Ik heb een vraagje. Zijn er hier personen die ervaringen hebben met een communicatie of assertiviteits cursus. Zelf ben ik redelijk gebekt maar manlief heeft hier aanzienlijk meer moeite mee. en aangezien mijn frustratie ten top gestegen is en ik het zat ben dat jan en alleman denkt misbruik van hem te (kunnen) maken ben ik op zoek naar een cursus. Het liefst een praktijk cursus dat meneer ff flink onder handen genomen wordt. En het mag wel wat kosten. al vond ik de prijs van 1000 euro voor 2 dagdelen wel wat veel?! en zeker aangezien ik niet weet wat je er voor krijgt. nou mensen kom maar op!!! wie weet wat
Waarschijnlijk bedoel je het niet zo, maar zulke problematiek los je niet op door 'even onder handen genomen te worden'. Was het maar waar . Bovendien helpt het alleen als HIJ er wat aan wil doen... Ik ben overigens eerst naar de HA gegaan, daarna naar psycholoog en vanuit daar kan ik weer door naar een groepstherapie. Ben ook wel eens naar een 'commerciele' cursus geweest, maar dat heeft mij niet geholpen.
Hij zou naar een persoonlijke coach kunnen die RET therapie mag toepassen. Een kennis van me heeft hier veel baat bij gehad. Kost 1700,- maar dan is hij wel 16 sessies ongeveer bezig... Maar het heeft hem heel erg geholpen. Als je een coach uitzoekt zou ik wel vragen naar de officiele papieren om deze therapie toe te passen.
Ik hoop dat je man er ook zo overdenkt want anders is het weggegooid geld lijkt mij. Ik het vroeger assertiviteitscursus gehad, en dat ging toen (maar dan hebben we het over ruim 25 jaar geleden) via het Riagg. Het heeft mij toen een beetje geholpen, maar het meeste heb ik toch geleerd in real live. Daar kon geen cursus tegenop hoor. Ik denk dat je man (!) gewoon even moet rondshoppen om een therapie te vinden die hem ligt ...
nee ik bedoel het niet zo zwaar nee. eigenlijk ff luchtig en meer in de zin dat ik wel thuis cursussen zie maar vermoed dat hij daar weinig aan heeft. en JA hij wil het ook hij is het ook wel zat. maar pfff. ik ben zelf veel meer een prater dan hij. en hij pikt gewoon alles!! en dat is hij ook zat en dan geef ik hem advies (GOED ADVIES!) En dan doet ie er 1 keer iets mee dan werkt t. volgende keer is die weer de scheitert die de is en laat ie zelfs na mijn advies over zich heen walsen! en we hebben al een keer naar zo'n thuis cursus gekeken. t spreekt wel aan. maar ik denk dus echt dat hij meer baat zou hebben aan een praktijk iets. en therapie... is dat weer niet een stap te ver? tis vooral zakelijk gezien een probleem. en prive is het meer een probleem voor een ander dan voor hem
Ret houdt in dat je je manier van denken leert aan te passen. In het geval van die kennis van mij... Hij had een laag zelfbeeld wat betekende dat hij zichzelf vaak minder voelde dan anderen. Hij zei nooit wat in het openbaar en was liever onzichtbaar. Ook als hem iets werd gevraagd kon hij nooit nee zeggen en deed alles, vaak ten koste van hemzelf. Wegcijferen zeg maar. Ret heeft hem geleerd anders over zichzelf te denken. Zijn coach heeft niet alleen Ret gebruikt, maar ook vormen van NLP en assertiviteit gebruikt.
ik heb toevallig 3 weken geleden een 2 daagse cursus gehad en ben er Laaiend enthousiast over...ook manlief ziet duidelijk verandering! hier de link suc6 met zoeken Seminar Persoonlijke Effectiviteit
Ik weet niet in welke omgeving je woont, maar je kunt ongetwijfeld via google, coaches vinden in de buurt. Als ze een website hebben kun je op die site kijken wat ze voor 'therapieen' aanbieden. Overigens moet je niet te zwaar tillen aan zo'n coach, in die zin dat het geen psycholoog is, maar iemand die je helpt bij je hulpvraag. En je (of je man) kunt zelf aangeven tot hoever hij wil gaan. Over RET kun je kijken RET: Rationeel-emotieve therapie Maar nogmaals, wat je eigenlijk moet doen is een goede coach in je buurt zoeken. Mijn eigen man heeft ook een coachtraject gevolg, niet met RET, maar heeft zijn eigen hulpvraag neergelegd. Daar heeft hij veel baat bij gehad en vond het ook prettig dat iemand die hem niet zo goed kent, hem helpt...
mijn man is aangemeld voor een seminar bij Devotas nu. Amberliek bedankt voor alle moeite en info! 1stexmom als dat niks wordt zoek ik verder op R.E.T.' bedankt voor jullie reacties!