Goh, wat knap dat jullie kunnen bepalen of iemand 'te veel' met de media bezig is geweest, en hoe iemand rouwt. *applaus*
Ze zegt in de docu dat ze heel blij was dat iedereen mee hielp met zoeken en dat ze heel bang was dat het zoeken zou stoppen, waarschijnlijk heeft ze daarom die berichten erop gezet. De ouders van madeline blijven ook de media opzoeken, waarschijnlijk niet voor de lol, maar uit pure wanhoop. Ik denk dat Iris het ook heel naar vind dat er mensen zijn die vinden dat ze door het vechten voor haar kinderen medeschuldig is aan het verdwijnen van haar jongens en dat ze nu de behoefte heeft gehad om door middel van deze docu haar kant uit te leggen.
Mooi docu, maar was het nou echt nodig ?? Dit was toch enkel de honger van nieuwschierigen onder ons stillen ?? Dat ze tijdens de zoektocht de media bleef zoeken, kan ik begrijpen. Als je bang bent dat de zoektocht naar je kinderen stopt, dan kan ik begrijpen dat je de media opzoekt, je moet toch wat. Maar deze docu................was dat nou nodig ??
Sjannieeee ik kaats de bal terug, is het nu nodig om er iets van te vinden? Er is toch duidelijk uitgelegd waarom ze dit heeft gedaan. Laat iedereen toch doen waar hij of zij zich prettig bii voelt zeg..
In mijn ogen is een topic over (een documentaire over) de dood van twee kinderen überhaupt geen discussietopic. Ik heb geen idee hoe het precies zat tussen de ouders, heb ook geen idee wat zij allemaal 'gedaan' heeft, maar ik vind het inderdaad walgelijk om te roepen dat zij invloed heeft gehad op de dood van haar kinderen. 'Niet helemaal netjes' en 'geen schoonheidsprijs verdienen' is wel even iets anders dan (je eigen!) twee kinderen vermoorden. Zij leeft de grootste angst van iedere ouder. Ik kan me niet voorstellen hoe gruwelijk het is om dan ook nog zulke reacties over jezelf te lezen.
NOOIT, mag je je eigen kinderen ombrengen. Nooit....... Maar als je het verhaal van Esther leest, dan begrijp je misschien hoe het gekomen is dat Jeroen daar zo "ziek" van is geworden. Iemand die je zolang tergt, totdat je breekt, dan vind ik inderdaad dat je geen schoonheidsprijs verdient. Sorry.
En dan kaats ik nu de bal terug: wie zegt dat Iris hem jaren heeft getergd? Misschien was dat andersom ook wel het geval. Als het zo is, zoals jij zegt, moet die wrok toch ergens vandaan komen. En misschien was het wel helemaal geen tergen, maar gewoon de waarheid! Ik snap wel dat Esther haar verhaal heeft gedaan...en ik snap ook dat Iris haar verhaal heeft gedaan. Hoe dan ook: we zullen het denk ik nooit helemaal precies weten hoe het zit, en dat hoeft ook niet. Iris moet nu leven met die enorme ballast op haar schouders, dus ik snap echt wel dat zij nu heeft meegewerkt met die documentaire. Maar het feit dat die Jeroen zijn kinderen heeft omgebracht, kan ik alleen maar zien als de ultieme afrekening op Iris. Ik blijf erbij dat, als hij het uit liefde voor zijn zonen gedaan zou hebben (wat ik niet geloof), hij SAMEN met zijn kinderen dood zou zijn gevonden. En niet op een geheel afgelegen plek, waar het puur toeval is geweest dat ze gevonden zijn. Waar ze amper te herkennen waren, helemaal alleen..Dat is echt zonder gevoel gebeurd. Vind ik.
Mooie docu. En heel netjes gedaan door Tv Utrecht en de moeder. ik vond het totaal niet media belust van Iris.. dan had ze wel andere programma's opgezocht. Ze deed het bescheiden vond ik. Ook niet te veel naar Jeroen toe gericht. Wat erg dat er hier meerdere zijn die ook de moeder de schuld geven! ik vind die man een sadist. Niet zozeer dat hij die jongens en zichzelf heeft omgebracht wat al vreselijk is. Maar dan ook nog een afscheidsbrief achterlaten waarin niets over de jongens stond. En de jongens zo verstoppen dat ze (bijna) niet te vinden waren. Op een onlogische plek.. dan geef je de moeder nog eens een trap na.. Wat als die jongens niet uit die buis gegleden was? Waren ze dan ooit gevonden? Die man heeft er volgens mij lang over na gedacht en dus geen wanhoopsdaad? Hoe had ze dit kunnen voorkomen?
