Moeite bij bijvoeding

Discussie in 'Voeding' gestart door Zara75, 9 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.032
    6.135
    113
    Happyland
    Vandaag zijn we precies 4 weken met groenten en fruithapjes bezig.
    In het begin hield ze haar mondje stijf dicht en kokhalsde ze.
    Nu gaat dat gelukkig stukken beter, ze is zelfs een beetje opgewonden als ze eten ziet. Mondje wijd open, maar vervolgens zit haar tong in de weg, waardoor ik de lepel er lastig inkrijg. En als dat wel lukt duwt ze uiteindelijk alles met haar tong naar buiten. Ik gok dat 10% binnen blijft.
    Brood net zo, ze vindt het wel lekker, mondje gaat steeds open en ze maakt enthousiaste geluiden.:)
    Maar weer die tong die (bijna) alles naar buiten werkt.
    Is er nog een foefje ;) of moet ik gewoon geduld hebben en leert ze vanzelf hoe het moet?
    Ik maak er geen halszaak van, we hebben de grootste lol, ze moet het wel leuk vinden natuurlijk. Vanmiddag blies ze alles uit haar mond, lekkerrrrrr hoor.:D

2. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.032
    6.135
    113
    Happyland
    O vergeet ik nog te vragen: voor de 'lastige startertjes', hoe lang hebben jullie zo lopen tobben? :)

3. Nicolemarie

9 sep 2013
    47
    0
    0
    Oldenzaal
    Ons meisje is nu 8,5 maand oud. Ook flink aan het tobben geweest met bijvoeding. Ze wilde gewoon haar mond niet open doen, vond 2 hapjes eer dan voldoende. Dit heeft een week of 7-8 geduurd. Toen kwamen we er achter dat ze warm eten en brood veel lekkerder vond dan fruit. En dat is nog steeds zo. Fruit eet ze wel, maar niet iedere dag en niet veel. Maar groente en brood smikkelt ze lekker op.
    Het is bijvoeding, dus je hebt alle tijd om jouw baby rustig te laten wennen aan al dat vreende spul in de mond ;)

4. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

29 nov 2011
    4.414
    0
    0
    Geduld idd :D

5. 19831

19831 Actief lid

16 mrt 2012
    199
    0
    0
    NULL
    NULL
    misschien helpt het om het in haar wang te stoppen kan ze het niet zo snel naar buiten werken.

6. Eden28

Eden28 Fanatiek lid

23 jun 2012
    1.623
    0
    0
    Hier pas met 7,5 maand dat ze opeens doorhad en nu gaan er bakken eten in. Eerst ook alles met de tong eruit duwen en was blij als er iets in ging. Nu schreeuwt ze alles bij elkaar als ik niet snel genoeg haar eten geef haha

Geduld hebben dus

7. maria04

maria04 Niet meer actief

Hier begonnen met ruim 7 maanden. Hij at vaak een paar kleine hapjes en de rest spuugde hij uit. Nu sinds een week eet hij als een bouwvakker Hihi.
    Het is bijvoeding ze leert het vanzelf!

8. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    Verplaatst naar 'voeding'

9. Patrijs1981

Patrijs1981 Fanatiek lid

22 dec 2011
    2.011
    1
    36
    Draagdoekconsulent
    Woerden
    Gewoon geduld. Het is nog bijvoeding en zeker geen hoofdvoeding. Ze heeft nog alle tijd om te leren :)

10. blauwespeen

blauwespeen Fanatiek lid

20 mei 2012
    2.133
    0
    0
    NULL
    Gelderland
    HIer met 5 maand begonnen. HIj is nu 7 maand en het gaat nog net zo als in het begin. Het gaat NIET dus. Hij spuugt alles uit, in de wangzak helpt niet. Alleen een bordje pap gaat erin. Dus tja, we blijven het proberen.

Gisteren zat ik zelf een banaan te eten en gaf mijn kleine man ook een stukje. Hij heeft het op gegeten. Dus mijn enige tip is: misschien stukjes (replay word het ook wel genoemd)
    Dus morgen ga ik maar een zachte peer proberen. Wie weet helpt dat nog.

Hoe lang tobben: zolang als mijn kind nog tevreden is met vier flessen ben ik ook nog tevreden

11. Kitty07

Kitty07 Fanatiek lid

5 jan 2011
    2.297
    25
    48
    Financieel administratief medewerker
    Ergens in Limburg
    Mijn meisje deed precies hetzelfde!
    Ze leek gewoon niet te snappen wat ze met die tong moest doen. :D
    Ook "afhappen" met de lippen deed ze niet terwijl mijn zoontje dat al na een paar dagen redelijk goed kon.

Hier heeft het een maandje of 3 geduurd voordat ze redelijk goed kon eten maar het blijft meestal een knoeiboeltje hoor!

12. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.032
    6.135
    113
    Happyland
    Nu heeft ze ook ontdekt dat ze kan blazen, hoppa zo alles op de grond :D
    Lange adem.......

Deel Deze Pagina