Wie heeft al gekeken? Ik ben compleet in shock! De vrouwen zijn slachtoffers dat staat vast maar aan de andere kant hoe kun je het zover laten komen?
Ik was ook zwaar verbaasd!!! Kan me er echt niets bij voorstellen dat je daar intrapt Maar idd heel erg voor de slachtoffers, vreselijk. Zij dragen nog een lange tijd een hele last met zich mee
Ik heb er vooral om moeten lachen. Natuurlijk is het verschrikkelijk dat je als ‘partner’ zo wordt opgelicht. Maar kom op, voor 250.000 of 140.000€ een lening afsluiten tegen woeker rentes dan heb je ook niet vooraan gestaan toch Die vrouwen zagen zichzelf een rijk leventje voor zich en zijn totaal voor de gek gehouden!
En toch zijn het succesvolle vrouwen die dit is overkomen. Vrouwen die het voor zichzelf goed voor elkaar hadden. Deze man heeft het enorm sneekey gespeeld. En het is niks om om te lachen eigenlijk. Victim blaming ten top.
ja maar toch die ene vrouw zag niets romantisch in hem. Alleen vriendschappelijk dus die was toch niet op dat leventje uit dan denk ik.
Echt he ook een Nederlandse vrouw, die verkoopt nog steeds zijn kleding om iets van het geld terug te verdienen. Ik snap ergens wel dat je erin trapt. Hij was duidelijk loaded. Had enorm veel volgers op zijn insta. En behoorde tot een steenrijke familie. Kon dus zo loonstroken maken dat zelfs de bank erin is getrapt. Dit is zo geraffineerd gegaan. Gewoon ziek.
maar dat van die steenrijke familie was dus helemaal niet waar. En eerlijk die ene foto van hem en zijn “ouders” ik zag direct dat die foto gephotoshopt was. Jij niet?
Wat mij helaas niet helemaal duidelijk is geworden is waarom de Finse dame die jaren terug door hem is opgelicht op dezelfde manier (en er met 2 andere Finse dames voor heeft gezorgd dat hij de cel in ging voor fraude en oplichting) nu samen met hem bleek te werken en zelfs haar kind hiervoor inzette om een nieuwe dame in zijn verhaal te laten geloven. Zal die dan zo naïef zijn geweest en er op dat moment weer zijn ingetrapt of zal hij een soort (al dan niet valse) belofte hebben gemaakt haar schade terug te betalen als ze hem zou helpen nieuwe slachtoffers te overtuigen? En wat die 2 anderen in het verhaal ermee te maken hadden? De zakenpartner en de bodyguard? Zullen die gewoon vrienden van hem zijn geweest die meeprofiteerden door het spel mee te spelen? Ergens vind ik het heel “knap” dat hij het in deze tijd van social media en Google zo lang verborgen heeft kunnen houden.
Ik bleef idd ook met meerdere vragen zitten. Maar ook het feit dat de straffen zo laag zijn bij zo’n enorme misdaad. Die dames hebben als slachtoffer zijnde veel meer straf gekregen.
Volgens mij kunnen ze hem alleen echt pakken op die valse ID en de fraude met loonstrookjes. Voor de rest heeft hij niets buiten de wet om gedaan. Ja vrouwen voorgelogen. Maar ze hebben allen zelf zonder onder druk te zijn gezet leningen afgesloten en hem dat geld gegeven / geleend zonder dat zwart op wit te zetten met handtekening dat hij terug zal betalen. Ze hebben zelf hun creditcards gebruikt om prive vluchten, dinertjes en feestjes voor hem (en zijn andere Tinder vlammen) te betalen. Of ik zie het helemaal fout en iemand kan me uitleggen in welk opzicht hij nog meer strafbaar bezig was?
https://www.gofundme.com/f/75c8gg-help-the-victims-of-the-tinder-swindler Voor een ieder die medelijden heeft met de vrouwen. Hier kan je je steentje bijdragen
Ik kreeg echt 'catch me if you can' gevoelens. Ik dacht eerst echt; hoezo is dit een swindler? Hij heeft toxh gewoon geld? Tot het verhaal zich verder ging ontrafelen. Wat een bedragen.. niet normaal
Bizar verhaal inderdaad en helemaal bizar dat die gast nu gewoon op vrije voeten is en weer hetzelfde gedrag vertoont. Net even op zijn insta gekeken, wat een triest figuur. Wel mooi om al die comments daar te lezen. Ik vraag me af of die vrouwen niet nu ook wat geld verdienen met die documentaire. Gaat enorm viral dus dat zal ook wel wat geld opleveren? Hopelijk kunnen ze in ieder geval hun schulden aflossen. Ik blijf alleen dat verhaal van die ex en dat zogenaamde dochtertje heel vaag vinden. Irritant ook dat daar geen echt antwoord op kwam.
Nou ik zou voor mezelf niet eens een lening afsluiten (oke hypotheek maar verder nog nooit en zal ook nooit gebeuren, dan koop ik iets maar niet of ga meerdere jobs nemen) laat staan dat ik dat voor een ander zou doen. Ik zou zeggen, verkoop je jet en koop je die weer terug als je je eigen geld hebt... Dat is hetgeen wat ik er niet aan begrijp.
Het is een soort wisseltruc die hij gebruikt. Verder lijkt hij loaded te zijn maar heeft ook wel vijanden door het werk dat hij doet in de diamanthandel. Hij moet dan ‘even van de radar’ ivm zn vijanden. Ik kan me voorstellen dat als je helemaal verliefd bent dat je hier toch wel intrapt, ook al kan je je achteraf wel tegen je kop slaan. En die gewone vriendin. Ik vind het niet gek wat ze deed. Ze hadden een goede vriendschap en ze had geen reden om te twijfelen aan zijn rijkdom. Dus waarom zou je iemand dan niet je geld lenen voor een korte tijd. Ik vind het overigens idioot dat zij zoveel kan lenen op basis van een vals loonstrookje. Kan iedereen die dus gewoon vervalsen om een lening te krijgen of een creditcard?
Maar zij woonde in Engeland. Hier was het aanvragen van een visa cc op mijn naam gekoppeld aan mijn vriend echt een crime. Ze hadden echt alles van je nodig, vanwege terrorisme en misbruik. En ik heb maar een heel beperkt bestedingslimiet.
Ik snap trouwens de aantrekkingskracht van deze gast niet. Zou het dan vooral om het sprookjesachtige idee van een rijke prins en jetset leven gaan? Die jongen zelf stelt qua uiterlijk weinig voor imo.