Sinds 3 maand is ons zoontje (10 maand) iedere nacht wel 20x wakker. Soms hoeven we hem dan alleen maar een speentje te geven en slaapt hij weer verder, maar meestal is hij zo verdrietig dat hij echt een tijdje wakker blijft. We proberen hem te troosten terwijl hij gewoon in bed blijft liggen, maar dit is steeds vaker niet afdoende. We zijn inmiddels zó vermoeid dat het echt niet langer zo gaat. Ik weet ook niet waarom hij ineens zo onrustig slaapt. Hij is namelijk gewend om van pasgeborene af aan in zijn eigen bedje te slapen en hij sliep tot 6 maand altijd door. Er is niks veranderd in zijn slaapkamer. Het is er niet te warm en niet te koud. Het enige wat sinds drie maand wel het geval is is dat hij heel veel ziek is geweest en ook in het ziekenhuis heeft gelegen. We hebben het slaapprobleem ook met de kinderarts besproken en die gooit het op dromen waar hij van schrikt. Maar dit is toch niet normaal meer? Wie heeft er tips om de situatie te verbeteren?
dat is wel moelijk, je weet zeker dat hij het niet te koud heeft? Kunnen er misschien tandjes op komst zijn? Zo niet, dan zou ik het echt niet weten heb eerlijk gezegd geen tips, slaapt hij wel in jullie bed, als je hem bij jullie zou nemen? Misschien ben je er geen voorstander van, maar als je 20x per nacht er uit moet en dit voor langere tijd, is echt niet te doen, zeker als hij zo verdrietig is. Zou dit misschien eens proberen, slaapt hij dan wel, kun je dan misschien uitsluiten dat er toch echt niet iets medisch achter zou zitten. Om hem weer in zijn eigen bedje te krijgen, daar zou ik niet echt een probleem mee hebben, komt ook wel weer goed, maar zo kun je inderdaad niet door gaan, daar wordt niemand vrolijk van, en slaap heb je nou eenmaal echt nodig.
Bedankt voor je reactie. Het zou kunnen dat er tandjes of kiezen doorkomen alhoewel ik daar verder niks van kan voelen. Maar daar gaat hij toch niet 3 maand lang iedere nacht van huilen? Toen de andere tanden doorkwamen bij hem werd hij daar ook niet wakker van namelijk. Bij ons in bed slaapt hij ook niet helaas...
Het kan inderdaad dat hij het ziekenhuisperiode nog steeds moet verwerken. Daarnaast is dit wel de periode van de verlatingsnangst. Die twee bij elkaar kunnen ervoor zorgen dat jullie zoontje nu heel bang is 's nachts. 20x per nacht opstaan sloopt je inderdaad, jammer dat ie niet bij jullie wil slapen. Kun je zijn bedje voorlopig niet even naast jullie bed zetten. Zodat je niet eruit hoeft en zodat hij voelt dat jullie aanwezig zijn in de kamer?
Ik lees even mee want hier ook een kindje wat al maandenlang 's nachts wakker wordt zonder aanwijsbare reden. Sommige nachten ineens ook weer niet, dan komt ze alleen voor een voeding, maar vannacht ben ik er weer tig keer uitgeweest en waarom? geen idee. Ook hier slaapt ze niet bij ons in bed.
Het doorkomen van kiesjes kan een waar drama zijn, en heel lang duren. Ik heb het bij mijn jongste 2 zoontjes meegemaakt, en dat duurde echt maanden. Ik gaf af en toe een paracetamol om de ergste pijn weg te nemen. Het zou kunnen dat je kindje kiesjes krijgt.
Ja tanden/kiezen kunnen een slaapdrama veroorzaken. Dat heeft hier maanden geduurd. Totdat het grootste gedeelte door was, toen sliep ie opeens weer normaal! Er moet nog steeds wat doorkomen en nu is het eens in de zoveel weken weer raak. Het kan natuurlijk ook wat anders zijn. Zoiets als tanden weet je eigenlijk pas achteraf.
tandjes hier ook echt bijna geen last, kiezen daarentegen wel, niet super lang, maar ze was echt zielig en verdrietig. Kon ze trouwens ook niet echt zien of er nu iets kwam of niet, totdat de blut erg dik was. Hier ook het probleem dat ze niet slaapt bij ons in bed, ook weer 2 nachten vanaf 4 uur wakker en dan elk kwartiertje, vannacht om 5 uur maar bij ons in bed... niet slapen bij on is het volgens mij weer de kou die op komt spelen. probeer eens een keer om chamodent te geven, dit zijn homeopatische druppels van VSM je gebruikt ze bij pijn of doorkomende tandjes, kun je op een lepeltje geven, ik doe het in de fles. Als hij pijn ergens heeft verlicht dit het misschien, baad het niet schaad het niet, kan geen kwaad, misschien helpt het wat.
Hier precies hetzelfde als bij jou. Dit speelt hier nu ook al maanden. De laatste weken is het erger geworden. Eerst lukt het met een aai over de bol en het speentje er weer in doen nog wel. Maar vaak vanaf 24.00 is hij echt ontroostbaar. Hij wil wel bij ons slapen dus gelukkig krijgen wij nu ook wat slaap en hij natuurlijk ook. Hier zijn het nu tandjes en verlatingsangst denk ik. Hij komt ook heel moeilijk in slaap, als we uit z'n kamertje lopen begint hij weer te huilen. We moeten er echt bijblijven totdat hij slaapt. Er zijn nu 2 tandjes door en de 2 voortanden boven komen nu ook door. Chamodent kun je idd proberen. Helpt hier wel goed. En dan smeer ik ook nog wat dentinox op de zere plekken.
hai ik snap dat dit je uiteindelijk helemaal vermoeid en wss moet hij nog het een en ander verwerken maar er kan evengoes niks aan de hand zijn en dat hij begint door te hebben 'als ik ween, komen ze me halen, iets tegen me zeggen,...' Ik weet dat het moeilijk is om eens niet te reageren, maar mss helpt dat? Hier bij ons is ons zoontje nu 16 maand (ok, heel wat ouder) maar toen hij een maand of 10 WAS werd hij ook steevast om 3 uur snachts wakker, int begin stonden we op, maar na een week niet meer, want 3 uur werd 2 uur en dan kwam 4 uur er bij ... Uiteindelijk hebben we dit 3 keer moeten negeren en sinbdsien doet ie het niet meer (pas op, we hebben er ons van zeker gesteld dat er niks aan de hand was hij had geen koud, geen tandjes...) twas gewoon gewoonte geworden en we weten dat hij kan doorslapen (hij slaapt al 'door' van week 7) misschien ook een tip voor jullie?
Dit heeft bij ons ook heel lang gespeeld. Werd eigenlijk alleen maar erger (wel schaarse en korte periodes dat het IETS beter ging. Uiteindelijk bleek onze man koemelkallergie te hebben...
Ik wilde jullie even laten weten dat ik de Chamodent heb gebruikt en toeval of niet maar het is hier de afgelopen twee nachten heel rustig geweest dus ik hoop zo ontzettend dat dit dé oplossing is! In ieder geval iedereen die me deze tip gaf: heel erg bedankt!
Ik geef de chamodent alleen de uren voordat hij gaat slapen, vanaf 3 á 4 uur van tevoren geef ik hem ieder uur de maximale dosering.