mee bezig zijn. dik, jos, rik, huis. en die woorden moeten ze ook leren schrijven. dit is ook het enige wat dochter exact heeft verteld. verder is het ook van alles, en weet ik niet meer.

1 tip; niet meteen te veel vragen als je je zoon ziet. meestal zijn ze doodmoe van zon eerste dag/week en heeft hij gewooneven geen zin om het er over te hebben. ze komen vanzelf wel als ze wat kwijt willen. zo gaat dat hier ook. ik deed in het begin onderweg van school naar huis. 1000 vragen stellen, maar daar hebben ze dan gewoon even geen zin in.

6. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.510
    36.471
    113
    Hier nu alweer voor de 3e week in groep 3. Ze leren heel veel, niet dat ik dat van mijn dochtertje hoor, maar ik weet het nog van mijn zoontje van afgelopen jaar.

Ik vind het echt heel snel gaan dit jaar.

7. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    :$ Echt?

Is het raar dat ik hier een beetje emo van word? :)

8. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.510
    36.471
    113
    Nee hoor, vind ik niet. Vind het ook erg snel voor mijn 5-jarige. Maar inderdaad, ze leren zo veel en het moet erg snel. Ik ben gewoon echt bang dat ze ziek wordt, een week missen is een ramp volgens mij.

9. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Echt!

Hele wereld gaat er nu voor ze open :)

en voor mama's en papa's :D

10. beccie

beccie Niet meer actief

Mijn zoon is nu aan de 3e week begonnen in groep 3, en hij vind het geweldig.
    bij de kleuters vertelde hij ook nooit zoveel, maar nu verteld hij honderd uit.
    hij komt elke dag trots thuis als hij weer een nieuwe letter heeft geleerd. hij begint zelfs al kleine woordjes te schrijven,. het gaat echt snel nu.
    het schijnt dat ze tegen de kerst alle letters kennen en zelf makkelijke boekjes kunnen lezen.

morgen avond hebben we een info avond op school dus dan krijg ik te horen wat ze allemaal precies gaan doen dit jaar.
    ik was ook zooo zenuwachtig de eerste dag, maar hij vind het zoveel leuker als in groep 2 hihi.
    hij mist wel de oude juffen een beetje;)

11. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Leuk om jullie ervaringen te lezen :D

12. tuc

tuc Niet meer actief

Hier vandaag ook de eerste dag in groep 3. Ze had er heel veel zin in en was ook erg enthousiast tussen de middag......over het buitenspelen:p
    Het scheelt dat ze al redelijk kan lezen..dus dat is niet zo heel nieuw voor haar. Ik vroeg of ze al een woordje had geleerd en ze zei het woord ik...en daarna leren we maan, roos, vis....en noemde zo heel de rij op😂

13. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Nee hoor, hier zijn ze al weer aan de 3e week toe. Maar op de 1e dag heb ik serieus een potje zitten janken:) in de auto nadat ik onze dochter naar school heb gebracht, de 1e x in groep 3.

14. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.824
    4.199
    113
    Ik vond groep 3 een jaar dat heel vermoeiend voor ze was. Waarin ze waanzinnig veel leren. Ze kunnen "ineens" rekenen, schrijven en lezen (vooral dat laatste.... mama waarom krijg jij een whatsapp over sinterklaas ....oeps) Maar ik vond het ook een jaar waarin ze haar persoonlijkheid erg ontwikkelde en ineens echt geen kindje meer was maar een grote, heel erg zelfstandige meid

15. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.092
    3.875
    113
    Voor mijn zoontje is de tweede week begonnen. Hij vindt het allemaal leuk tot nu toe. Eerste dag leren ze 'ik' en verder zijn ze bezig met lezen, gym in de sporthal, rekenen, noem maar op.
    Hij was niet nerveus, ik mocht meteen weer weg van hem.
    Het is inderdaad even slikken, geen kleuter meer, de tijd gaat zo snel.

16. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.510
    36.471
    113
    Ja, mee eens. Groep 3 is zo"n overgangsjaar, had je eerst nog een kleutertje, krijg je ineens een groot kind mee.

17. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Ik heb het een beetje tegenovergesteld. De kleuters hebben hier een eigen in- en uitgang,. Vorig jaar waren ze met hun groep de grootsten, nu komen ze door de 'hoofdingang', wat lijken ze dan weer klein bij die grote kids.

18. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

En GROOT dat ze zich voelen :D

Hier hetzelfde met groep 5.... Ineens naar het bovenbouw-gebouw.
    Mijn grootje is toch wel een ukkie en een grootje tegelijk als je dr zo zonder enig probleem naar binnen ziet rennen met de rest.

19. RoBiJe

RoBiJe Niet meer actief

Haha ja ineens moet je je telefoon verbergen want dan kunnen ze meelezen :D
    Groep 3 vind ik idd echt een pittig jaar waarin ze veel leren. En waarin ze ook heel erg veranderen.
    Dochter zit nu net in groep 4, ze vind dat ze wel alleen naar school en naar huis kan, en eerlijk.... Dat kan ze ook best maar ik wil het nog niet :) ik wil nog even m'n kleine meisje behouden het gaat allemaal zo snel.

20. Miron

Miron Fanatiek lid

6 feb 2009
    2.349
    106
    63
    Hier ook vandaag de eerste officiële dag in groep 3. Ze heeft voor de vakantie al een week geoefend maar vind het wel spannend voor haar.

En ik heb de kindjes gezien die vorig jaar naar groep 3 zijn gegaan en die vond ik enorm veranderd in 1 jaar tijd dus ik ben echt benieuwd hoe zij zich gaan ontwikkelen.

en volgende week gaat ze van woensdag middag tot vrijdag op kamp met school. Dat vind ik ook een hele grote stap maar wel heel erg leuk voor haar.

Deel Deze Pagina