Doorkomende kiezen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door GDuif, 11 apr 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. GDuif

GDuif Bekend lid

22 mei 2016
    940
    170
    43
    Ons meisje is de laatste weken aan het sukkelen vanwege doorkomende kiezen en hoektanden. Al weken hele dunne ontlasting ( zichzelf dan helemaal onder poepen), kapotte billen en constant vingers in de mond en bijten op van alles. Dan gaat het weer even een paar dagen beter, maar dan begint het weer.

De voorste vier kiezen zijn door, ik zie ook dat de bovenhoektanden door aan het komen zijn en ik denk dat ook de achterste vier kiezen opspelen.

De eerste 8 tandjes (4 onder en 4 boven) kwamen in twee maanden tijd. Tussen de 5 en 7 maanden.

Hoe lang kan dit ge-emmer nog duren? Gelukkig drinkt en eet ze redelijk ( met vlagen wel heel slecht), maar zoveel en zolang dunne ontlasting lijkt me niet fijn voor haar.

En hebben jullie nog tips? Op dagen dat ze er echt veel last van heeft, geef ik in de avond een paracetamol. Alle andere middeltjes nog niet aan gewaagd, maar zit er volgens jullie een wondermiddel tussen die ik zeker moet proberen?

2. Blijdorp

Blijdorp Niet meer actief

Wauw wat naar dat ze er zoveel last van heeft! Hier zijn er 2 kiezen helemaal door en 1 kies en 2 hoektanden onderweg. We doen steeds 3 druppels chamodent op haar speen voor het slapen. Lijkt goed te werken. Hier gelukkig geen dunne ontlasting, wel regelmatig zuur met rode billen tot gevolg. Bepanthen vliegt erdoorheen.

GDuif vindt dit leuk.
  3. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.955
    15.001
    113
    Hier moeten we steevast gaan smeren met zinksmeersel (ook bekend als zinkolie) van de apotheek. Die van dr swaab is oke maar is t toch net niet helemaal. Zolang je met paracetamol het verdraagbaar kan houden en de kleine kan slapen zou ik daar niks aan veranderen. Het is veilig, belast de lever niet en in de regel werkt het prima.

Met hele heftige pijn zijn wij op de ibuprofen aangewezen omdat paracetamol niet veel uithaalt voor dr, heeft mama helaas ook, maar dat durf ik alleen te geven als ze een flinke maaltijd weg heeft anders ook niet (ibuprofen heeft nogal wat vervelende bijwerkingen).

Ik heb wel van die goedkope waterijsjes in huis en zo'n nubby sabbelzakje. Dan kan ze een beetje waterijs sabbelen al vindt ze t momenteel weer niks.

4. Adrianna

Adrianna Niet meer actief

Van de hoektandjes had hij het meeste last. Hij kreeg ze boven nog voor hij kiezen kreeg.
    Nu komen de kiezen en merk ik alleen dat hij slechter gaat eten en meer slaapt, maar dat kan ook door de bmr vaccinatie komen

GDuif vindt dit leuk.
  5. GDuif

GDuif Bekend lid

22 mei 2016
    940
    170
    43
    Heb nu ook het idee dat de hoektanden het ergst zijn. Die vier kiezen heeft ze namelijk al, maar nu slaapt ze slecht, diarree, kapot kontje en humeurig. En de bovenhoektanden staan op doorkomen...

6. Adrianna

Adrianna Niet meer actief

In de tijd dat M ze kreeg dacht ik dat hij buikgriep had. Heb hem twee a drie keer per dag onder de douche moeten doen vanwege spuitluiers.
    Later bleek dat allebei zijn hoektandjes door waren aan de bovenkant en zijn ontlasting was ook weer normaal.
    De gouden tip heb ik helaas niet voor je.

7. GDuif

GDuif Bekend lid

22 mei 2016
    940
    170
    43
    Same here....poept zichzelf meerdere keren per dag onder. Maar echt ziek is ze niet. Even doorzetten dan maar!

Deel Deze Pagina