Ziek... de hele zaak toont hoe verknipt mensen kunnen zijn/worden en hoe ingewikkeld menselijke relaties in elkaar zitten. Mensen kunnen elkaar zo enorm pijn doen en leed bezorgen, daar zijn echt geen woorden voor. Dit is een van de zaken waardoor ik weleens denk dat wij nooit leren van onze fouten en oorlogen/leed zich gewoon tot in den treure toe zou herhalen... tot het bittere eind. Een 'betere versie' van ons bestaat er gewoon niet. Ik heb de documentaire niet gezien, kan de zaak nog herinneren en vond het zo afschuwelijk, ik hoef het niet te zien. Daarbij vind ik elke discussie hierover niet terzake doende, wij weten niet wat er zich heeft afgespeeld en wat eraan vooraf is gegaan, en met gissen bereiken we niets. Als de moeder haar verhaal wilde doen is dat haar goed recht, net als voor de vriendin van de vader. Het gaan hebben over vorm (emotieloos, media-aandacht zoeken) vind ik al helemaal overbodig.
Nou, ik mag mijn mening, net als andere, er toch op geven, en eerlijk gezegd vond ik de docu onzinnig. Zou niet weten waarom ik dat niet mag vinden
Ach, wat ze ook doet, ze kan het niet iedereen naar de zin maken. Bedankt ze mensen via een berichtje in de media of op FB, dan zoekt ze teveel te media op, doet ze het niet, dan is ze weer een ondankbaar mens. Overigens, al met al vind ik dat ze helemaal niet veel in het nieuws is geweest en dan nog, ik denk dat je pas kunt oordelen als je zelf in zo'n situatie zit. Iedereen reageert anders.
Tijdens de zoektocht heb ik me regelmatig afgevraagd hoe liefde in zoveel haat kan omslaan. Dat je je kinderen doodt vind ik al een idiote gedachte, maar ze zodanig verstoppen dat ze eigenlijk niet gevonden zouden worden, getuigt van zoveel haat, daar kan ik met mijn verstand en gevoel niet bij. Ik denk dat beide ouders schuldig waren aan emotionele mishandeling door de manier waarop ze omgingen met hun scheiding, maar de vader heeft zijn kinderen gedood en alleen hij is daar schuldig aan. Ik heb duizendmaal liever dat ik mijn kinderen nooit meer kan zien, maar dat ze veilig zijn, dan dat ik ze zou doden. Dat is uiteindelijk een puur egoïstische daad alleen maar bedoeld om anderen ook zoveel mogelijk pijn te doen.
Ik heb er slecht van geslapen. Het spookte steeds door m'n hoofd. Ik weet dat ik het niet had moeten kijken. Ik snap sommige reacties niet. Niets rechtvaardigt het doden van je 2 kinderen. Hoe zeer de ruzies ook opliepen en het tergen (mocht dat zo zijn) ook heeft plaatsgevonden, gewoon niets! Hoe kun je met zo'n pijn leven. Is niet te doen lijkt mij! Ik kan negatieve opmerkingen in dit topic over haar gewoon ook niet plaatsen. Alle respect en mijn medeleven gaat enkel uit naar deze vrouw en de familie!
Hihi, dit ja! Ik snap niet dat mensen er zo mee zitten als ze de media opzoekt. So what? Haar profiel bestaat al heel lang niet meer op fb overigens, of misschien heeft ze een schuilnaam gebruikt, dat kan ook. Daarbij heb ik het afgelopen jaar niks over haar gehoord of gelezen. Enkel in de periode dat de kinderen vermist waren en een paar weken daarna. Daarbij vind ik dat iedereen mag kiezen waar hij/zij zich fijn bij voelt. Of dit via de media is of niet. Dat heeft niks met respect naar haar kinderen te maken. Overigens dit is mijn mening.
Zij heeft toch zovaak gezegd. Hij heeft t me wel eens verteld. Sorry hoor als mijn man mij verteld dat huj haar een keer wat aan zal doen. Krijg hij haar echt niet meer te zien, maar zo ben ik. Ik heb nl geleerd dat alles wat mensen roepen je serieus moet nemen. Heftige docu!
Ja maar zo werkt het dus niet in nl. Je word ten alle tijden gedwongen je kind aan vader mee te geven! Ik maak het zelf ook mee. Kids zijn geestelijk en lichamelijk mishandeld. Zijn als de dood voor vader maar toch moet er omgang zijn. Gelukkig kan ik in mijn handen knijpen dat ik wel serieus word genomen en hij ze alleen onder toezicht mag zien. Maar dan nog moeten we werken naar onbegeleide omgang! Terwijl de kids aangeven dat echt niet te willen Kan ik wel zeggen ik wil en doe het niet maar ik kan de dwangsom als ze niet meegaan niet oneindig betalen. Dus als moeder word je gedwongen helaas Was het maar zo makkelijk als ex zegt dit dus ik geef ze niet mee Dit bericht is niet om te rellen maar het doet mij erg pij hoe mensen reageren wetende dat je als moeder in een hoek gedrukt word ook al wil je je kinderen veilig houden