Het is eindelijk zover mijn dochter is 12 maanden. Ik wilde meteen enthousiast beginnen met gewone (halfvolle) melk. Ze vind het alleen echt niet lekker. Ze drinkt het ook niet als ik de helft fv geef en de helft melk. Nu drinkt ze het alleen als ik 120 cc fv + 30 cc melk. Hoe ging dat bij jullie? Vonden ze het wel meteen lekker? en hoelang moet ik doorgaan tot ze wel gewone melk wilt drinken?
Hier vond ze het wel meteen lekker... Maar dan zou ik het gewoon even een paar dagen die verhouding geven en uiteindelijk steeds meer gewone melk en steeds minder opvolgmelk geven. Je kunt ook volle melk proberen, smaakt vaak wat romiger en is lekkerder. Ook goede vetten overigens voor kindjes...
Hier lust ze ook geen melk en ik heb het echt volgehouden. Ze is normaal dol op haar rietjesbeker, tuitbeker en alles wat daarin zit maar als ze melk ziet dan trekt ze al een vies gezicht. Ik doe dus karnemelk met een drupje diksap of roosvicee. CB is het er niet mee eens. Jammer dan.
Ik loop precies tegen hetzelfde aan. Mijn dochter moest vandaag gewoon grillen na elke slok en schudde zelfs nee met haar hoofd. Ik ga ook maar eens karnemelk proberen want ze is gek op yoghurt.
Ik ben met introduceren begonnen door het in pap te geven. En het werd duidelijk dat ze, net als ik, liever houdbare melk heeft. En wat hiep, slokjes uit mijn beker laten proeven. Ze willen tenslotte toch alles wat jij hebt. Ze moeten nog zo wennen aan een andere smaak, geef het tijd.
Lastig inderdaad. Ik heb er geen ervaring mee, maar ik zelf luste ook geen melk, weet niet hoe me moeder het deed, maar zoals de rest zegt, gewoon wat diksap of roosvicee er door!