Peuter voorbereiden op verhuis

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Noukje, 7 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Noukje

Noukje Fanatiek lid

14 sep 2009
    2.263
    3
    38
    Hallo allemaal,

Over anderhalve maand gaan wij verhuizen. Nu wil ik onze dochter van bijna 2,5 voorbereiden op deze grote verandering. Ik ben op zoek naar een leuk (prenten) boek om ons meisje voor te bereiden. Ik heb al gezocht en gegoogled maar kan zo 1,2,3 niets vinden. Iemand tips?

Groetjes Noukje

2. Elle14

Elle14 Actief lid

3 okt 2008
    111
    0
    0
    oooh ik lees even mee naar eventuele tips, aangezien wij over twee maandjes gaan verhuizen ;)

3. ddtc

ddtc Actief lid

11 jul 2009
    129
    4
    18
    Limburg
    ik lees ook even mee, ook wij gaan over 2 maandjes verhuizen en merk dat onze peuter d'r niet veel van snapt.
    Dus ook hier zijn alle tips welkom.

4. Noukje

Noukje Fanatiek lid

14 sep 2009
    2.263
    3
    38
    Wat leuk, nog meer verhuizers. Zijn jullie ook al druk met inpakken? Ik probeer onze dochter bij het inpakken van bv haar speelgoed te betrekken. Verder benoemen we ook regelmatig dat ze een andere (roze) kamer krijgt en dat ze een groot bed krijgt. Maar of ze het echt door heeft, dat weet ik niet.

5. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Wij zijn 7 mnd geleden verhuisd. Ons zoontje was toen net 2. Ik moet zeggen dat ik mij niet heel erg bezig heb gehouden met hem voor te bereiden behalve dan af en toe te vertellen dat wij naar een ander huis gaan en dat hij een nieuwe mooie kamer krijgt waar hij wat dingetjes zelf mag uitzoeken. Na de verhuizing was hij een dag of 2 ietsjes van slag (hij ging ook gelijk naar een nieuw kdv), maar daarna was dit gewoon zijn nieuwe huis. Kinderen zijn zo ontzettend flexibel gelukkig. Succes met de verhuizing.

6. nanette77

nanette77 VIP lid

11 jan 2009
    10.817
    545
    113
    Vrouw

Deel Deze Pagina