documantaire bbc

Discussie in 'Jonge moeders' gestart door Jade11, 13 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Saaya

Saaya Niet meer actief

pff.. ik zat nog eens te zoeken, blijkt, je kan hem alleen online kijken als je in de UK woont :(

2. Vlerkje

Vlerkje Actief lid

14 jun 2008
    419
    0
    0
    Receptioniste/Studente
    Ik heb nog van helemaal niemand een negatieve reactie gehad, maar dat komt waarschijnlijk voort uit het feit dat mensen weten dat ik mijn zaken (ondanks mijn leeftijd) goed voor elkaar heb. Ook ik verbaas me over het kwade daglicht waarin veel tienermoeders worden gesteld, en geloof me in sommige gevallen in het niet meer dan terecht. Maar door op voorhand al zo bevooroordeeld te zijn, beperk je mensen (a.s. mama's) wel degelijk in hun eerlijke kansen.

Persoonlijk denk ik wel dat er ook binnen onze maatschappij nog heel wat veranderen moet, om de zogenoemde 'abortusmentaliteit' te veranderen. Mijn verloskundige vond het een positieve stap om voor het kindje te gaan, maar mijn huisarts ging er direct maar van uit dat ik kwam om een abortus door te spreken. Ook op mijn hogeschool vind iedereen het 'geweldig' maar op de vraag of ze me in de gelegenheid willen stellen een speciaal samengesteld lesprogramma te volgen, zodat ik mijn studie toch nog af kan maken... Antwoordde ze "Nou daar is te weinig animo voor, iedereen pleegt abortus tegenwoordig!" wat ik toch wel schokkende uitspraken vind.

Deel Deze Pagina