Docu: dus ik ben (over opvoeden)

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door bunchy, 23 jun 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bunchy

bunchy VIP lid

21 aug 2009
    6.677
    515
    113
    Gezien en ik wil een fragment terugkijken waarin het gaat over liegen en hoe je daarmee om gaat bv door straffen of de dialoog waarin je consequenties aangeeft. Er werden zinvolle dingen gezegd.
    Versneld terug gekeken maar kan het niet vinden..
    Weet iemand die het misschien nig gaat kijken bij hoeveel minuten dit is?
    Dank!

2. Miss Appletree

Miss Appletree VIP lid

21 mei 2013
    5.119
    193
    63
    Somewhere out there
  3. bunchy

bunchy VIP lid

21 aug 2009
    6.677
    515
    113
  4. bunchy

bunchy VIP lid

21 aug 2009
    6.677
    515
    113
    Nonody die nog gaat kijken?
    Wel aanrader hoor!

5. Miss Appletree

Miss Appletree VIP lid

21 mei 2013
    5.119
    193
    63
    Somewhere out there
    Ja, ik heb 'm gezien. Vond vooral de sessie met de communicatiecoach interessant. De volgende dag heb ik de methode op mijn dochter toegepast en ...... het werkte! :D S ochtends geef ik haar als eerste te eten en wanneer mijn eten klaar is dan heeft zij haar eten meestal al op. Ze wilde van tafel af, maar ik had haar uitgelegd dat ik het gezellig vond wanneer ze aan tafel bleef zitten en of ze nog even wilde blijven zitten. Nou dat wilde ze wel!

Vond het vooral leuk om te zien dat veel ouders zoekende zijn naar de juiste methode. En dat je geen vrienden moet willen zijn met je kinderen.

6. bunchy

bunchy VIP lid

21 aug 2009
    6.677
    515
    113
    Ja, vond het wel erg vh onderhandelen hoor en uitleggen terwijl het soms juist goed is om te zeggen 'omdat ik het zeg punt'
    Ben zelf meer vd autoritatieve stijl. Iets minder ruimte gevend maar wel kijken naar onderliggende behoeften..

Weet jij nog wanneer ongeveer stukje was over liegen en hoe daarmee om te gaan (ontopic)

7. Miss Appletree

Miss Appletree VIP lid

21 mei 2013
    5.119
    193
    63
    Somewhere out there
    Het ging mij meer omdat ik merk dat we onze dochter soms zo commanderen. Nee is hier ook nee hoor. Maar soms werkt uitleggen hoe je je voelt bij sommige acties van mijn peuter erg goed.

Over het liegen; ik heb waarschijnlijk niet goed opgelet, maar dat onderwerp heb ik niet voorbij horen komen. :)

8. Supi

Supi Fanatiek lid

12 sep 2011
    1.523
    8
    38
    Noord-Holland
    Ik zie er geen minuten bij staan, maar het is vrij in het begin. Dat meisje eerst geknipt en daarna word over liegen gesproken, ik vermoed na een minuut of 5

Deel Deze Pagina